De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 28-03-2010, 17:08
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular

1970 Dodge Challenger T/A - 1/24 - Monogram

Ik probeer een gebrek aan motivatie wat te onderdrukken met wat meer kitjes, het wil alleen niet echt lukken. Vrijdag ben ik begonnen aan een '70 Dodge, wordt geheel standaard, maar ook hier is na een paar dagen de fut er van uit.

In die tussentijd heb ik wel het nodige werk eraan verricht; de voor en achterpaneel zijn ingelijmd, waar voor de carrosserie lijnen niet klopten. Dus heb ik de naad weggewerkt en een nieuwe naad aangemaakt. Hierdoor is het model weer correct. Daarnaast heb ik veel bijgeschuurd om de scherpe belijning iets te verzachten. De bedoeling is een Plum Crazy kleurtje voor de auto. Gisteren had ik hem erg strak in de lak staan, echter was ik niet helemaal tevreden en heb het paars weer weggehaald. Ook heb ik het voorpaneel rechtsvoor bijgewerkt, om de auto goed strak af te werken.

Reply With Quote
Old 28-03-2010, 17:09
De Paddock Regular

Reply With Quote
Old 28-03-2010, 17:15
De Paddock Regular

Reply With Quote
Old 28-03-2010, 17:31
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular

Erik,
Leuk dat je jouw vorderingen laat zien.
Er moet me eigenlijk toch iets van het hart als ik dit zo allemaal zie.
De hoeveelheid putty die je gebruikt op bv de motorkap is wel érg veel...
Breng je die aan, onverdund?
Welke putty gebruik je eigenlijk?
Het schuurpapier lijkt me ook nogal grof...
Welke grid gebruik je?

In BEIDE gevallen moet je écht veel polijsten...
(en er zijn leukere dingen in het modelbouwen )

Grtz,
G
Reply With Quote
Old 28-03-2010, 17:44
De Paddock Regular

Gert,

Ik weet dat het nogal fors lijkt, dit is echter bedoeld. Als de luchtinlaat op de motorkap wordt gelijmd, heeft het een hoek ten opzichte van de motorkap van bijna 90 graden. Dit is onrealistisch.
Ik breng onverdund Alabastine autoplamuur aan, meer dan ik nodig heb. Maar dit geeft me de vrijheid om een vloeiende lijn te creeëren, die anders niet kan bestaan.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de linker en rechter zij-vleugel voor; gebruik ik echter weer minimalistisch plamuur, dit is eigenlijk om te kijken hoeveel er nog moet worden bijgeschuurd, eer de plastic delen goed op elkaar sluiten.

Omdat het plamuur zo dik is, begin ik te schuren met 400. Zodra ik de lijnen naar tevredenheid heb geschapen, ga ik over op 600 en kijk dan of er nog bij moet worden gevuld. Na het bijvullen is het weer 600 en voordat de primer er op gaat, schuur ik hem nog eenmaal met 1000.

De primer wordt met de airbrush gespoten, dus elke kras is dan nog te zien. Als de primer er naar tevredenheid op zit; schuur ik de primer op met 1200 en ga ik over op de kleur zelf.

En ik deel jouw mening; het schuren en polijsten is het meest vervelende in modelbouwen
Reply With Quote
Old 29-03-2010, 20:47
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular

Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Ik vond dat paars wel kunnen op deze dodge. Mooie musclecar trouwens. Ooit, als ik eens veel bouwtijd heb, wil ik er zo ook eens eentje maken.
Old 29-03-2010, 21:06
De Paddock Regular

haha, hmm ik heb ergens twijfels, kan me herinneren dat er een stuk of wat Amerikaanse kits naar Beek zijn gekomen kortgeleden ;-)

Maar don't worry; het paars komt er ook weer op hoor, ik was alleen niet tevreden over een klein stukje. En dan dilemma; doorgaan, wetend dat die fout er is; of de ballen oppakken en opnieuw beginnen. Dat laatste dus :-)
Reply With Quote
Old 29-03-2010, 23:10
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Erik Olijnsma View Post
Gert,

Ik breng onverdund Alabastine autoplamuur aan, meer dan ik nodig heb. Maar dit geeft me de vrijheid om een vloeiende lijn te creeëren, die anders niet kan bestaan.
Hej Erik da product ken ik nie ...
Kan je wat meer info geven aub?
Grtz,
G
Reply With Quote
Old 30-03-2010, 00:14
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
Hej Erik da product ken ik nie ...
Kan je wat meer info geven aub?
Grtz,
G
Gert, als ik me niet vergis is het dit product:

Verkrijgbaar in oa Hubo
info:http://www.alabastine.nl/autoplamuur.html

Erik, in eerste instantie had ik iets van, mooi kleurtje, waarom doet hij dat eraf?
Maar als de reden een fout is waarover je zelf niet tevreden bent, dan begrijp ik je aktie. Ben wel blij dat hij een nieuw paars jasje krijgt.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	8710839227050__31632.jpg
Views:	442
Size:	76.3 KB
ID:	17425  

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 30-03-2010, 20:44
De Paddock Regular

Johny en Gert; klopt dat is 'm. Jaren geleden gekocht en ik doe er nog mee. Het is een fijnplamuur en werkt erg prettig. In een enkel geval wil ik de boel nog wel afwerken met Tamiya plamuur, als er toch nog wat gaatjes overblijven.

Ik vond het paars ook erg goed staan, er zat alleen een foutje in. Als ik het had laten zien, dan was ik waarschijnlijk een mierenn##ker geweest, maar het stoorde me toch teveel.
En het mooie van deze lakken is dat het erg snel eraf kan en er weer opnieuw op, dus geen dagen lopen kloten met mr muscle of remolie en schuren.

Sindsdien zit het wel tegen, de 2e poging met paars mislukte; ik was vergeten te ontvetten en daarna viel hij op zijn dak op de grond en kon ik opnieuw primeren. Morgen ga ik hem weer fijnschuren en poog dan opnieuw paars te spuiten.
Reply With Quote
Old 30-03-2010, 23:53
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Derde keer, goede keer. Succes.

Die plamuur gebruik ik soms ook, je komt er inderdaad zéééééér lang mee toe met zo'n tube, en dat voor een paar euro's.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 31-03-2010, 17:59
De Paddock Regular

neen, de 3e keer was ook een fiasco. Zojuist de 4e keer geprobeerd, maar ik heb gefrustreerd de body in een zak met MR Muscle gegooid. Ik was bang teveel detail te verliezen.

En eigenlijk ook tegelijk het beiltje er maar bij neer gelegd, ik heb daarna geprobeerde de Bugatti te primeren, maar ook dit faalde. ik stop er voorlopig mee.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules