![]() |
|
|
|||
|
|||
Formule Renault 1600 in 2004
Als je het mij vraagt is er nog waar weinig nieuws over de Formule Renault 1600 in 2004.
Vandaag gehoord in Zolder : Zelfs de laureaten van de F1 Renault Academy 2004 zouden zonder stuur zitten. Astromega ziet af van de samenwerking met Renault en de RACB om de laureaten te begeleiden. Vervolgens zijn een drietal teams aangeschreven om dit project over te nemen. Sam Boyle (ex-Astromega) werd uitgekozen maar omdat hij wou uitkomen onder Engelse vlag, was dit niet mogelijk. Hij ging dan op zoek om op een of andere manier onder Belgische vlag uit te komen. Momenteel zou hij voet aan de grond hebben bij een niet nader genoemd Belgisch "team". Dit team is echter nog op zoek naar auto's en alle verdere infrastructuur. Als dit verhaal waar zou zijn, is het toch heel anders dan vorig jaar toen Verdonck en Pulicnkx eind februari toch al heel wat kilometers hadden afgemaald op (onder andere) het Zolderse asfalt. Momenteel zou er (officieel) nog niemand zijn ingeschreven in deze klasse. Wie weet meer, of beter gezegd wie weet de echte toedracht van wat ik vandaag hoorde... C U |
|
|||
|
|||
Team Astromega zal volgende week een press release doen omtrend deze zaak.
Martin Meyers for Team Astromega Information
|
||||
|
||||
Is het niet zo dat de RACB laureaten in mogen kiezen tussen Astromega en TBR???
En voor mij lijkt de keuze dan simpel: TBR > omdat ze bijde Walen zij... Of heb ik het verkeerd voor?? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Ja, uiteraard kunnen we gewoon Belg zijn!
Mijn uitspraak hier boven is niet in die betekenis hoor! Ik bedoelde er het volgende mee: Als je weet dat de gemiddelde leeftijd v/d FR1600 piloten 18 jaar is, spreekt het voor zich dat als ze kunne communiceren met een ingenieur die hun eigen (moeder) taal spreekt, betere prestaties zullen neerzetten. Dit zeg ik, omdat ik vorig seizoen eens heb horen vertelen in de paddock van Zolder dat bv de communicatie tussen Damien Pulinx en z’n ingenieur bijzonder stroef verliep! En dat is uiteraard geen nieuw gegeven hé: een waal die problemen heeft met z’n talen. Daarom wilde ik alleen maar zeggen, dat ze daarom het best bij TBR zouden rijden, ten eerste ze zijn 100% franstalig, en ten tweede TBR is een topteam in de FR1600! Verder ben ik alvast benieuwt wat Astromega volgende week gaat melden in z’n press release. |
|
||||
|
||||
Net deze foto gevonden van de voorbije donderdag training op Zolder.
En zie een FR1600 in kleuren zoals ik nog nooit heb gezien! Zijn dit de nieuwe kleuren van Speedlovers?? ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
ik wacht het nieuws ook af van Astromega, ik denk dat het voor een groot team te moeilijk is om voordelig in deze cup te werken. |
|
|||
|
|||
Ik dacht dat Astromega een 3-jarig contract had met de RACB
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Niet Astromega en ook niet TBR , eveneens zal ook Speedlover niet instaan voor de laureaten van de RACB .
Er wordt een kompleet nieuw Team opgericht voor de begeleiding . Namen volgen later aangezien de deal nog niet 100 % in orde is maar alles gaat de goeie richting uit .
|
||||
|
||||
Als het dan niet Astromega, TBR of Speedlover word die de laureaten vd RACB gaat "begeleiden", en er dan een nieuw FR1600 team gaat komen, is dat eigenlijk positief!
Op die manier zullen er dan waarschijnlijk meer deelnemers zijn in de FR1600 dit jaar in België. Ik denk dit maar om het feit dat als er een team gaat bijkomen er dus 2 auto's meer zullen rijden dan vorig seizoen, althans als al de F-Reanaults die vorig jaar hebben gereden terug zullen gaan rijden. |
|
||||
|
||||
Groot nieuws !!!
Marc Goossens runt voortaan RACB Formula Renault Academy ![]() ![]() Net gelezen op autosport.be Quote:
|
|
|||
|
|||
Goed nieuws!
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Die youngster kunnen zich geen betere leerkracht dromen