![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Raceverslag ZTC 2 European Formula Racing
Raceverslag ZTC 2 European Formula Racing
Nadat de motor van de BMW M3(NR 13) in de vorige race reeds in de vrije trainingen na 20 ronden volledig in puin was gedraaid( fout van motorenleverancier), hadden wij in de vorige 5 weken een volledig nieuw concept opgebouwd. De kwalificatie werd aangevat op een basis afstelling, daar de piloten nog maar een tiental ronden ooit met deze wagen hadden gereden. Na enkele aanpassingen werd er door het nummer 13 uiteindelijk de vijfde krono en eerste tourisme gereden( 1.47). Boven onze verwachtingen was dit. De BMW 325 DTC ( NR 14) reed probleemloos zijn rondjes, daar dit gentlemendrivers zijn werd er slechts een chrono genoteerd van 2.00 De start werd door Pampel op de M3( NR 13) en door Stehr op de 325 ( NR 14 ) genomen. Pampel nam een superstart en was na twee bochten 3e algemeen. Gedurende het eerste half uur was er een hels tempo vooraan en wij hadden reeds een voorsprong van meer dan een minuut op onze rivalen.Door een spijtig voorval met gele vlag en een smart die tegen 50 per uur over de rechte lijn reed, kregen wij een stop en go.Pampel moest terug aan een hoog tempo naar de kop rijden. Dit lukte en we bevonden ons na 40 minuten terug op de vijfde plaats algemeen. In de daarop volgende safty car reed pampel achter de Marcos, deze stond zo rijk afgesteld dat de uitlaatgassen en de hitte in de cockpit de piloot deden beslissen om het stuur over te laten aan Joosen. Deze reed de wagen gedurende twee uur terug naar voor om als zesde na een drietal uur wedstrijd terug het stuur over te geven aan pampel. Deze reed aan een rustig tempo de wagen rond om zo onze plaats te verzekeren, op dat moment zevende algemeen en eerste tourisme, tot wij plots een stop en go kregen voor geluid op een 20 tal minuten van de finish.Wij zakten een beetje terug en finishten op een tiende plaats algemeen en tweede tourisme. Nu verder de wagen evolueren en op weg naar race 3. De 325 dtc ( Nr 14) had een propere start en vertoefde op een tweede plaats in klasse drie. Na een goed half uur kregen de mecaniciens het bericht van een trilling in de voortrein. Nog voor Stehr de wagen kon binnenbrengen, brak het LV wiel af. Op drie wielen is deze dan toch binnengeraakt, doch er werd beslist om de handdoek in de ring te werpen. Volgende afspraak is er binnen drie weken. Sportieve groeten aan iedereen die op of rond het circuit vertoefde. |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Kan je hier wat meer details over geven (bevindingen van de piloot), dit kan ons misschien helpen naar het vinden van de oorzaak van ons probleem met de benzinedruk/toevoer. Alvast bedankt! Ik denk alleszins dat het er iets mee te maken heeft. Jullie BMW ging inderdaad oerend hard... ![]()
__________________
http://www.m-s-e.be/ Last edited by B.V.S.; 27-04-2005 at 12:01. |
#3
|
||||
|
||||
@bart
ik had de indruk toen ik achter jullie reed tijdens de saftycar dat jullie auto onverbrande benzinegassen uitspoot, een zeer sterke co geur in onze wagen, hij rookte ook bij momenten grijs. wat was jullie probleem: teveel of te weinig druk, en wat was jullie benzinetemperatuur? groetjes christophe |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Daardoor natuurlijk luchtbellen... etc, etc... we zijn koortsachtig aan zoeken. Bedankt voor de info!!
__________________
http://www.m-s-e.be/ |
#5
|
||||
|
||||
@Bart,
ik heb de vorige races ook al gezien dat er redelijk wat vlammen aan de pijp uit komen, ik zag dat bij de race van 20 maart op de brug richting de rea bocht, bij het opschakelen. mss kan het helpen, klinkt in dezelfde richting he. mvg, Jo |
#6
|
|||
|
|||
Beste B.V.S,
Verleden jaar hadden we ook dit probleem (welke niet ? ![]() De oplossing is niet moeilijk: Plaats een hitteschild op 5 CM afstand van de uitlaat en tussen bodemplaat, omwikkel ook de komplete uitlaat van collecteur tot en met potten (is bovendien goed voor turbomotoren !!!) kleef ook isolerend hitte afstotend materiaal onder tank..... beter overdrijven in deze werkzaamheden en je zult die problemen oplossen, net zoals wij deden, dit is ondertussen samen met db en naknallen in uitlaat verleden tijd.... Waar kopen dat materiaal ?: Demon-tweeks - Great Britain. Doei Luc GM RACING |
#7
|
||||
|
||||
@gm en @bart
hittewerend materiaal helpt, hebben wij ook op voorraad, maar op turbomotoren zou ik toch ook een benzinekoeler plaatsen. Warme benzine verhoogt ook de druk. Rond de uitlaat liever geen isomateriaal enkel de kollektor en de carrosserie isoleren. groetjes www.euroracing.be |
#8
|
||||
|
||||
Bedankt iedereen voor de info...! De tips zijn alleszins bruikbaar...
De vlammen (en knal) bij het opschakelen zijn eigen aan de Marcos (naverbranding). Sorry voor de ![]() ![]()
__________________
http://www.m-s-e.be/ |
#9
|
||||
|
||||
En Bart, zijn de geurproblemen van jullie Marcos al opgelost ?
__________________
Known by those who need to |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Dat probleem met de benzinedruk is intussen opgelost... een pietluttig leidingske in de benzinetank was afgebroken, gevolg: rechter opvoerpomp kwam droog te staan... met de gekende miserie tot gevolg... Och ja... ik sta alweer scherp voor de maandag (om te koersen weliswaar ![]()
__________________
http://www.m-s-e.be/ |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
http://www.m-s-e.be/ |
#13
|
||||
|
||||
Ge waard zo aant twijfele over u antwoord?
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|