De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-07-2003, 00:05
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

BTCS @ Spa

Dit weekend heb ik voor de eerste keer dit jaar kennis gemaakt met de "Procar" nieuwe formule aka BTCS. Ik moet zeggen dat het mij aangenaam verrast heeft. 60 wagens aan de start en reportages op televisie, iets waar de ZTC momenteel alleen van kan dromen. Ouwe touring cup getrouwe Brinkmann was deze keer ook van de partij met zijn E-30... Iets zegt mij, en nog enkele andere hier op Depaddock die ook aanwezig waren, dat dit binnen enkele jaren een serieuze concurrent van de Belcar gaat zijn...
Reply With Quote
Old 15-07-2003, 00:07
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Re: BTCS @ Spa

Quote:
Originally posted by stijnconinx
Iets zegt mij, en nog enkele andere hier op Depaddock die ook aanwezig waren, dat dit binnen enkele jaren een serieuze concurrent van de Belcar gaat zijn...
En als dat het geval is dan is alles om zeep

Reply With Quote
Old 15-07-2003, 12:41
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Re: Re: BTCS @ Spa

Quote:
Originally posted by raceboy
En als dat het geval is dan is alles om zeep
Awel, dat denk ik dus niet hé! Dit kan perfect bestaan naast de Belcar! De minder kapitaalkrachtige teams kunnen hier beter in mee!

Er rijden veel knappe auto's in mee, weliswaar iets oudere modellen dan in de Belcar, maar die hebben ook hun charme! Het niveau ligt nog een pak lager dan de Belcar, maar dat merk je alleen aan de tijden!

Ik denk dat dit kampioenschap eerder voor de ZTC een bedreiging vormt! Ook een aantal klanten van de Belcar zullen overstappen omdat de variatie aan circuits hier een pak interessanter is. Dit jaar stonden Chimay en Magny-cours op het programma naast de gebruikelijke circuits als Zolder en Francorchamps.
Old 15-07-2003, 12:52
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Niet in Zolder omwille van het geluid. Blijkbaar zeer goed in elkaar gestoken maar ik blijf zweren bij de TC. Als ze inderdaad geen inspanningen doen in Zolder voor de TC zie ik velen op korte termijn naar Francorchamps rijden en dat zou zonde zijn.

Waarom geven ze het niet uit naar een extern bedrijf die de organisatie doet. Voor hen veel minder zorgen, geen kosten, enkel inkomsten en misschien meer volk.
Hebben ze schrik dat de TC een bedreiging zou kunnen vormen voor de Belcar ?

Ik weet het echt nie meer zulle !
Reply With Quote
Old 15-07-2003, 13:15
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Re: Re: Re: BTCS @ Spa

Quote:
Originally posted by Maarten
Ik denk dat dit kampioenschap eerder voor de ZTC een bedreiging vormt! Ook een aantal klanten van de Belcar zullen overstappen omdat de variatie aan circuits hier een pak interessanter is. Dit jaar stonden Chimay en Magny-cours op het programma naast de gebruikelijke circuits als Zolder en Francorchamps.
BTCS is zowel voor de TC als voor de Belcar een serieuze bedreiging. Garage Pino Racing zet maar liefst drie porsche 996's in in de BTCS. Ze hadden ze ook kunnen inzetten in de Belcar maar om de één of andere reden doen ze dit niet... Daar komt nog, zoals jij zegt, de variatie van circuits bij, de tv-coverage, een goede organisatie, etc. Allemaal factoren die de BTCS binnen dit en een paar jaar op het niveau van de Belcar gaan brengen. BTCS is een bedreiging voor de TC maar TC is geen concurrent hoor. In z'n eerste levensjaar staat de BTCS reeds een pak verder dan de Touring Cup.
Reply With Quote
Old 15-07-2003, 13:45
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Re:BTCS @ Spa

Quote:
Awel, dat denk ik dus niet hé! Dit kan perfect bestaan naast de Belcar! De minder kapitaalkrachtige teams kunnen hier beter in mee!
Awel en als die minder kapitaalkrachtige teams wegzijn in de belcar schiet daar ook niet veel meer over. Ik denk dat "dat het dan om zeep" is, veel meer aan de Belcar zelf ligt met hoge kosten, dan aan het succes van het BTCS. Alleen moet het BTCS wel zijn naam veranderen hoor. Porsches => geen touring.

Eigenlijk zou ik nog wel eens echte touringcars willen zien in België. Misschien een Belgisch Nederlands kampioenschap volgens ETCC regels ?

Reply With Quote
Old 15-07-2003, 13:49
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Re: Re:BTCS @ Spa

Quote:
Originally posted by raceboy
Eigenlijk zou ik nog wel eens echte touringcars willen zien in België. Misschien een Belgisch Nederlands kampioenschap volgens ETCC regels ?
Daar droom ik al lang van...
Reply With Quote
Old 15-07-2003, 13:58
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Wat ik ook bizar vind is dat de KACB de silhouettes in de BELCAR wou hebben en er daardoor veel discussies en reglements wijzigingen gemaakt zijn want anders konden deze wagens nergens meer rijden. Nu rijdt er enkel de Mondeo van De Sordi in de Belcar, terwijl de BMW van Lupant/Slaus in de BCTS rijdt.
Old 15-07-2003, 14:48
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular

als de btcs even groot wort als de belcar gaan er veel teams overstappen of ze alletwee doen. dan is er geen plaats meer voor low-budget teams... en dan gaan deze touringcup rijden.
dat is wat ik erover denk...
Old 15-07-2003, 17:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Time will tell......maar een van de drie zal helaas begraven moeten worden.

Drie van dergelijke kampioenschappen in een zo'n kleine economie als Belgie........ondenkbaar.

Welke gaat kopje onder? Heb daar een uitgesproken mening over......maar dat schijnt iemand op Zolder niet zo leuk te vinden
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 15-07-2003, 17:06
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

I know what you mean, is inderdaad onbegrijpelijk dat ze zo de lekkere kaas van hun brood laten eten.
En wij maar denken dat die walen nie slim zijn.
Reply With Quote
Old 15-07-2003, 18:03
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Re: Re: Re: BTCS @ Spa

Quote:
Ook een aantal klanten van de Belcar zullen overstappen omdat de variatie aan circuits hier een pak interessanter is. Dit jaar stonden Chimay en Magny-cours op het programma naast de gebruikelijke circuits als Zolder en Francorchamps.
De Belcar zou die stap toch ook kunnen doen naar Magny-Cours & Chimay, of vergis ik mij hierin?
Reply With Quote
Old 15-07-2003, 19:10
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

geen idee of dat kan

misschien moeten de organisatoren van de ZTC eens gaan samenzitten met die van het BTCS. ik denk dat er vele walen zijn die graag wat meer op zolder zouden rijden. TC samen met BTCS, bv 2keer op zolder, 2keer op francorchamps en dan nog een chimay en iets speciaals erbij, zoals bv magny cours, silverstone, monza, dijon of iets dergelijks en dat in combinatie zoals het nu al is met het btcs met de fun cup, kwestie van de kosten te delen.
Dan zou je de supermeetings krijgen (grotendeels vlaams) en daarnaast dus een waalse tegenhanger, misschien iets minder spectaculair, maar zeker niet onbelangrijk!

want zoals hiervoor al geschreven, één van de drie zie ik ook wel verdwijnen ...

we'll see dus ...
Old 15-07-2003, 20:48
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular

Quote:
geen idee of dat kan

misschien moeten de organisatoren van de ZTC eens gaan samenzitten met die van het BTCS. ik denk dat er vele walen zijn die graag wat meer op zolder zouden rijden. TC samen met BTCS, bv 2keer op zolder, 2keer op francorchamps en dan nog een chimay en iets speciaals erbij, zoals bv magny cours, silverstone, monza, dijon of iets dergelijks en dat in combinatie zoals het nu al is met het btcs met de fun cup, kwestie van de kosten te delen.
Dan zou je de supermeetings krijgen (grotendeels vlaams) en daarnaast dus een waalse tegenhanger, misschien iets minder spectaculair, maar zeker niet onbelangrijk!

dat vind ik dus eens een goed idee...
Old 15-07-2003, 21:10
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Ik denk dat één van de problemen de 95 decibel regel van Zolder is. Ik zie nog niet zo dadelijk de mogelijkheid om de BCTS wagens aan deze norm te laten voldoen.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules