![]() |
|
|
|||
|
|||
Eran-racing hoe en wat?!
hallo allemaal
![]() ik ben geinterreseerd om eens het circuit te betreden ... al reeds jaren kom ik naar zolder en heb ook al eens de sfeer in de pits opgesnoven en ja hoor ik wil het toch eens proberen ! Nu vroeg ik me af , ik was aan het lezen van eran-racing .. Als ik het goed versta , mag ik gewoon met mijn eigen auto het circuit op?! dus enkel een helm kopen en geen verdere aanpassingen? want ik bezit een gloednieuwe 3-deurs ford fïesta 1.6i 16v met 100 pk'tjes en vroeg me in feite af of dat wel gaat met zo'n licht autoo'tje? Als ik enkel een helm nodig heb en gene porsche of zo ![]()
|
|||
|
|||
Het klopt... Je kan met je eigen wagen, uiteraard met een helm op het circuit rijden. En het kan zelfs met een Fiesta
![]() Voor de newbies is het verplicht om een cursus te volgen. 's morgens in Wheels wat theorie en vooral praktische tips, gevolgd door een uurtje rondjes met een instructeur. Na de instructor laps volgt een sessie achter de pace car, vooral om de ideale lijn te leren kennen en vervolgens een uurtje vrij rijden. Na deze initiatie ontvang je een pasje waarmee je op de volgende Eran dagen, in de namiddag (hele dag in Spa), kan komen vrij rijden. Meer info op www.eranracing.be C U @ Eran |
|
|||
|
|||
aha! owki alvast bedankt .
ik ga me dan eens komen inschrijven in het themacafe WHEELS . kvermoed dat voor 8 april het wel volgeboekt zal zijn , ik hoop van niet ![]() Maakt het uit wat voor een helm , speciaal voor autosport of maakt dat geen verschil ? iets wat jullie aanraden of zo? alvast bedankt ![]() ps: idd zo hard brult me autoo'tje nie ![]()
Find your spot on earth and ride it ! Supporter Guy Kersten 'GT3' (First Motorsport ) Last edited by MrFiesta; 12-03-2005 at 04:45. |
|
||||
|
||||
Helm : zolang het maar gene van't leger is of v.d. jumping . Motorhelm is gerust OK . Als ge'r nog ene moet aankopen kan je beter ineens een norm Snell 2000 aanschaffen als je dan ooit echt gaat racen (pazzop ik ben zo ook begonnen en als't virus bijt...) kan je die blijven gebruiken . Evt. kan je helm lenen voor die 1e x zodat je nog advies kan inwinnen . Jan Wouters kan je Sparco bezorgen en ik Agv-Mq (www.motorquality.it) MQ3 Jet à € 299 (Snell 2000) .
|
|
||||
|
||||
8 april is nog niet volgeboekt
|
|||
|
|||
" 8 april is nog niet volgeboekt "
![]() qua helm hangt beetje van de financiën af , kheb weer 3 aardige snelheidsovertredingen moeten betalen ![]() kga eens vragen , ik ken denkik nog iemand die me eentje kan lenen ![]() ik vroeg me wel nog iets af ... gewone banden , slijten die sneller op het zolder circuit? misschien beter dat ik er nieuwe op laat zetten voor ik kom rijden? bandjes nu +- 7000km op openbare weg
Find your spot on earth and ride it ! Supporter Guy Kersten 'GT3' (First Motorsport ) Last edited by MrFiesta; 13-03-2005 at 02:01. |
|
||||
|
||||
Kzou er geen nieuwe opleggen om te gaan rijden,rijd gewoon je oude op,je rijd toch meer op de weg dan op zolder,en als je dan toch nieuwe koopt,leg die dan erna op,alé,ik zou et toch zo doen
![]()
|
||||
|
||||
als je gewone banden hebt zorg je best ervoor dat er meer druk in zit dan voorgeschreven.
Bij een stevige laagprofielband is dat niet echt nodig maar een normale band zet best tot 500 boven de norm, en die nieuwe zou ik ook best houden tot erna
|
||||
|
||||
Helm kan je evt. een M(edium) van mij lenen . Bandjes : alles behalve nieuwe gebruiken ; hoe minder profiel er nog op zit hoe minder kans dat je't profiel scheeftrekt . Te vermijden : te zachte banden vb. Goodyear F1 , Michelin Pilot Gt-sx die smelten als sneeuw voor de zon . Evt. kan je ook occasie Slicks aanschaffen : daar kan je een heel jaar zonder problemen mee stoeien .
Als ge u bij ErAn eens kunt uitleven zonder naar camera's te speuren voelt ge de drang minder om op de openbare weg al te "flashy" te rijden... |
|
|||
|
|||
zal ik zeker op letten , op de bandenspanning ..
momenteel liggen er originele banden van michelin onder , welke het zijn heb ik geen idee . tegen de zomer zet ik er wellicht toch 17" OZ-velgjes onder , dan gaan ik eens zien bij decondé hier in hasselt qua banden ... yokohama's of zo , kzal zien wat ze me aanraden voor circuit-gebruik ![]() ps. Bugalfa : ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Mr Fiesta,
ik zou als ik jou was op je fiesta 15" velgjes leggen, tenzij ge ne ST hebt ![]() Ik heb vroeger altijd met ne saxo gereden met daarop 15ers en dan Pirrelli P5000 Drago bandjes, zijn echt uitstekende banden voor op circuit. en ze preseteren goed op de weg (45000 km, circuit, en weg gemengd). Bovendien kosten ze niet veel ca 60 euro. Ik rij nu ook met een 106 met 15ers, en soms 14ers. het autooke heeft ook 100 pk. De Mini heeft 130+ paarden en daar rij ik met 10". Optrekken is de boodschap. Te groot krijgt ge niet rond, te klein.. dan hebt ge te veel wheelspin. Dus beter ne brede 15 dan ne 17. Race-groeten en succes ermee. Tot de volgende, Jo Smets |
|
|||
|
|||
aha dat is goed dat je dat zegt !
momenteel heb ik er 14" origineel met wieldeksels 17" leek me me tof , maar nudat je dat zegt , ik stond er niet bij stil dat je dan je effectieve koppel aan de grond veranderd . dan doe ik wellicht 15" , geeft ook budgetair gezien meer ruimte voor een fatsoenlijke band bedankt voor de goeie tip ![]() het worden wellicht de oz- superturismo GT velgjes
Find your spot on earth and ride it ! Supporter Guy Kersten 'GT3' (First Motorsport ) Last edited by MrFiesta; 14-03-2005 at 19:57. |
|
||||
|
||||
MrFiesta,
ik weet ook dat een 17 mooier is, maarja tis kiezen of delen he ![]() succes ermee en tot een van de dagen. mvg, Jo |
|
||||
|
||||
Hellow,
ik ben deze middag op de Eran site gebotst en het lijkt me zeer interessant om zo'n cursus te volgen. Ik ben wel nog 'maar' 16 jaar (volgende maand 17) maar ik heb al een autoke: Peugeot 205 1600 GTI. Ik rijd al redelijk lang zowel met de brommer als met de auto (begonnen met karting). Daarom wou ik vragen ofdat 16j geen probleem vormt om deel te nemen ? Zoja, dan kom ik binnenkort zeker langs ![]() Last edited by Yannick R; 28-03-2005 at 18:29. |
|
||||
|
||||
Niemand ?
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|