De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
Old 03-05-2005, 11:38
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Heeft Renault en "patent" op verkoopstands of wou er anders niemand komen?
Reply With Quote
Old 03-05-2005, 12:11
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Steve
Heeft Renault een "patent" op verkoopstands of wou er anders niemand komen?
Als ze het circuit "afhuren" zullen ze ook wel beslissen wie en wat MAG komen, en aangezien er enkel merchandizing van Renault te koop was veronderstel ik dat andere verkopers gewoon geen toegang kregen....

stel u voor dat er meer Klakskes van andere construkteurs dan van renault zelf werden verkocht ....
Old 03-05-2005, 15:07
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Wij waren er zondag. Rap goede parkeerplaats veroverd achter de tribune onder de bomen. Ben je smiddags ook zo weer op de snelweg nl.
Tja, t was gratis dus mij hoor je niet klagen over het gebodene. Vonden de worldseries wel indrukwekkend. Alleen CZ is hier totaal niet op toegerust. De hele boel is zo hopeloos verouderd. En wie bedenkt het nu ook om nb een motocross-parcours aan te leggen langs de baan. Bovendien zijn de standplaatsen voor publiek echt ontzettend slecht. Nee, ik voorzie voor Zolder nog slechts een korte toekomst op deze manier. Oorzaak van de zware crashes ligt nl. bij de mannen zelf. Rode vlag betekend jezelf voor te bereiden om te stoppen. En beide Italianen op zo.waren gewoon te heetgebakerd zoals wel vaker.
En ja, ook met iedereen eens, het was allemaal errug paniekerig mbt SC en rode vlaggen. Echt overdone en veelal onnodig. Vooral omdat het afslepen op CZ een drama is en er ook haast geen ruimte is om gestrande voertuigen te parkeren.
Al met al toch een leuke dag. Beetje heet, dat wel.
Wat mij betreft next year op Zandvoort. Of Spa. is ook goed.
Reply With Quote
Old 03-05-2005, 15:51
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Mark
Nou Zolder deelt niks uit Renault huurt de tent voledig af........wat ze dan doen met hun inkom of andere zaken is hun feestje.
dus Zolder haalt twee keer winst? Ze verdienen aan de verhuur van het circuit en dan ook nog eens aan de 8€ parking?

Reply With Quote
Old 03-05-2005, 16:27
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy
dus Zolder haalt twee keer winst? Ze verdienen aan de verhuur van het circuit en dan ook nog eens aan de 8€ parking?
De parking was gratis.
Reply With Quote
Old 03-05-2005, 16:42
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by redje
De parking was gratis.
ah vooruitgang

Reply With Quote
Old 03-05-2005, 18:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Ik vond de organisatie van Circuit Zolder uit een dikke 0 ! ! ! Dit circuit is absoluut niet voorzien op zo'n massa volk..
In de hoogtij-dagen van de DTM liepen daar 100.000 man rond.............zonder al te veel problemen. Dus het kan wel Dat ze voor dit probleem maar eens de oude draaiboeken uit de kast halen.

Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Rode Vlaggen ligt enkel en alleen aan CZ, niet aan die FIA officials. Als in Zolder iemand van de baan gaat, en dat gebeurt nog al eens, vermist de baan echt degoutant vuil is... kan er nooit snel geevacueerd worden- men moet eerst vanuit de Pits nog eens een Depanneur het circuit op sturen... heeft CZ ooit gehoord van Manitou's of iets dergelijk...
SVP de feiten controleren voordat je zoiets roept. Er waren wel degelijk manitou's aanwezig, om precies te zijn 3 stuks. De rode vlag de schuld van het circuit? Sorry, maar dat is toch een flinke misser JPMontoya. Het World Series ongeval op zondag was een regelrecht race-ongeluk, dat kan op elk circuit gebeuren, die op de zaterdag was de schuld van enkele coureurs die de les nog niet helemaal hebben begrepen. Wat betreft de Meganes......................tja, dat fiasco mag je toch echt op naam zetten van Renault Sport. De wagens waren niet race-klaar en toch zijn ze ermee gaan rijden............kijk dan is het gewoon wachten op problemen. Als marshals de wagens willen wegduwen maar de coureurs met de voet op hun rem blijven staan.............tja wie veroorzaakt dan rood? Niet het circuit en niet de marshals. Wel de coureurs en de wellicht niet al te slimme uitleg van een medewerker van Renault Sport............

Trouwens manitou's en 4*4 wagens waren ongeschikt om die Meganes af te slepen, de trekogen waren nou niet bepaald stevig te noemen...........ze konden simpelweg niet op de normale gangbare wijze afgesleept en/of losgetrokken worden. Heel wat SC's en rode vlaggen zijn dus te wijten aan een slecht Renault produkt. Ook gezien hoe het dan wel ging? Vleugel demonteren, dan de achterkap verwijderen en dan pas kon men beginnen met het verticaal transport van de wagens. Dat kost ook een pak tijd die je normaal gesproken niet nodig hebt.

Ben het overigens met je eens dat de piste er altijd "vettig" bij ligt. Niet iets van dit weekend specifiek, sinds iemand het snuggere idee heeft opgevat om de motorcross naar Zolder te halen hebben we daar last van. Kijk, als je zo'n "cash-cow" kunt binnenhalen is dat niet verkeerd...............maar tref dan ook voorzieningen om de gevolgen van die motorcross te beperken. Dat opstuivende zand kun je met tijdelijke en/of structurele maatregelen tegen gaan. Desnoods huur je die Oostenrijkse stofzuiger machine van het F1-circus.............die zuigt alles op, zelfs de tijdwaarnemingslussen op het circuit van Spa

De uitloopstroken beginnen her en der aan de krappe kant te worden met de veranderde inzichten qua veiligheid maar vergeet niet dat Zolder nog steeds in het bezit is van een geldige FIA keuring. Loopt geloof ik wel af eind 2005........niet helemaal zeker. De WS terug in Belgie? Ben er vrij zeker van dat we die terugzien............waar? Spa of Zolder.......we zullen zien Kijk als het circuit nu werkelijk zo slecht zou zijn............waarom zijn de World Series dan voor het derde jaar oprij te gast in Zolder? Dan moeten ze toch iets goed doen

Daarnaast is de keuze van de circuits voor de WS dan ook raar te noemen, Blibao, Monaco, Le Mans Bugatti zijn nou ook niet de voorbeelden van moderne veiligheidseisen.

Wat betreft die FIA-officials, er zat er eentje tussen die niet eens had mogen rondlopen op Circuit Zolder................als we de normen hanteren van het bedrijfsleven. Die man had in dat weekend te maken met verstrengelde belangen. Kijk voor de rest schrijf en zeg ik er niks over...........maar hoe langer hoe meer ik erover nadenk kan een dergelijke situatie niet. Bewijzen kan ik het niet maar ik heb zo wel mijn vermoedens
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 03-05-2005, 19:27
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Ik vond het de races op zich niet slecht. Enkel de zovele sc procedures en de twee rode vlaggen kort na mekaar van ik wel spijtig. Dat er zo veel volk was is voor mij geen probleem ma dat die dan ook nog eens allemaal op 1 zelfde moment in de paddock moete kruipen en vooruit slenteren. Daar krijg ik het van op mijn heupen. Ik kon niet eens van kanaal bacht naar de villeneuve chicane zonder aan elke stand te moeten stoppen voor mensen die niet achter hun kijken. Ik vind dat ze dat punt moeten regelen of zo. Het weer was dan weer wel prachtig.
Reply With Quote
Old 03-05-2005, 20:56
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

die World series in Monaco, wanneer is da? hetzelfde weekend als de F1, of gaan ze daarvoor die stad nog eens apart afzetten?
Old 03-05-2005, 21:16
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Kdacht da die in het voorprogramma van de F1 rijden
Old 04-05-2005, 09:46
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie

@ Mark,
het was nog sterker, verschillende meganes hadden zelfs geen trekoog.
En inderdaad, FIA-keuring CZ loopt af eind 2005
Reply With Quote
Old 04-05-2005, 12:52
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Luuk S
@ Mark,
het was nog sterker, verschillende meganes hadden zelfs geen trekoog.
En dit terwijl dinsdag in Spa tijdens de testdag al bij al de getakelde Meganes problemen waren... Kort op de bal spelen en dan snel een (nood)oplossing improviseren deed Renault Sport dus ook niet.
Verder is het perfect mogelijk om de Méganes vertikaal te takelen (zoals bv een Posche, dmv de deuren te openen en dan met een balk boven het dak en dan met stroppen aan de rolkooi in de deuren. Dan is er nog wel één probleem, want Oreca heeft juist aan die zijkanten aan de deuren, mooie carbonnen platen gemonteerd die dus wel degelijk heel mooi zijn, maar dus verschrikkelijk de depanages verhinderen.

Quote:
Originally Posted by marcel
die World series in Monaco, wanneer is da? hetzelfde weekend als de F1, of gaan ze daarvoor die stad nog eens apart afzetten?
Uiteraard gaan ze Monaco maar één maal plat leggen voor een race weekend!
In het weekend van 22 mei zal dus de Formule 1 rijden, maar ook de GP2, de World Series en de Euro F3!

Van een prachtig weekend gesproken
De WS, GP2 en euro F3rijden wel in dit bijzonder format elk maar één race in het weekend t.o.v. 2 racen in een normaal race weekend...
Old 04-05-2005, 14:05
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

prachtig weekend, maar ik denk dat het voor de teams iets minder prachtig gaat zijn, dan?
Old 04-05-2005, 20:53
Dimi Dimi is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by marcel
als het allemaal aan CZ ligt, waarom zijn die problemen er dan niet bij andere series?
idd vorig jaar was er bij de euro 3000 series (truckracing weekend) toch niet zoveel gebeerd dacht ik
Reply With Quote
Old 04-05-2005, 21:02
Dimi Dimi is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Gèrre
Ik kon niet eens van kanaal bacht naar de villeneuve chicane zonder aan elke stand te moeten stoppen voor mensen die niet achter hun kijken. Ik vind dat ze dat punt moeten regelen of zo. Het weer was dan weer wel prachtig.
ik vond da ook kheb er een keer misschien 20 minuten over gedaan om om van de espanade tot de zittribune te geraken via die brug
en dan stond zaten die zittribunes nog es vol en daarachter ging het ook nie voorruit. op dat moment was het sc bij de megane trophy en ik had gehoopt om de herstart te kunnen zien
niet gelukt dus
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules