De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 08-07-2005, 15:48
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Neerpelt, Zolder, Roermond
Posts: 134
Het kan zijn dat ik me vergis, maar volgens mij komt die geluidslimiet niet van CZ.
Reply With Quote
  #17  
Old 08-07-2005, 16:12
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Luuk S
Het kan zijn dat ik me vergis, maar volgens mij komt die geluidslimiet niet van CZ.
de 95decibel wel denk ik. In de woonwijk mag het mximum 60 zijn dus is er berekend dat dat op het circuit 95 is.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #18  
Old 08-07-2005, 19:05
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Waar het vooral aan schort is dat men de hoofden eens bij mekaar steekt ; zolder, vas, teams én piloten .
Nu proberen ze je zoveel mogelijk inschrijvingsgeld af te troggelen en je't zo moeilijk mogelijk te maken om te starten .
Je kan dan als guest meedoen, maar tenzij je voor de 1e plaats algemeen rijdt tegen wie strijdt je dan eigenlijk ? Als ze nu eens zeggen dat je minstens 3 wedstrijden (of RPN + 1 4u wedstrijd) moet meedoen om in aanmerking te komen voor 't klassement in een bep. klasse .
Als je van te voren weet dat je pas na halverwege 't seizoen weer kan aanpikken moet je niet vragen of er iets van't inschrijvingsgeld af kan ; ze antwoorden gewoon NIET (vraag gesteld via mail 21-3 en iedere maand weer opnieuw) . Ook in die mail gevraagd of een piloot die nog geen 18 is mag meedoen ; geen antwoord per mail gehad maar wel tussen de regels laten verstaan van NJEt ; in de Belcar rijden De Bock, Haschke en nog een paar youngsters under 18 : blijkbaar werkt men met 2 soorten (financiele) maten en gewichten .
Ook leuk : een sponsor die ge geintroduceerd hebt in't wereldje en als trouwe sponsor had pikken ze gewoon in voor de Belcar en zetten ze gratis op een "topwagen" ...in de Belcar uiteraard .
Decibel is nu eens iets waar ze niks aan kunnen doen ; dat zijn gewoon "eikels" die daar komen wonen zijn toen't circuit er al lang was en nu munt proberen te slaan uit de "groene golf"...
Reply With Quote
  #19  
Old 08-07-2005, 19:09
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Quote:
Originally Posted by Clubman

De toegang voor de SC en TC gratis maken voor de toeschouwers is een fijn initiatief, alleen is er vééééééééél te weinig ruchtbaarheid aan gegeven.
Men had beter het inschrijvingsgeld verlaagd én versoepeld .
Reply With Quote
  #20  
Old 09-07-2005, 14:17
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
Wat ik hier lees klopt bijna allemaal tot op de letter.
De organisatie van de Touring Cup is in handen van dezelfde mensen die met sucses de Belcar organiseren.
Dit in het achterhoofd heb ik zelfs het idee dat het hen een beetje is opgelegd om daar 6 wedstrijden per jaar extra te organiseren.
Motivatie is voor hen dus nul !!!
Circuit Zolder zelf heeft zoals steeds een legendarische gelatenheid bij alles wat ze doen. Het moet voor hen gedaan worden en dan zal het pas goed zijn ...
Wat de 95 db limiet betreft kunnen we iedereen vrijpleiten, dit is opgelegd door de Vlaamse overheid die - zoals iedereen wel weet - iedere gemotoriseerde sport liever doodreglementeerd dan te helpen.
Als er dan een alternatief is, kan men uiteraard eens gaan proeven.
BTCS wordt georganiseerd met een open geest, waar de deelnemer nog belangrijk is en zelfs de teams op 1 lijn kunnen staan.
Vorig jaar was ik zelf uitgenodigd op een vergadering tussen teams, piloten en organisatie.
Terplaatse werd er geopteerd om voor de lagere regionen een vermindering van het inschrijvingsgeld door te voeren. GEEN ENKELE DISCUSSIE werd daarrond gevoerd.
Teamseigenaars van de snellere teams gaven openlijk toe dat men de tragere teams nodig heeft om te kunnen schitteren en bijgevolg die mensen ook een warm hart toedragen.
De organisatie zelf kon zich daar perfect bij aansluiten en beloofde meteen om dit punt verder te onderzoeken, ondertussen met positief gevolg dacht ik.
Als je zo een dingen meemaakt als vlaming ben ik een beetje beschaamd.
Bij de Touring Cup erger ik me reeds enkele jaren van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Van bij de administratieve controle wordt je behandeld alsof je juist de gevangenis verlaat voor een zwaar zeden feit ( niet dat ik daar ervaring mee heb ).
Alles samen kan ik niet anders dan besluiten dat men de sfeer moet ombuigen om dit prachtige concept van 1 dag - 1 race én de leuke mix van GT en Toerisme wagens te redden.
Reply With Quote
  #21  
Old 09-07-2005, 19:40
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Nog een voorbeeldje :

het is hééééél tof dat ze de de toegang gratis maken maar dan moet je er wel wat RUCHTBAARHEID aan geven.

Al jaren verdelen wij KOSTENLOOS enige duizenden programma's naar onze klanten ( garages, accessoires-shops, particulieren etc )

om toch maar meer volk te lokken...

Je denkt toch niet dat CZ dan uit zichzelf enige kartons van die dingen opstuurt ???

NEEEJE, je moet er BIJNA voor op de knieën gaan !
Reply With Quote
  #22  
Old 09-07-2005, 19:46
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
IDEE uit de UKEEE

in Engeland was (is ??? ) er een reeks waar je voor een vastgesteld bedrag de auto van je concurrenten kon kopen.
deze MOGEN niet weigeren.

Op die manier stop je de uit de pan rijzende budgetten.

een ander ( wacko ? ) idee :
een klasse verdeling naargelang pk/gewicht ....
Zou dat niet veel eerlijker zijn ?

Alleen ... de doorsnee toeschouwer ( die er TOCH NIET is ) snapt er dan geen bal van.
Maar zijn die toeschouwers wel geïnteresseerd in de klassementen ?
Me dunkt dat die alleen maar close racing willen ,......
Reply With Quote
  #23  
Old 09-07-2005, 20:00
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Quote:
Originally Posted by AlainH
De decibellimiet is 95, maar volgens mij kan die naar 100 gaan door wat geluidsdempende panelen te zetten op strategische plaatsen, de 60 dB in de woonwijk zal niet overschreden worden...
dat vraag ik me al jaren af.

Als dat voor bruggen , viaducten etc etc , waarom niet in Zolder ?

zelfs een onozele aarden wal ( hoog genoeg dan ) zou het geluid veel beter naar boven weerkaatsen. Geluid is immers niet meer dan een golf.

Misschien moeten ze die sjarels met hun bezwaren eens diets maken dat ze zullen worden BELAST op de meerwaarde van hun terrein als ze Zolder weggepest krijgen... Is dat geen idee ?
Reply With Quote
  #24  
Old 09-07-2005, 20:07
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Oeps nog eentje

Quote:
Originally Posted by Giovanni
Wat de 95 db limiet betreft kunnen we iedereen vrijpleiten, dit is opgelegd door de Vlaamse overheid die - zoals iedereen wel weet - iedere gemotoriseerde sport liever doodreglementeerd dan te helpen.
Daarbij vergeet men gemakkelijkshalve de economische invloed die motorsport heeft ( wat was het ook alweer in de UK ,50.000 of 75.000 tewerkgestelden, rechtstreeks of onrechtstreeks , ik ben het even kwijt maar het was VEEL?)

In Wallonië ( nochtans niet een regio waar men snel van begrip is ) spreekt men van Spa als een GROEIPOOL , opleidingscentrum enz.

Als je dan, zoals Guy V. ons aller bekend, 200.000 extra banen wil scheppen kan je misschien beter even opletten.
Reply With Quote
  #25  
Old 09-07-2005, 21:50
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Zolder
Posts: 623
Het idee wb de geluidsmuur is hier al es ooit opgedoken... maar in Zolder investeert men liever in verlichting rondom het circuit (voor de fietserkes ocharme), dan in een geluidsmuur.
__________________
http://www.m-s-e.be/
Reply With Quote
  #26  
Old 09-07-2005, 22:18
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Ik zie hier veel goede ideetjes opduiken, maar het is niet hier dat TC zal gered worden. Alhoewel ...

Op het forum zie ik ook dat er een deel piloten en/of teams tussen de leden zitten. Neem nota en doe er iets mee.
Heeft er al eens iemand aan gedacht met al deze grieven naar de organisatie te stappen ?

Neem morgen de start van de opwarmingsronde, zet jullie wagen terug op de grid en stap uit ... misschien luisteren ze wel.
Reply With Quote
  #27  
Old 09-07-2005, 22:47
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
zou men de ztc en zsc niet in het zelfde weekend als enkele belcar weekends kunnen zetten ??
dan heb je
- een mooier weeken
- niet zoveel last van de 95 db (als ik nie verkeerd zit)
- waarschijnlijk meer media aandacht voor de ztc en zsc

als men nu de ztc races van 10.00 u tot 14.00u rijdt en dan van 15.00 tot .. de belcar bijvoobeeld.. da zou toch schoon zijn,nie??

maja dan moet natuurlijk een deel cup races verlaatst worden..

wat wel een minpunt is , is dat er dan weiniger weekenden iets te doen is op zolder..
Reply With Quote
  #28  
Old 09-07-2005, 23:13
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Dit idee is hier ooit al eens besproken. Het had zowel voor- als tegenstanders. Eén van de contra's is dat je dan twee enduranceraces krijgt op één dag.
Pro is natuurlijk dat je met ZTC profiteert van de belangstelling voor Belcar.

Niet vergeten dat je weer een aantal weekends weghaalt van een racecircuit.
Bestaat Circuit Zolder dan enkel nog voor zeven weekends Belcar, een Truck GP, een OldTimer GP en voor de rest enkel fietsers ???

Laat het Circuit dan maar verkavelen, brengt meer op ...
Reply With Quote
  #29  
Old 10-07-2005, 20:53
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
1 ,goed ding v.d. Ztc is dat alles op 1 dag is en dan meestal zondag, 1x zaterdag(voor sommigen werkendag) en op Spa vrij + zater-dag maar je bent geen 4 dagen kwijt aan 1 race van de zeldzame vrije tijd .
Reply With Quote
  #30  
Old 10-07-2005, 22:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
4 uur TC is op dit moment te lang.............althans voor mij

Wat denken de heren van drie sprintklassen + een TC van 2 uur?
- 2 * Sprint van Zolder Sprinters Cup "Modern" (6/8 laps)
- 2 * Sprint van Bravo Historics (6/8 laps)
- 1/2 * Formula Libre (alles wat single seater is) 6-8 rondjes
- 1 * TC voor een wedstrijd van 2 uur.

Strakke planning, meer deelnemers c.q. inschrijvingsgelden.........een echte clubmeeting?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.