De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 03-08-2003, 14:06
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
GP F1 Duitsland - De Race !

Start-crash:
Barrichello, Raikkonen, Firman, Frentzen en Ralf Schumacher eruit.

leuk

Serieuze impact voor Raikkonen. Hij gaat eerst mooi voorbij Barrichello, Barrichello moet uitwijken voor Ralf Schumacher en knalt zo tegen Raikkonen aan. In het peloton knalt Firman op de Sauber en sleurt een BAR mee. Situatie nu: Montoya kan voor de zege gaan, Schumacher gaat een gouden zaak doen en met wat chance rijden Verstappen en Kiesa straks nog in de punten

Wel vreemd dat er geen rode vlag werd getoond. Nuja, momenteel is terug alles ok...

[update: 14u29]
Stefaan Lammens trekt met de flessenopener een biertje open en schenkt het in. Iemand ook gehoord ?
Montoya rijdt op kop en lijkt een makkelijke zege te pakken. P2 wordt een strijd tussen beide Renaults en Schumacher. De overige puntjes vallen binnen het bereik van Coulthard, Button, Da Matta, Panis en Webber.

[update: 14u47]
Alonso gaat even van de baan en laat Schumacher voorbij. Weeral een goede zaak voor Schumacher. Hij krijgt het in de schoot geworpen...Montoya bijna zeker winnaar. Verstappen heeft z'n Minardi aan de kant gezet.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.

Last edited by Finish; 03-08-2003 at 14:51.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-08-2003, 14:10
RacingBoy-'s Avatar
RacingBoy- RacingBoy- is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2002
Location: Genk
Posts: 40
Jammer voor Barrichello en Raikonnen. Wel gevaarlijk wat ralfke daar presteerde
Schumacher kan nu een schitterende zaak doen

Last edited by RacingBoy-; 03-08-2003 at 14:12.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-08-2003, 14:47
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889




ferme klapper toch wel...
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-08-2003, 15:32
RacingBoy-'s Avatar
RacingBoy- RacingBoy- is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2002
Location: Genk
Posts: 40
lekke band schumacher, ligt nu op de 7de plaats.
ellendige Bridgestone...
Montoya verdiende winnaar
Reply With Quote
  #5  
Old 03-08-2003, 15:38
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Eh voila, dat was dan weer de GP van Duitsland.

Ferme startcrash, redelijke race met een gedurfd maneuver van Schumacher op Trulli, de boeman in de laatste ronden van de race. Knappe, makkelijke zege van Williams en Michelin. Dikke, dikke pech voor Schumacher. Enige troost is dat Raikkonen niet finishte.

TOP:
*Montoya: Makkelijke race, betere coureur, betere wagen
*Coulthard: beperkt de schade voor McLaren.
*Schumacher: pech, maar hij reed een perfecte race.
*Toyota: beste resultaat tot nu toe. In hun tweede jaar lijken ze best op schema te zitten.
*Renault: is qua competitiviteit de gelijke van McLaren. Trulli is echt geen slecht coureur, maar hij krijgt het altijd hard te verduren. (en moe dat hij was Dat komt ervan, als je 3à 4 liter verliest in zo'n race )
*Button: slechte kwalificaties, maar toch altijd kanshebber op punten.
*Kiesa: Heeft zich goed gedragen
*Stefaan Lammers die z'n bierflesje opentrok en inschonk. Het moment waarop ik spontaan dorst kreeg

FLOP:

*Jordan: geknoei. Firman vond z'n rempedaal niet snel genoeg, Fisichella reed de hele tijd testrondjes.
*Sauber: Slecht bezig. Duidelijk op de terugweg.
*Bridgestone: Dé grote verliezer van het weekend. Een mokerslag van Michelin gekregen.

Conclusie: We hebben dit jaar een écht kampioenschap gekregen. Ferrari en Bridgestone krijgen een zware dreun te verwerken. Constructeurs - en rijderskampioenschap liggen met 4 races te gaan nog totaal open.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.

Last edited by Finish; 03-08-2003 at 15:50.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-08-2003, 15:42
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Zet Walfie maar bij de floppers. Die man mag van mij de volgende GP 10 plaatsen achteruit starten. Exit bridgestone bij Ferrari?
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 03-08-2003, 15:53
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
dat zou je gaan denken hé, maar hoe lang hebben die nog een contract?!?
__________________
greetz
Reply With Quote
  #8  
Old 03-08-2003, 15:55
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
1 M. Schumacher Ferrari 71
2 J.P. Montoya Williams 65
3 K. Räikkönen McLaren 62
4 R. Schumacher Williams 53
5 R. Barrichello Ferrari 49
6 F. Alonso Renault 44
7 D. Coulthard McLaren 41
8 J. Trulli Renault 22
9 M. Webber Jaguar 12
= J. Button BAR 12
11 G. Fisichella Jordan 10
12 C. da Matta Toyota 8
13 H. Frentzen Sauber 7
14 O. Panis Toyota 6
15 J. Villeneuve BAR 3
16 N. Heidfeld Sauber 2
17 R. Firman Jordan 1
-- A. Pizzonia Jaguar 0
-- J. Wilson Minardi 0
-- J. Verstappen Minardi

Constructeurs:

1 Ferrari 120
2 Williams 118
3 McLaren 103
4 Renault 66
5 BAR 15
6 Toyota 14
7 Jaguar 12
8 Jordan 11
9 Sauber 9
-- Minardi 0

Het kampioenschap ligt totaal open
Een Williams take-over in Hongarije ? (Hou de slaapzak maar al klaar voor deze race)
Schumacher z'n zesde ? Verre van ! Montoya z'n eerste ? Goed mogelijk ! Ik duim alvast
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #9  
Old 03-08-2003, 15:57
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Kiesa was ook enorm voorzichtig, stopt hij in het stadium om de anderen door te laten. Later dan dat heet momentje bij Montoya
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 03-08-2003, 16:00
Snelle Japie's Avatar
Snelle Japie Snelle Japie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Leopoldsburg
Posts: 344
Montoya eerste,
AJ, ik kan weeral een BMW t-shirt aandoen, eerst op zaterdag en nu ook nog op zondag

Iemand het interview gehoord met Connie Montoya na de finish?
Ze zei heel mooi op de vraag of er gefeest ging worden: "Yeah, he really deserves it" maar dan op een ondeugende manier
Die van RTL 5 antwoorden daarop: Montoya zal zich deze avond nog gaan amuseren

Last edited by Snelle Japie; 03-08-2003 at 16:07.
Reply With Quote
  #11  
Old 03-08-2003, 16:01
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
nog een flop (niet echt met de race te maken) Mc laren die het hun mekaniekers aandoen om met een zwarte overall te werken... ocharme die mannen
Reply With Quote
  #12  
Old 03-08-2003, 16:10
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Ik vind dat de huidige "overmacht" van Michelin een beetje te veel aan Michelin wordt toegeschreven. Kijk eens met wie Michelin een contract heeft:

-Williams-BMW, McLaren-Mercedes en Renault: drie toppers

- Toyota en Jaguar: 2 teams die, o.a. dankzij goede piloten in de lift zitten.

En wie heeft Bridgestone?

- Ferrari : een topper

- Sauber en BAR : met moeite middenmoters

- Jordan en Minardi : ok, ze hebben ook banden nodig, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Dat de condities een bepaald merk band een voordeeltje bezorgt, tot daar aan toe, maar die blauwe top 6 nu ligt heus niet enkel aan de band.

Jan.
=----
PS.: uitspraak van de race (toen de Renault mechaniekers zich voorbereidden op een pitstop)... "hier komen ze klaar" -Oei, oei, oei... Stefaan toch!!
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote
  #13  
Old 03-08-2003, 16:14
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
Deze race was zoals ze allemaal mogen zijn

Spektakel, spanning, prachtige duels en ... afgezien van de eerste bocht, niet té veel schade!

spijtig voor webber op het einde

wat mij opviel is dat de 'officiele' teams maw gesteund door een de fabriek serieuze opmars beginnen te maken. Je ziet sauber, bar, jordan, minardi echt niet meer presteren in tegenstelling tot renault, toyota, jaguar (kwali) en drie tenoren!

interessante evolutie
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 03-08-2003, 17:03
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Even ter ondersteuning van Obi-Jan wat cijfermateriaal (cursief erbij geschreven)
Quote:
Originally posted by Obi-Jan
Ik vind dat de huidige "overmacht" van Michelin een beetje te veel aan Michelin wordt toegeschreven. Kijk eens met wie Michelin een contract heeft:

-Williams-BMW, McLaren-Mercedes en Renault: drie toppers Respectievelijk 118, 103 en 66 punten. Samen dus al goed voor 287 punten.

- Toyota en Jaguar: 2 teams die, o.a. dankzij goede piloten in de lift zitten. Respectievelijk 14 en 12 punten, samen dus nog eens 26 punten.
Met deze 5 teams haalt Michelin 313 punten.


En wie heeft Bridgestone?

- Ferrari : een topper 120 punten

- Sauber en BAR : met moeite middenmoters Respectievelijk 9 en 15 punten. Totaal van 24 punten.

- Jordan en Minardi : ok, ze hebben ook banden nodig, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Jordan haalt toch nog 11 punten, maar helaas haalt Minardi geen enkel punt binnen voor Bridgestone.
Met 155 punten voor Bridgestone tegenover 313 punten voor Michelin is dus duidelijk te zien dat het verschil niet ligt aan de kwaliteiten van de bandenfabrikanten, te meer omdat ze beiden 5 van de 10 teams bevoorraden.


Dat de condities een bepaald merk band een voordeeltje bezorgt, tot daar aan toe, maar die blauwe top 6 nu ligt heus niet enkel aan de band. Precies, goed gezegd

Jan.
=----
PS.: uitspraak van de race (toen de Renault mechaniekers zich voorbereidden op een pitstop)... "hier komen ze klaar" -Oei, oei, oei... Stefaan toch!! Die uitspraak is mij jammer genoeg ontgaan
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 03-08-2003, 18:17
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
YES! 8)

Quote:
Ralf to Lose Ten Grid Positions in Hungary
German Ralf Schumacher will lose ten grid positions at the Hungarian Grand Prix after the German stewards found him guilty of causing an accident at the start of today's race.

The Williams driver, starting from second place, moved to the left at the start of the event, leaving Ferrari's Rubens Barrichello with no place to go. The Brazilian hit Kimi Raikkonen's McLaren, his car losing three wheels in the high-speed crash that saw all three drivers eliminated from the race.

The drivers were summoned after the race, and the stewards said Ralf was to blame for the accident.

"The stewards of the meeting received a report from the race director which stated that the driver of car no. 4 (R. Schumacher) caused an avoidable collision, contrary to article 53 of the 2003 FIA Formula One Sporting Regulations and the drivers of car numbers 2, 4 and 6 (Rubens Barrichello, R. Schumacher and Kimi Raikkonen) and respective team managers were summoned," the FIA said in a statement.

"Having heard the explanation of each driver and having seen the different camera views of the incident, the stewards conclude that R. Schumacher began to move to his left to obtain a better racing line for the corner. R. Schumacher admitted to paying no attention to the position of the other cars during this manoeuvre.

"The stewards note that it is absolutely clear that R. Schumacher's car made contact with car number 2 (Barrichello), which in turn made contact with car number 6 (Raikkonen). Both drivers of cars number 2 and 6 were caught in a set of circumstances over which they had no control.

The stewards of the meeting impose on the driver of car number 4 (R. Schumacher) a drop of 10 grid positions at the driver's next race, in accordance with article 55(c) of the 2003 FIA Formula One Sporting Regulations. The competitor is reminded of its right to appeal."

It's the second time this kind of penalty is imposed in Formula One. Last year, Sauber driver Felipe Massa received the penalty for an accident at the Italian Grand Prix.

Bron: atlasf1
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.