![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#2
|
||||
|
||||
Ik keur het niet meteen af.
NASCAR is spanning en op deze manier zal de spanning er langer inblijven. Tegen de nieuwe regels in de F1 waren ook veel protesten maar uiteindelijk is het iedereen ten goede gekomen, vooral de sport.
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#3
|
||||
|
||||
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
In 2004 zal de uitslag van het Nascar kampioenschap anders bepaald worden dan in voorgaande jaren. Zoals het in elk kampioenschap gebruikelijk is, is diegene die de beste prestaties neerzet over het gehele seizoen de kampioen. In het geval van Nascar is de kampioen de man die beste gemiddelde prestatie neerzet over 36 wedstrijden.
Dit jaar zal de kampioen in Nascar anders bepaald worden, na 26 wedstrijden zal de top 10 worden opgemaakt. Deze 10 rijders gaan door naar een soort Play-offs tijdens de laatste 10 wedstrijden, alleen deze rijders kunnen aanspraak maken op de titel. De overige 30/35 coureurs blijven overigens gewoon meeracen tijdens deze 10 races...........eigenlijk voor de kat zijn viool, prijzengeld is mooi meegnomen. Ze kunnen geen punten pakken voor het kampioenschap. Volgens organisator France moet deze Play-offs formule voor spektakel gaan zorgen in het kampioenschap. Kan ik me wel iets bij voorstellen, een coureur die buiten de top 10 valt kan natuurlijk wel han- en spandiensten voor de zijn teamcollega die wel in de top 10 staat. Het aantal tikjes en beukjes kon weleens toenemen op deze manier. Zelf ben ik geen echte Nascar-freak maar deze gekunstelde formule kan ik toch niet echt pruimen. Wellicht ben ik op dat punt een ouderwetse en conservatieve zak...........maar een kampioenschap gaat over een heel seizoen en niet de laatse 10. De reden voor de verandering? TV !! In de VS zijn er 4 grote sporten........en die eindigen hun kampioenschap allemaal met een play-offs. De familie France wil graag (en dat is hun goed recht) dat men in de toekomst spreekt over de 5 grote sporten in de VS. Groot verschil met die 4 andere play-offs is dat daar geen teams aan meedoen die kansloos zijn voor de titel. Anders gezegd........de kanslozen kunnen de uitslag daar niet meer bepalen en dat is in het huidige Nascar concept wel mogelijk. Way vinden de Nascar specialisten hiervan?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
||||
|
||||
Moet je vroeger voor opstaan om mij te pakken op stockcar nieuws
![]()
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Toch benieuwd hoe dit gaat uitpakken, krijg om de een of andere reden steeds Nederlandse Clio races als een soort visioen door als het gaat om dit nieuwe Nascar concept ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#7
|
||||
|
||||
Ik vind het ronduit belachelijk dat ze zoiets invoeren. Ook die puntentelling die veranderd is, is dat. NASCAR was en is een mooie sport, maar sinds het niet meer op Eurosport wordt uitgezonden, blijven we op onze honger zitten.
|
#8
|
|||
|
|||
Kan ik kort over zijn: Lijkt met helemaal niks (zo kunstmatig)
|
#9
|
||||
|
||||
Re: Nascar play-offs, kampioenschap nieuwe stijl
Quote:
Ze hebben dat natuurlijk ingevoerd omdat vorig jaar Matt Kenseth met maar 1 zege de titel toch haalde, het publiek vond die ene overwinning blijkbaar onvoldoende om de man tot kampioen te kronen... Laat ons eerst zien wat het geeft, op het eind van het seizoen zal ik mijn mening hierover wel posten. @Autofan: tot voor kort gaf Eurosport op dinsdagavond een samenvatting van de Nascar race van het weekend ervoor, denk dat dat nu nog zo is.
__________________
![]() |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#11
|
|||
|
|||
Re: Re: Nascar play-offs, kampioenschap nieuwe stijl
Quote:
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#13
|
|||
|
|||
Nogmaals herhalen wat wij vroeger reeds geschreven hebben. Ovalracen heeft een totaal andere filosofie dan circuitracen. Het moet entertainment zijn voor de toeschouwers, want als de toeschouwers tevreden zijn en ook de piloten, dan rinkelt de kassa voor Nascar. Dus worden de regels aangepast aan de noden van de toeschouwers. En het werkt want Nascar trekt op de circuits veel meer toeschouwers dan de Formule 1, om niet van de andere circuit disciplines te spreken, waar de piloten voor lege tribunes acteren (de nodige uitzonderingen in acht genomen). Trouwens heeft de F1 niet enkele "vondsten" van Nascar gecopieerd? Pitstops, pace car. Andere vraag is natuurlijk of het play-off systeem een goede zet is. Ik durf het te betwijfelen, maar ik wacht toch even af. Trouwens het nieuwe systeem in rallye, waar iemand die opgeeft toch opnieuw mag starten lijkt mij ook ingegeven door TV spektakel.
Laten we ons niets wijsmaken. De F1 is reeds sedert 2 jaren over zijn hoogtepunt heen en de interesse gaat in vrije val naar beneden, wat Bernie en de TV (eigen interesses) ook mogen beweren. Reden alles is veel te duur geworden, waardoor het onderscheid tussen de topteams en de middenmoot angstaanjagende vormen aanneemt. Maar ook Nascar is in hetzelfde bedje ziek. Er moeten enkele kunstgrepen uitgevoerd worden om nog 43 wagens aan de start te krijgen. De kostprijs voor een gans seizoen is vijfmaal hoger dan enkele jaren terug en ook het vinden van sponsoren wordt veel moeilijker. Ik ben de mening toegedaan dat de top autosport moeilijke tijden tegemoet gaat (F1 - Nascar - WRC rallye - IRL - Champ Cars) en in de volgende jaren een gedaanteverandering zal ondergaan. Ik kan mij natuurlijk vergissen. Het valt mij bijvoorbeeld op dat tijdens de 24 Uren van Ieper de interesse voor de historic cars veel groter is dan voor de big boys. Tot slot nog een interessante quote, welke ik in een USA magazine gelezen heb :" Formula One has surely the best cars in the world; Formula One has probably the best drivers in the world; but there is one thing they never will have: the interest of the american people". |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb gedurende twee jaar de NASCAR races gevolgd en ik apprecieer een inhaalmanoeuvre in de F1 meer dan een uit de NASCAR. Ik zie piloten liever slipstreamen en uitremmen dan gewoon met een klein snelheidsverschil gedurende ronden iemand proberen in te halen. En dat, volgens mij actieloze inhalen, vinden de Amerikanen, die actie willen, goed. Go figure. ![]() Wat je zegt over de algemene autosport en de evolutie volg ik volledig. Zowel in de Belcar, als F3000, F1, WRC... is het verschil tussen topteams en de subtoppers en rode lantaarns dermate groot geworden dat dit wel eens, zonder de nodige maatregelen, de autosport een grote klap kan toedienen. |
#15
|
|||
|
|||
Naar mijn mening is er iets fundamenteels fout met het circuitracen in Europa. Aankomene talenten wordt eerst aangeleerd hoe men iemand moet verhinderen voorbij te gaan. Daardoor wordt de ideale race lijn een variabel gegeven. Deze ligt de ene keer links van de baan; dan in het midden en een volgende keer rechts; alles in functie van de dichtsbij zijnde volger. Soms heeft de ideale lijn zelfs een zig-zag vorm. Defensief racen heet het dan. Wanneer er hiertegen streng wordt opgetreden, dan zullen we opnieuw interessante circuit-races zien in plaats van treintje rijden.
Het is mij opgevallen dat tijdens de Nascar races op Watkins Glenn (één van de 2 "road courses" waarop in Nascar wordt gereden) voorbijsteken schering en inslag is. Maar daar heb ik niemand de deur zien dicht gooien of van de ideale lijn afwijken om de tegenstrever te verhinderen voorbij te gaan. Ongetwijfeld een kwestie van race-kultuur, mentaliteit en respect. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|