De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-05-2005, 11:48
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by B.V.S.
Ik reed enkele weken geleden naar Brussel om 23u30 's avonds. Poeierdroog, geen kat op de baan. Cruise control stond op 130 km/u (om in slaap te vallen dus), en ineens in Bekkevoort... flash! Dit vind ik regelrecht debiel... op zo'n moment flits je iedereen natuurlijk...
Kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Zo reed ik onlangs op een zaterdagnacht via de E34 van Turnhout naar Antwerpen rond een uur of 3. Kurkdroge weg en vanaf de afrit Gierle tot waar de E313 uit Hasselt er bij komt letterlijk geen verkeer gehad! Ik zou liegen als ik zei dat ik correct 120 km/u reed in die omstandigheden, en natuurlijk, prijs! Ik was in overtreding, en heb mijn boete dan ook zonder (al te veel ) te morren betaald.

Mijn opmerking: Zou een alcoholcontrole op dat moment geen grotere bijdrage geven aan de verkeersveiligheid? Ik kan er trouwens met mijn kop niet bij dat er wat alcoholgebruik betreft er nog geen nultolerantie bestaat!

Men doet naar mijn mening ook veel te weinig alcoholcontroles. Op de dikke 5 jaar dat ik nu mijn rijbewijs heb heb ik zeker een stuk of 15 snelheidscontroles gezien (en weet-ik-veel-hoeveel flitspalen ), maar slechts 1 maal een alcoholcontrole!
Old 21-05-2005, 12:58
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

Ik zie het toch ook niet zitten om meer te betalen voor men boete omdat ik nu eenmaal vele uurtjes draai en dus ook meer verdien dan de 36 uur werkende arbeider.
Waarom zou ik 200 euro moeten betalen, ik die 55 uur per week werk, 'savonds, weekends,... en mijn gebuur, den luiekerik die op den dop staat maar 100 "voor dezelfde fout"?

Z'n redeneringen moedigen zwart werk aan. Waarom meer verdienen officieel?
Geef me maar een gemiddeld inkomen zoals iedereen en de rest onder tafel.
En ja, ik werk in de horeca dus, GO FIGURE.

Trouwens, 150 euro voor een boete vind ik ook veel hoor, tis niet omdat mijnen boterham elke morgen dikker is dat ik het niet erg vind om geld door het raam te gooien. Ik doe die 150 euro liever op aan iets waar ik plezier aan heb.

De wet is de wet en te rap is te rap. Ik let er ook op hoor maar het is behoorlijk verleidend en moeilijk soms.
Als de politie in Brussel ge staande houdt met de anonieme wagen omdat ik tesnel reed in de bebouwde kom, ja dan weet je hoelaat het is he. Daarna is er toch ook iets verandert zenne.
En toen reed ik nog met een Clio 16V.

Nu rij ik met een 1.5 diesel, hehehehe.
De dure en jongere (h)jaren zijn eruit.

Last edited by S. Claeys; 21-05-2005 at 13:04.
Reply With Quote
Old 27-05-2005, 00:01
Witte Witte is offline
De Paddock Rookie

Ik vind wel dat boetes (in het algemeen) van het inkomen zouden moeten afhangen > systeem Finland.

Voor iemand die 1.000 euro per maand verdient is een boete van 100 euro een grote hap uit zijn budget. Waarschijnlijk denkt die persoon eens 2 keer na voordat hij weer te snel gaat rijden.
Daarentegen, voor iemand die 10.000 euro per maand verdient is een boete van 100 euro een peulschil. Het enige lastige daaraan is dat hij tegen zijn secretaresse moet zeggen dat ze een extra rekening dient te betalen.
De volgende keer dat hij de baan opkomt gebeurt net hetzelfde. Als je het mij vraagt geef je aan deze mensen een licence to kill.
Dit is zeker geen waterdicht systeem, maar wel eerlijker en doeltreffender voor iedereen vind ik.

Als het dan toch volgens het principe "iedereen gelijk voor de wet" zou moeten gebeuren, dan zouden ze tegen alle overtreders kunnen zeggen : daar is een lokaal (volgeplakt met foto's van verkeersslachtoffers). Zet u daar maar voor een dag (zonder laptop of gsm natuurlijk). Een dagje verveling is voor iedereen even erg. Maar ja waar zouden ze dan de verkeersboetes mee moeten compenseren, we hebben nu al een negatieve balans.

Wat de snelheidsbeperkingen zelf betreft : die vind ik inderdaad soms nogal ongelukkig gekozen. Borden die volgens weersomstandigheden, drukte, ... de maximum snelheid binnen bepaalde grenzen automatisch aanpassen moet toch kunnen zeker (dan heb ik het om te beginnen over de snelwegen). Ze kunnen al wel toestellen laten bollen en graven op Mars.
Reply With Quote
Old 27-05-2005, 07:08
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

Wel, je neemt extremen vind ik.
Is er veel verschil tussen iemand die 1.000 euro of iemand die 1.750 euro verdient per maand? De 2de heeft er misschien wel bijna dubbel van de uren over gedaan van de 1ste om dit te bereiken. Is het dan eerlijk dat de 2de meer betaald dan de 1ste?
Als je op het pure uurloon gaat kijken is het misschien beter omdat de 1ste en 2de dan bijna hetzelfde zijn.
Die dat 10.000 euro verdienen lopen niet zo dik rond. Het grote lot van de belgen zit toch tussen de 1.000 en de 1.500 denk ik.

Reply With Quote
Old 27-05-2005, 08:11
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Boetes afhankelijk maken van het inkomen... de grootste slachtoffers gaan daar zeker niet de zogenaamd "veelverdieners" zijn, maar de modale burger... Op wat voor basis gaan ze een zelfstandige zijn "inkomen" berekenen, om nog maar te zwijgen over de vele "zwarte" inkomens in België...

Het idee is misschien in de grond wel eerlijk, maar de veelverdieners gaan het niet voelen, trouwens voor zulke ideeën moet je bij onze rode vrienden zijn, het zelfde met betalen per km/u te snel... Dit doet niks aan de verkeersveiligheid maar spijst enkel de staatskas.

Ik denk dat er niemand problemen gaat hebben met het feit dat iemand beboet wordt die 140km/u of sneller rijdt, omdat het hier vrij duidelijk is, maar als men begint met te beboeten van 121.... dan volg k de conclusie van "arm België"
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules