De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-06-2004, 18:52
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Punt is gewoon dat de "traditionele" partijen allemaal dezelfde koers varen. De enige die tegen de stroom in vaart is het VB. En aangezien er veel mensen niet tevreden zijn van de voorbije regeringen blijft er voor hen geen andere mogelijkheid want rood, blauw en oranje voeren al jaren dezelfde politiek. Tijd voor een nieuwe wind. De eerste die met een traditionel partij een duidelijker standpunt inneemt op gebieden die de bevolking echt bezig houdt (criminaliteit, migranten problematiek, Vlaanderen versus Wallonië, ...) zal met zekerheid een klink klare verkiezingsoverwinning halen.
Om het symplistisch te zeggen : als het VB zegt dat het gras groen is, dan zullen alle andere partijen zeggen dat het wit is om niet voor dezelfde mening als het Blok uit te moeten komen. En zo komen we geen stap verder want de bevolking ziet ook dat het gras groen is.
Old 14-06-2004, 19:57
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Scapa
Net op het nieuws gehoord dat Groen! niet mee in de nieuwe Vlaamse regering stapt. Het wordt dus een coalitie CD&V-SPa-VLD of één met het Vlaams Blok...
slechte zaak... de volgende verkiezingsoverwinning van het blok is daarmee al een feit.
Reply With Quote
Old 14-06-2004, 20:00
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by flugel
slechte zaak... de volgende verkiezingsoverwinning van het blok is daarmee al een feit.
Yep, de enige manier om de opmars te stuiten is om hen een keer mee te laten regeren. Hierna zullen hopelijk bij veel mensen de ogen open gaan. Niemand wil (voorlopig) met hen een coalitie vormen omdat ze beseffen/vrezen dat dit hun bij de volgende verkiezingen stemmen zal kosten...
Reply With Quote
Old 14-06-2004, 22:25
Speedgirl's Avatar
Speedgirl Speedgirl is offline
De Paddock Rookie

Quote:
leg uit aan de mensen als je voor je kinderen zorgt het niet logisch is dat je daarvoor betaald wordt,
Neen het is misschien niet logisch maar het is toch ook belangrijk om ervoor te zorgen dat de volgende generaties goed worden opgevolgd, dat we zorg dragen voor het toekomstig intellect !Wat moet vb. een alleenstaande moeder die het praktisch niet aan kan om een full time job uit te oefenen. Hebben die kinderen dan geen recht op een volwaardige studie ? Er zijn altijd profiteurs bij maar degenen die het echt nodig hebben vallen dikwijls uit de boot en zo wordt er misschien veel talent verspeeld. En goed voor je kinderen zorgen is dikwijls even stresserend als een goed betaalde baan.
Reply With Quote
Old 15-06-2004, 12:47
speedkicks speedkicks is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Scapa
Yep, de enige manier om de opmars te stuiten is om hen een keer mee te laten regeren. Hierna zullen hopelijk bij veel mensen de ogen open gaan. Niemand wil (voorlopig) met hen een coalitie vormen omdat ze beseffen/vrezen dat dit hun bij de volgende verkiezingen stemmen zal kosten...
Dat is nochtans het omgekeerde dan wat er in Oostenrijk een paar jaar geleden is gebeurd. De partij die daar met de FPö een coalitie is aangegaan heeft daar alleen maar de stemmen van de misnoegde FPö stemmers mee gewonnen, waardoor zij enkel nog groeiden in tegenstelling tot de partij van Haider.
Reply With Quote
Old 15-06-2004, 18:11
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Wat ik mij dan afvraag is waarom mensen voor zo'n partij stemmen... Kritiek geven kan namelijk iedereen, maar oplossingen heb ik nog niet gehoord van de kant van het blok, dus eigenlijk is iemand die voor het blok kiest vrij kortzichtig en misschien zelfs egoïstisch.

Als die mensen de geschiedenis een beetje zouden kennen eh...
Reply With Quote
Old 15-06-2004, 18:21
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by flugel
Wat ik mij dan afvraag is waarom mensen voor zo'n partij stemmen... Kritiek geven kan namelijk iedereen, maar oplossingen heb ik nog niet gehoord van de kant van het blok, dus eigenlijk is iemand die voor het blok kiest vrij kortzichtig en misschien zelfs egoïstisch.

Als die mensen de geschiedenis een beetje zouden kennen eh...
Inderdaad, dat denk ik er ook van. Een miljoen Vlamingen blijkbaar niet. Je moet nu al gaan zien wat je zegt over het VB of ze bekijken u scheef. Het is blijkbaar "in" om op die partij te stemmen. Wat ik totaal niet begrijp, is dat er vrouwen op die partij stemmen. Die hebben duidelijk het programma nog nooit gelezen...
Reply With Quote
Old 15-06-2004, 18:37
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Vlaanderen heeft dus volgens u 1 miljoen egoistische of kortzichtige mensen

Dat het blok geen oplossingen aanbiedt
==> Waarschijnlijk evenveel oplossingen als elke andere partij ... (zeker op hun domeinen: veiligheid, immigratie, ...) zijn er toch wel heel wat suggesties die ze doen.
==> andere partijen schrijven dan misschien programma's vol oplossingen .... maar ze voeren die verkiezingsbeloftes toch niet uit (VLD met het migrantenstemrecht, ... ) Dan ben je er ook weinig mee vooruit he.

Dat het "in" is om op het Vlaams Blok te stemmen durf ik toch ook wel te relativeren. Als je mensen vraagt op wie ze stemmen zal je vrij zelden het Vlaams Blok horen (vanwege het taboe dat er jarenlang rond heeft gehanden)
De afleveringen van DoeDeStemTest bewijzen dit grotendeels. Het is er meermaals in voorgekomen dat (al dan niet) bv's niet wouden toegeven dat ze op het Vlaams Blok uitkwamen.

Het minste wat je het VB moet aanrekenen is dat ze de punten die leven bij de mensen op de politieke verkiezingsagenda plaatsen. Of hun (voorstellen tot) oplossingen de juiste zijn is een andere vraag ..... Maar ze nemen er dan toch op zijn minst een start aan om ze aan te pakken (dit in tegenstelling tot de traditionele politieke partijen)
Old 15-06-2004, 18:44
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by airco

Dat het "in" is om op het Vlaams Blok te stemmen durf ik toch ook wel te relativeren. Als je mensen vraagt op wie ze stemmen zal je vrij zelden het Vlaams Blok horen (vanwege het taboe dat er jarenlang rond heeft gehanden)
Vrij zelden? Neenee, zondag nog is gebleken toen ze mensen interviewden aan het stemlokaal. Die hadden er geen probleem mee om dat te zeggen hoor, integendeel zelf. Ook op fora enzo pakken de kiezers van het VB er graag mee uit dat ze daar op stemmen...
Reply With Quote
Old 15-06-2004, 19:05
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by airco
Vlaanderen heeft dus volgens u 1 miljoen egoistische of kortzichtige mensen
Ja...

Daarom dat ik ook zei dat de mensen hun geschiedenis niet kennen... De bron waaruit die partij ontstaan is is niet bepaald het gedachtengoed waar ik mij kan in vinden, en ik denk ook 80% van die miljoen kiezers niet.

Een simpel voorbeeldje, vraag aan een modale blokkiezer wat hij vindt van het koningshuis en hij gaat er voor zijn, terwijl het blok radicaal tegen zijn. Hoe je het draait of keert het blok is met één kortzichtig programmapunt groot geworden en bied hier totaal geen oplossing.

Dat de VLD het stemrecht voor migranten (toch wel 112.000 mensen !) moeten stemmen hebben ligt niet aan de VLD maar wel aan een meerderheid in de meerderheid, het zou achteraf bezien een vrij belachelijke situatie geweest zijn dat men de regering opblaast voor zo'n futiliteit. En dat de PS machtig zijn is hieruit wel gebleken. Het blok wil Vlaanderen splitsen van Wallonië, als men dit vreedzaam wil doen heeft men een 2/3 meerderheid nodig, waar gaan ze die vinden?

Op elk punt van het blok is een degelijk onderbouwd antwoord, alleen vinden de politiekers en mandatarissen van de traditionele partijen hun eigen partij belangrijker. Moest ik voorzitter zijn van de VLD weigerde ik een deelname aan de regering.
Reply With Quote
Old 15-06-2004, 19:22
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Wat heeft het ontstaan van de partij nu te maken met wat ze nu is? Dat evolueert immers mee met de maatschappij.
Als ge u stelling doortrekt dan ZOU ik, INDIEN mijn vader Vlaams Blokker zou zijn, de facto ook ne Vlaams Blokker zijn...

Slaagt nergens op. Mensen zien dat er iets misloopt met de maatschappij en zijn de leugens KOTSBEU. Waarom heeft de VLD dan uiteindelijk tegengestemd tegen het migrantenstemrecht als ze het uiteindelijk toch niet kunnen halen door de machtspositie waarin de PS zich bevindt? In een democratie ZOUDEN het de mensen moeten zijn waarnaar ze luisteren. Wat voor nut heeft het dan nog om als partij een eigen mening te hebben. 80% van de vlamingen was tegen het migrantenstemrecht en ze krijgen het er letterlijk ingestompt, van een futiliteit gesproken. En het is dat niet waar de VLD is op afgerekend. 200.000 jobs beloven terwijl studies beweren dat er maar 30.000 KUNNEN bijkomen mits een goede inspanning... Mensen blijven die luchtkasteeltjes niet geloven.

Bij mijn weten is er geen partij perfect voor iemand. Er zijn altijd dingen in een partij die je niet liggen.

Nu ben ik geen voorstander van het Vlaams Blok maar mensen moeten toch eens ophouden met altijd die kijk op het verleden. Ik heb het partijprogramma deftig MOETEN doornemen vanwege een politiek debat op school. Ik kan alleen mensen aanraden om dat op zen minst al eens door te nemen.

Den tijd van "ALLE VREEMDEN DIE BINNENKOMEN DREKT TRUG OP DEN BOOT". Ze hebben nu eerder iets van "aanpassen of oprotten". Dankzij het Vlaams Blok zijn er dingens op de politieke agenda gekomen waar voorheen geen haan naar kraaide...
Old 15-06-2004, 19:32
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Oneliner
Wat heeft het ontstaan van de partij nu te maken met wat ze nu is? Dat evolueert immers mee met de maatschappij.
Als ge u stelling doortrekt dan ZOU ik, INDIEN mijn vader Vlaams Blokker zou zijn, de facto ook ne Vlaams Blokker zijn...

Slaagt nergens op. Mensen zien dat er iets misloopt met de maatschappij en zijn de leugens KOTSBEU. Waarom heeft de VLD dan uiteindelijk tegengestemd tegen het migrantenstemrecht als ze het uiteindelijk toch niet kunnen halen door de machtspositie waarin de PS zich bevindt? In een democratie ZOUDEN het de mensen moeten zijn waarnaar ze luisteren. Wat voor nut heeft het dan nog om als partij een eigen mening te hebben. 80% van de vlamingen was tegen het migrantenstemrecht en ze krijgen het er letterlijk ingestompt, van een futiliteit gesproken. En het is dat niet waar de VLD is op afgerekend. 200.000 jobs beloven terwijl studies beweren dat er maar 30.000 KUNNEN bijkomen mits een goede inspanning... Mensen blijven die luchtkasteeltjes niet geloven.

Bij mijn weten is er geen partij perfect voor iemand. Er zijn altijd dingen in een partij die je niet liggen.

Nu ben ik geen voorstander van het Vlaams Blok maar mensen moeten toch eens ophouden met altijd die kijk op het verleden. Ik heb het partijprogramma deftig MOETEN doornemen vanwege een politiek debat op school. Ik kan alleen mensen aanraden om dat op zen minst al eens door te nemen.

Den tijd van "ALLE VREEMDEN DIE BINNENKOMEN DREKT TRUG OP DEN BOOT". Ze hebben nu eerder iets van "aanpassen of oprotten". Dankzij het Vlaams Blok zijn er dingens op de politieke agenda gekomen waar voorheen geen haan naar kraaide...
Ik heb hier anders interessante lectuur die u misschien op andere gedachten brengt. Het blok is en blijft racistisch. (en niet ik zeg dat, maar een rechtbank)

Ik wil gerust positieve punten van de VLD opnoemen... zoals een belastingsverlaging die er wel degelijk is, de intentie om eindelijk werk te maken van het pensioen voor zelfstandigen... maar zoals ik al eerder zei, de VLD hebben hun positieve dingen onvoldoende verkocht.

Dankzij het Vlaams Blok? Ik zou eerder stellen ondanks het vlaams blok... in landelijke gemeentes is geen onveiligheid... wel subjectief en daar spelen het blok gretig op in.
Reply With Quote
Old 15-06-2004, 19:42
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Geen onveiligheid... Ik woon in een extreem landelijk gebied en OOK hier heerst onveiligheid. Als ge dan weet dat er 1 patrouillewagen is voor 4 nabijgelegen gemeente die op die manier "samenwerken"...

Ik ontken niet dat de VLD geen goede punten heeft, maar ze hebben hun kans gekregen. Hebben bakken vol beloftes gemaakt en zijn er slechts weinigen uitgevoerd. Als ze nu GEEN beloftes hadden gemaakt maar toch enkele dingen gerealiseerd hadden was het ni half zo erg geweest. Maarja, hoge bomen vangen veel wind é. Er zijn nog altijd mensen die MEER belastingen hebben moeten betalen en dus niets gemerkt hebben van een belastingsverlaging. Ook vandaag weer gehoord dat er een half miljard tekort is in de Vlaamse regering. Maar VLD zal er wel voor nix mee tussenzitten zeker?..?

Vlaams Blok is veroordeeld geweest na 3 wetswijzingen (waarvan 1 grondwetswijzing) door een fransstalige rechter (ik insinueer niets, trek enkel conclusies)
Old 15-06-2004, 19:45
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Het Vlaams Blok was in het verleden geen voorstander van een éénzijdig Belgisch verbod op tabaksreclame, maar is van oordeel dat een uitzondering op deze wet, die sinds 1997 van kracht is, nu niet door het Vlaams Blok kon worden goedgekeurd. Wij hebben ons dus niet uitgesproken voor of tegen tabaksreclame, en zeker ook niet tegen de economische welvaart van de regio rond Francorchamps, wel integendeel.

Wij hebben enkel geweigerd om mee te spelen in een politiek spel omtrent het creëren van een uitzonderingswetgeving die - daar zijn wij van overtuigd - zeker veel minder aanhangers zou hebben gehad indien de Formule 1-prijs van België in Zolder plaatsvond.

Het Vlaams Blok heeft overigens zijn bewondering geuit voor de eensgezindheid en de eigen volk eerst-invalshoek die Wallonië aan de dag legde in verband met dit dossier en die in zoveel andere dossiers reeds zijn vruchten voor Wallonië en diverse regio's in Wallonië heeft afgeworpen.
dus met het Vlaams Blok geen uitzondering= geen F1

Reply With Quote
Old 15-06-2004, 19:46
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Ondanks dat hier op het forum blijkbaar een heel aantal personen tegen het Vlaams Blok zijn doen ze niets anders dan over deze partij praten. Zijn de andere partijen dan zo oninteressant??? Zonder dat jullie het beseffen voeren jullie nu reeds enkele bladzijden propaganda voor de partij waar jullie tegen zijn
Ik heb niet veel tegen die mannen, wel tegen de traditionele partijen die ondemocratisch geen rekening houden met 1 miljoen kiezers... Lijkt mij ook wel een vorm van racisme....

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules