De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-09-2003, 00:11
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Daikin Racing/Voorbeschouwing

Mediagroup Van Dyck Belcar

Alexandra Van de Velde/Stephanie Boden met verse moed richting Francorchamps

Komende zondag wordt in het kader van het Racing Festival in Francorchamps de op één na laatste Belcarrace van het seizoen op gang geschoten.
De recent verreden 24 Uren van Zolder is voor het Daikin-team een wedstrijd geworden om zo vlug mogelijk te vergeten. Ondanks het feit dat de BMW M3 van Van de Velde Racing een complete check-up kreeg voor de start ging de krachtbron na 10 uren wedstrijd naar de eeuwige jachtvelden.
De harde wet van de autosport sloeg genadelooos toe op een moment dat het kwartet Van de Velde/Van de Velde/Jamers/Boden zich in derde positie bevonden en uitzicht hadden op een podiumplaats. Door het feit dat in de Zolderse etmaalrace dubbele punten te rapen vielen, tuimelden de racende amazones van de 3de naar de 6de plaats in de tussenstand van het kampioenschap. Ondertussen ligt er nieuwe motor in het vooronder van de BMW M3 en met een beetje geluk kunnen de Daikin-girls nog een podiumplaats uit de brand slepen.

Ook voor de jonge, maar zéér ervaren Stephanie Boden, die tijdens de 24 Uren het team kwam versterken en maar één enkele stint van 75 minuten kon rijden, kwam dit hard aan. De Limburgse Formule Renault 2000-pilote deed een prima job en kon amper haar klasse tonen. Eén jaar voordien had ze reeds met de Porsche 993 van André Van Hoof de etmaalrace tot een goed einde gebracht.
Vandaar dat het Daikin-team in gezamenlijk overleg besliste om Stephanie ter compensatie van de tegenslag tijdens de 24 Uren van Zolder, het Racing Festival te laten betwisten aan de zijde van Alexandra Van de Velde.
Maar Kelly Jamers zal niet werkloos toekijken. Kelly zal terug het Daikin-logo verdedigen in de Toyota Yaris Cup, waarin ze nog steeds progressie maakt en tijden draait die vorig seizoen nog goed waren voor een pole.

Maar ook de concurrentie zat niet stil waardoor het voor de Zolderse meid moeilijk is door te stoten naar de top5. Door het feit dat de eerste zes van de eerste wedstrijd in omgekeerde volgorde op de startgrid komen voor de tweede manche, is de kans reëel dat we Kelly eens op de pole mogen verwachten.
Dit geldt trouwens ook voor Alexandra, want net zoals teamgenote Kelly in de Toyota Yaris Cup, komt Alexandra Van de Velde terug aan de start in Mini Cooper Challenge waarin ze in Zolder met een 8ste en 6de eindplaats bewees dat ze niet alleen in een dikke BMW kan schitteren. Desondanks is de Wetterse advokate nog niet tevreden over de afstelling van de wagen. “We werken er hard aan, en het feit dat Francorchamps me stukken beter ligt dan Zolder moeten we daarin lukken. Ik voel dat ik met de Mini nog lang niet aan mijn limiet zit.
In ieder geval ben ik terug supergemotiveerd”.
Ook voor Stephanie Boden wordt het een druk weekend, want net zoals Alexandra moet zij de Belcar combineren met haar discipline, de Formule Renault 2000.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules