![]() |
|
|
||||
|
||||
Zal eind van de week eens bij onze tuner vragen. Reeds enkele jaren het te kloppen team in de SC.
Dit zal ook wel aan de dure kant liggen, (het is wel topmateriaal (VW Golf 2)), maar zoveel is echt te voor SC. |
|
||||
|
||||
Beste,
Inderdaad is het gevraagde bedraag veel geld maar om te stellen dat het te duur is kan men op voorhand niet zomaar zeggen. Wat word er geboden? Hier kan men denken aan trainingen, ontvangen van gasten, incentives en noem maar op. Ook wij hebben gisteravond naar aanleiding van dit bericht een mailtje aan jawaddeman gestuurt maar het lijkt me verstandig dat deze de aanbiedingen vergelijkt op waarde en het aangebodene en geen appels met peren vergelijkt. Er zijn zoals we allemaal weten een groot aantal manieren om deel te nemen aan een competitie. Vriendelijke groet, Guido Buskens B&S Racing Performance |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Je snapt het nog niet hé Raceboy. Met elke wedstrijd 40 Vips uit te nodigen kan je GRATIS een TC wedstrijd rijden. Waarom dat dan niet doen dan op zoek te gaan naar 2500 euro per race.
Het is niet omdat er VIP's komen dat de prijs om te rijden omhoog gaat hé ![]() |
|
||||
|
||||
Vips komen => investeren geld => investeringen resulteren in snellere beter geprepareerde autos en teams (want vips zien nu eenmaal hun autos niet graag achteraan rondbengelen) => andere teams moeten volgen => prijs gaat omhoog
ondernemingseconomie hoofdstuk 4 : investeringen.
|
|||
|
|||
Een de meeste VIP's hebben geen interesse in de wagens, enkel goed eten en veel drinken. De centen die ze daarvoor betalen kunnen de teams wel degelijk gebruiken voor de wagens. Jij spreekt al over sneller maken, ik denk dat velen al zouden tevreden zijn over rond komen.
![]() |
|
||||
|
||||
jongens heb het vandaag nog eens nagevraagd wat ze me vragen exact, 22500 euro voor vijf races; hierbij zijn twee gratis entree tickets per race; en let wel ook 5 donderdagen training maar dit wel met oude sloffen. Mijn excuses maar durf de naam niet te noemen; kan alleen zeggen dat ze al jaren in belcar en touring en clio meedraaien.
Maar iedereen toch bedankt voor de tips en zal het niet nalaten enkele van jullie te contacteren; indien jullie dit toelaten. Misschien een klein vraagje, war moet dan een seizoen belcar ongeveer kosten??? |
|
||||
|
||||
Quote:
Die prijs is gewoon... pure afzetterij, dat is wel duidelijk. Op een jaar Belcar kan je onmogelijk een prijs plakken gezien de enorme verschillen tussen de wagens en teams. |
|
|||
|
|||
Spreken we hier over prijzen per piloot of over prijzen om de wagen een seizoen/wedstrijd te laten rijden in de TC?
Wat betreft die 20 à 25.000 EUR voor de SC. Het inschrijvingsgeld bedraagt ongeveer 250 EUR per wedstrijd. Dat maakt 1.250 EUR aan inschrijvingen voor een volledig seizoen. Een set banden en remblokken verslijt je ook al niet op die 20 minuten. Serge Last edited by serge; 25-01-2005 at 14:59. |
|
||||
|
||||
En het grappigste hiervan is dat er van de eerste 10 plaatsen meer dan de helft Oldtimers zijn ...
Maar dit bedrag is toch wat veel om SC te rijden ... daarmee kan je al een goe seizoen of toch een paar koersen in de Fun Cup rijden ... Of 2 seizoenen in de FV championship ... ![]()
|
|||
|
|||
Gewoon om wat ideetjes op te doen.
Deze prijzen zijn wel zonder enige franjes, the pure stuf dus http://www.dealsforwheels.org/raceprojects4.htm |
|
|||
|
|||
ik ga toch is effe moeten reageren hoor,
eerst en vooral zou ik aan jawaddeman of zoiets willen vragen of het mogelijk is eerst zichzelf en het team bekend te maken om ALLE misverstanden te vermijden WANT: bij First Motorsport rinkelt de telefoon al meermaals per dag om te vragen of wij die zotten zijn die zoveel geld vragen voor een seizoentje starterscup, dus graag iets duidelijker aub! De zotten zijn de wereld nog niet uit precies! Groetjes, Kelly Jamers |
|
||||
|
||||
Ik heb alvast de titel van de thread aangepast zodat de vlag de lading dekt en een eventuele latere opzoeking ook iets makkelijker wordt.
Verder kan ik als bestuurslid van De Paddock vzw ook meedelen dat we er geen problemen mee hebben als hier namen zouden genoemd worden, maar de verantwoordelijkheid hieromtrent dient natuurlijk wel door de poster zelf genomen te worden! Om maar te zeggen : wij gaan hier niets censureren... Ieder is zelf verantwoordelijk voor zijn uitlatingen... |
|
|||
|
|||
Hoeveel kost een seizoen TC. Hoeveel kost een seizoen F1?
Ik kan jullie uit ervaring het volgende zeggen: Via diverse kanalen hebben wij verschillende aanbiedingen gekregen om een wagen in te zetten in TC. Veel hangt natuurlijk af van het feit of je bij een team zit met amateurs of dat het een bedrijf is die wagens aankoopt, klaarmaakt en verhuurd. Geen van beiden geven garantie op succes. Het grote verschil bestaat er echter wel in dat in het tweede geval er een pak uurloon mee in de running cost zit. Verder is er ook het probleem van de verzekering of wat bij eventuele schade. Incshrijvingsgeld, benzine, banden, remblokken zal op enkele euro's na bij alle teams hetzelfde zijn. Laat ons uitgaan van het feit dat je per wagen voor een 4 uurs wedstrijd + een uur trainingen en chrono's toch 6 banden nodig hebt. Alles maar minder is gaat ten kosten van slechte tijdenen, alles wat meer is volgens mijn mening niet nodig. Remblokken, elke wedstrijd nieuw voor en achter. Dan zijn er nog de andere kosten, maar die heb je niet altijd zelf in de hand. Een cardan die stuk gaat, een benzinepomp die de geest laat, een voorruit die vervangen dient te worden, een zetel die vervangen dient te worden omdat zijn homologatie vervalt, enz... Om eerlijk te zijn is de runningcost van een Renault Clio 2.0 voor een gans seizoen TC om en bij de 20.000 euro. Reken daar uw inschrijvingsgeld bij, zo een 3500 euro, 5000 euro afschrijving wagen dan kom je op 28.500 euro. Maar, dan komt het. Wat met het risico? Wel, wij hebben dat als volgt opgelost. Wij rekenen 5000 euro schade aan de wagen per jaar. Dit dient door de piloten betaald te worden (elk 2500 euro). Zijn er door de loop van het jaar ongelukken dan zijn de piloten ingedekt door die 5000 euro. Gebeurd er niets dan hebben wij als team 5000 euro extra. Het grote voordeel van het rijden met een Clio zijn de prijzen voor grote stukken indien veel schade. Een nieuwe kas kost 1500 euro, een vervangmotor ook 1500 euro. Ook al gaat het dus eens mis, je bent altijd ingedekt. Rijden ze hem 2 maal per jaar plat dan hebben we een probleem, maar dat moet je er als team dan maar bijnemen. Bij ons komt het dus als volgt: 33.500 euro - te delen door de 2 piloten ALL INN. Ik weet het, het kan nog iets goedkoper maar dan dien je wel over een waterdicht contract te beschikken met teams over wat als het misgaat. Ik kan jullie niet genoeg op het hart drukken, maak zeer goede afspraken, elk jaar krijgen mensen met elkaar ruzie over zaken die niet genoeg afgesproken waren en waarbij centen altijd de oorzaak zijn. Een verwittigd man is er 3 waard. Mvg Dries |
|
||||
|
||||
wel even benadrukken dat de prijzen van driesco over touring cup gaan en die van jawaddeman over de sprinters cup.
|
|