De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-07-2005, 19:30
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Toch geen Vapour-Lock Bartje ? 1 Geluk bij uw ongeluk, ge zijt nu niet Marcos-fried Van Samang na't WE ... Op Spa is't nu echt wel aan de rooien potverdomme ! Als we daar op de 2(V6 erbij) 156's nog iets voor hebben spuiten we ze wit ; da's misschien nog een idee voor zo'n hete Marcos !
Reply With Quote
Old 12-07-2005, 21:13
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Bartje, t word stillekes aan tyd dat ge het potje me véél gluk open krijgt e maat. Hopelyk edde meer suc6 in Spa & eventueel de 24 Uur van Zolder.
Old 13-07-2005, 00:45
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally Posted by B.V.S.
De start werd door pa genomen... en hij was schitterend gestart.
Dat was opmerkelijk. We hadden indedaad de indruk dat Jef onmiddellijk in het ritme zat, in tegenstelling tot eerdere wedstrijden waar hij eerder wat meer behouden van start ging.

Helaas heeft het niet lang mogen duren....

Succes volgende keer...

C U
Reply With Quote
Old 13-07-2005, 08:26
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bugalfa
Toch geen Vapour-Lock Bartje ? 1 Geluk bij uw ongeluk, ge zijt nu niet Marcos-fried Van Samang na't WE ...
Vapour-lock is het zeker niet..., dat hebben wel al es meegemaakt. Tis heel zeker iets electronisch/ontsteking.
De hitte was deze keer iets beter te verdragen door het plaatsen van een dikke buis van buiten naar binnen...

Quote:
Originally Posted by Pascal
We hadden inderdaad de indruk dat Jef onmiddellijk in het ritme zat, in tegenstelling tot eerdere wedstrijden waar hij eerder wat meer behouden van start ging.
Klopt, normaal komt hij langzaam op gang, maar deze keer voelde hij zich echt in vorm. Hij had zich ook fysiek beter voorbereid op de hitte en daardoor voelde hij zich meer op z'n gemak, met het gekende resultaat...
(fysiek is dus wel degelijk belangrijk in de autosport )
Vorige races was hij wat voorzichtiger, en daardoor verloren we soms 20 tot 30 seconden in het begin van de wedstrijd. Deze kunnen natuurlijk cruciaal zijn op het einde van de wedstrijd.
Old 11-10-2005, 10:16
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Touring Cup Francorchamps...

Tijdens de vijfde manche van de Zolder Touring Cup te Spa-Francorchamps zijn we als vierde algemeen en derde in klasse 1 gefinished.
Een resultaat dat te danken is aan de inzet van het volledige MSE-team.

Tijdens de training en kwalificatie op vrijdag kon ik een chrono van 2'41"872 op de tabellen te zetten.
Deze chrono was goed voor een derde plaats op de startgrid! Dit was een hele opsteker voor het team, na de pechreeks van de voorbije races.
Er werd dan ook met volle verwachting uitgekeken naar de race, en de Marcos werd door het team aan een laatste grondige check-up onderworpen.

Ik nam de start van de race voor mijn rekening, en ging na het groene licht als vijfde de Raidillon omhoog. Echter onmiddellijk na de start werd er een
safety-car procedure gestart wegens de te dichte mist die over het circuit hing. Desondanks werd ik door drie andere deelnemers ingehaald, waardoor ik als achtste achter de safety-car moest aansluiten.
Na een half uur safety-car werd het hele veld terug losgelaten, en ik kon al snel enkele verloren plaatsen goedmaken. Na 1 uur racen bevond ik mij in vijfde positie op 38 seconden achter de leider.
Ik probeerde er met constante rondetijden van rond de 2'43" à 2'44" een strak tempo op na te houden, en na 2 uur racen resulteerde dit in een vierde positie, op 48 seconden achter de leider.

Daarna werd het stuur overgegeven aan Jef. De pitstop verliep supersnel (40 seconden!), en Jef kon het circuit terug op in vierde stelling. Ook hij kreeg al snel te maken met een safety-car procedure.
Jef kon tijdens zijn stint de wedstrijd verder controleren en de vierde positie behouden (3e klasse 1).
Hij naderde zelfs zienderogen op de derde plaats algemeen maar strandde na 4 uur op 41 seconden van de derde en 46 seconden van de 2e positie.

We zijn alleszins zeer tevreden met het behaalde resultaat, en zullen alles in het werk stellen om tijdens de seizoensafsluiter, de Race Promotion Night, een podiumplaats in de wacht te slepen!

Bedankt aan het MSE-team voor dit schitterende raceweekend! Proficiat jongens!

De nieuwe stand in het kampioenschap is te vinden op onze website...

Last edited by B.V.S.; 11-10-2005 at 10:47.
Reply With Quote
Old 19-11-2005, 16:46
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Het seizoen zit er alweer op...
Het heeft lang geduurd alvorens ik de goesting gevonden heb om er iets over te schrijven ,
maar hier volgt een verslagje van de laatste race:

Na enkele drukke weken voor het MSE-team werd de laatste race van het Zolder Touring Cup
seizoen 2005 aangevat.
Er werd met volle verwachting uitgekeken naar deze race. De Marcos Mantis werd voorzien van een
nieuwe Cosworth-krachtbron, een nieuw computermanagement en volledig nieuwe electronica.
Als derde piloot voor deze 10-uurs race tekende Peter Van Delm present naast Jef en Bart Van Samang.

Voor de race werden nog enkele donderdagtrainingen gereden om de Marcos te roderen en de
laatste afstellingen te doen. Alles verliep perfect.

De qualificatie voor de race werd verreden op een nat circuit. Jef vertrok als eerste maar kwam na
enkele ronden al terug binnen. Er werd een geluidsovertreding vastgesteld van 97 dB
(maximum toegelaten = 95 dB).
Vermits een tweede opmerking voor teveel dB's de definitieve uitsluiting tot de race als gevolg kan
hebben, werd er wijselijk besloten om Peter en Bart de verplichte rondjes te laten rijden in plaats van
nog aan te vallen voor een goede startpositie. Uiteindelijk startte de Marcos vanop een 10e startpositie.

De start van de race werd genomen door Jef. Omdat het circuit er nog vrij nat bijlag, werd besloten
om op regenbanden te starten. De start van de race verliep vlot, en na enige tijd begon het circuit
stilaan op te drogen. De meeste concurrenten besloten om te wisselen voor slicks, maar het MSE-team
besliste om Jef te laten verderrijden op regenbanden. Tactisch geen slechte keuze zo bleek achteraf.
Ondanks de snel slijtende regenbanden, kon Jef in moeilijke omstandigheden de Marcos binnen de
top 10 houden.

Na 2 uur racen gaf Jef het stuur over aan Peter. Er werden slicks gemonteerd en Peter kon het circuit
terug op in 20e stelling. Al snel kwam Peter in zijn ritme en reed hij een vlot tempo.
Na 1,5 uur kon hij opklimmen naar de 5e positie algemeen!
Dit mooie liedje duurde echter niet lang, want plotseling moest Peter de Marcos aan de kant parkeren.
Er was een tandwiel afgebroken (door steenslag of metaalmoeheid), waardoor een sensor geraakt was
en verderrijden onmogelijk werd. De definitieve opgave was een feit.

Een onverdiend resultaat voor het team, dat hard gewerkt heeft om de Marcos in goede conditie aan
de start van deze seizoensafsluiter te krijgen.

But we'll be back in 2006...

Last edited by B.V.S.; 19-11-2005 at 16:50.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules