![]() |
|
#46
|
||||
|
||||
Toch twee opmerkingen bij het voorstel van Mark.
Dit weekend had ik iemand bij me die zijn eerste SC wedstrijd zag. Hij was danig onder de indruk van het toch wel grote deelnemersveld en de strijd tussen de Historics en de Sprinters. Deze twee aantrekkingspolen neem je dan ook weg ... Totale rijtijd in TC is momenteel 30 uur. Dit betekent voor een beginnende piloot, maximum 15 uur tussen de leeuwen. Ik vermoed dat je bedoelt 5 X 120 en 1 X 10 ? Dit is een totaal van nog 20 uur, en een maximum van 10 uur pure wedstrijdervaring. Toch wel een serieus verlies aan ervaring ... |
#47
|
|||
|
|||
Quote:
Was dat enkel voor de Historics of voor iedereen ??? C U |
#48
|
||||
|
||||
Voor 2u Ztc is mij die hele verhuis teveel... 't is juist interessant dat ge die hele verhuis doet om op 1 dag zoveel mogelijk te kunnen rijden . Dit keer was ongelooflijke luxe dat ErAn op vrijdag en race op zondag was : dan kon alles blijven staan en hoefde die verhuisrompslomp maar 1 keer .
|
#49
|
||||
|
||||
Allemaal goed wel die twee uur, maar vergeet ook niet dat sommige teams kosten doen, waarvan de helft ( of soms twee derde) gedragen wordt door gastrijders. Dit geld lopen de teams dus mogelijk mis... Tienduizend en oneffen euro's om 10 uurkes te rijden kan voor sommige rijders teveel zijn. Kortere wedstrijden kan dus tot gevolg hebben dat rijders/teams het budget niet meer kunnen opbrengen en elders gaan/stoppen.
|
#50
|
||||
|
||||
dat er dan 2 races van 2 uur komen
als je in race 1 uitvalt,kan je meschien nog in race 2 meedoen !! |
#51
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Minder uren is ook minder budget. Aan elk plan zullen wel haken en ogen zitten. De drempel om deel te nemen wordt lager op deze manier. Daarnaast zou je ervoor kunnen opteren om alleen te rijden. 2 Uurtjes aan één stuk, wel met verplichte pitstop met. Dit om de eenlingen geen voordeel te geven op de duo's en trio's. Met deze opzet zullen er zeker enkele nieuwe deelnemers te vinden zijn.........er zijn ook die 2 uur te weinig vinden. Die haken misschien af...... Aan de rekenmeesters om te bepalen welk scenario de meeste "winst" met zich mee gaat brengen. Eigenlijk kun je dit ook aanhouden voor de sprintraces. Twee piloten die samen één wagen inzetten in de sprinterklasse. Ieder zal één wedstrijd voor zijn rekening nemen. De budgetten gaan dan wel zeer vriendelijk worden..........dus dan zou ook in deze een stijging van het aantal deelnemers te verwachten mogen zijn. Ach het zijn zo maar wat hersenspinsels. 1 ding is zeker, concept TC 2005 is een lege huls aan het worden, er zal hoe dan ook iets moeten veranderen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#52
|
|||
|
|||
Quote:
ik hoop dat ze het nog willen doen. SUPER ! ![]() |
#53
|
|||
|
|||
Quote:
bvb om budgetaire redenen. |
#54
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark |
#55
|
|||
|
|||
ASAF / GDC als alternatief
tenzij ik me verschrikkelijk vergis was er deze zondag in Spa een ASAF/GDC wedstrijd van 2 uur.
Inschrijving : 565 dacht ik. Te overwegen als alternatief voor de Sprinters die wel es wat langer willen , maar 4 uur meteen een té grote stap vinden. Of voor Touring Cuppers waarvoor het ook eens wat korter mag zijn ...... ![]() Chimay ASAF / GDC was ook niet zo duur indien ik me goed herinner. |
#56
|
|||
|
|||
Quote:
Maar wel een positief hersenspinsel, maar ik ben dan die toestanden gewend van over de plas. Ik zou in dat geval direkt 2 wagens inzetten voor de sprints: 4 wedstrijden en 2 trainingen, mmmm. ![]() Maar ik vrees dat dit voor de hoge heren te veel van het goede is. |
#57
|
||||
|
||||
wordt hier echt wel over gesproken; of gebeurd dit pas op het einde van het seizoen?????????????????
|
#58
|
|||
|
|||
Quote:
de mannen die de grid samenstellen en toen naast de muur stonden , deden hevig teken naar de man in kwestie . Maar die deed of zijn neus bloedde. Nu , van een beginner kan ik zo een fout nog aannemen, maar die piloot draait al zeker 10 jaar mee, dus dan is het bewust "valsspelen". ![]() Klacht ? daar heb ik niet zo een leuke ervaringen mee. En trouwens , als we al niet meer op elkaars fairplay kunnen rekenen , waar gaat dat dan naar toe ? Anderszijds , als er hier gesproken wordt over een format van 6-ronden, dan wordt de startpositie nog belangrijker ! Dan had ie voorzeker wel een klacht aan zijn broek ! |
#59
|
||||
|
||||
Gelezen in de VAS Newsletter editie oktober 2005:
Nieuws van de commissies en werkgroepen: "Omloop & Historic", met het oog op reglementswijzigingen. 1. "De werkgroep stelt voor dat een piloot minstens 4 wedstrijden op het betrokken wagennummer moet rijden om opgenomen te worden in het kampioenschap van de Touring Cup." 2. "De kans bestaat dat volgend seizoen de Touring- en de Sprinters Cup zich kunnen manifesteren tijdens een A-weekend (+Belcar zonder geluidsbeperking) in Zolder. Ook de Historic monoposten hebben hiervoor interesse. Dit zou weleens de opening kunnen worden voor een nieuwe VAS klasse. Met de erfenis van de BTCS en de Carglass Cup in het achterhoofd hopen wij als federatie dat deze instapformules een regionale materie kunnen blijven." Mijn idee: 1. Goed voorstel, ben benieuwd of het erdoor geraakt. 2. Men is er dus wel degelijk mee bezig... niet slecht volgens mij.
__________________
http://www.m-s-e.be/ |
#60
|
||||
|
||||
![]()
Er komt precies schot in de zaak.En het lijkt mij een goed voorstel om op een A-weekend te rijden(weg met decibels
![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|