De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-02-2006, 12:32
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by serge
Prijzen zijn inderdaad een stuk gestegen.
Ik heb daarnet snel even een berekening gemaakt en dan kom ik op 143 EUR per uur voor de BEC en 116 EUR per uur voor de TC (2005).
Ik heb wel gerekend aan de prijzen bij voorinschrijving (dus de goedkoopste prijzen)...
Hey Serge,

Weegt deze (kleine) meerkost op tegen het budget voor het ganse seizoen ?Dat denk ik niet. Voor het seizoensbudget spelen een nog grotere aantal faktoren mee en faktoren die een veel grotere invloed hebben op het vooropgestelde budget.
Wat betreft de boxen: Wij hebben tijdens de Britcar - race ook gewoon buiten op de paddock gestaan (waar tijdens de 24 uren de kranen stonden). 's Zaterdags in de gietende regen (dan is het iets minder plezant) en 's zondags met goed weer. Voor mij is dit geen probleem en het heeft zelf iets. Dus voor mij hoeft de box niet. Als de mecaniekers (of teams) een karretje maken en voor de race naar de boxen gaan, is er toch geen enkel probleem? En van de Belcar - teams hebben niet graag dat je in hun box staat of komt is ook niet waar. Wij hebben tijdens de Britcar toen elektriciteit gevraagd in een box van een Belcar team. Zonder problemen kregen we het en de mensen zijn eerder behulpzaam ,als wijgerachtig. Natuurlijk moet je hen ook respecteren.
Volgens mij is het 'probleem' met de boxen sterk overroepen.
Probleem met het budgettaire en 'alles is weeral duurder' is ook sterk overroepen. Je hebt nu eenmaal een bepaald budget nodig om een bepaald kampioenschap te rijden, en het ene is al duurder als het andere. Aan de piloten en teams de vrije keuze om het kampioenschap uit te kiezen wat het beste bij hun budget past.
En wat betreft zaterdag races: dit is voor mij ook moeilijker, geloof me vrij. Maar als je een hobby graag uitoefent (hoeft nog geen autosport te zijn) moet je er soms iets voor overhebben.
Wat mij wel opvalt is dat eigenlijk niemand het nog heeft over de bewuste 95 dB. Verleden jaar (en de jaren ervoor) struikelde bijna iedereen over dit probleem. Of dit nu terecht was of niet laat ik geheel ter zijde. Heel wat mensen gebruikte dit om de TC af te breken. Ze lossen dit probleem op en nu verschuilen mensen zich achter andere problemen. Ik wil maar zeggen dat het nooit voor iedereen (ook voor mij niet ) 100% zal zijn.
Dit is mijn persoonlijke mening, na deze tread gevolgd te hebben.

Groetjes

Bart Van den Broeck
Reply With Quote
Old 18-02-2006, 13:03
serge serge is offline
De Paddock Rookie

Hoi Bart,

Dat er een prijsstijging zat aan te komen, dat was te verwachten. Uiteindelijk valt het nog wel mee vind ik. Het is nu enkel moeilijker om het budget te spreiden over 3 piloten, door de wedstrijden die korter geworden zijn.
Voor de rest denk ik ook wel dat alles uiteindelijk beter zal zijn.
Als we nu nog een vol startveld halen, dan wordt het weer 'dikke fun'.
Enkel spijtig dat ik de eerste wedstrijd en de wedstrijd in augustus er niet kan bijzijn. Maar zelfs zonder deze 2 wedstrijden komt het goedkoper uit om vooraf in te schrijven dan om voor elke wedstrijd apart in te schrijven.
Mochten er al teams zijn die eventueel een startnummer willen overkopen voor april en augustus, laat maar al horen.

Groeten en tot binnenkort.
Serge
Reply With Quote
Old 18-02-2006, 13:04
stefco stefco is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by bart VDB
Wat mij wel opvalt is dat eigenlijk niemand het nog heeft over de bewuste 95 dB. Verleden jaar (en de jaren ervoor) struikelde bijna iedereen over dit probleem. Of dit nu terecht was of niet laat ik geheel ter zijde. Heel wat mensen gebruikte dit om de TC af te breken. Ze lossen dit probleem op en nu verschuilen mensen zich achter andere problemen.
Dat vooral de 95 db er heeft voor gezorgd dat het aantal deelnemers de laatste jaren drastisch is gedaald, zullen er weinig kunnen ontkennen.
Maar of de veranderingen die men nu doorvoert, opnieuw voor een stijging zullen zorgen, daar heb ik serieuze bedenkingen bij.Ik zoek nog altijd naar de betekenis van Belcar EnduranceCup

We zullen het succes van de nieuwe formule meten op 9/04.....
Reply With Quote
Old 18-02-2006, 13:37
christophe's Avatar
christophe christophe is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by bart VDB
Hey Serge,

Weegt deze (kleine) meerkost op tegen het budget voor het ganse seizoen ?Dat denk ik niet. Voor het seizoensbudget spelen een nog grotere aantal faktoren mee en faktoren die een veel grotere invloed hebben op het vooropgestelde budget.
Wat betreft de boxen: Wij hebben tijdens de Britcar - race ook gewoon buiten op de paddock gestaan (waar tijdens de 24 uren de kranen stonden). 's Zaterdags in de gietende regen (dan is het iets minder plezant) en 's zondags met goed weer. Voor mij is dit geen probleem en het heeft zelf iets. Dus voor mij hoeft de box niet. Als de mecaniekers (of teams) een karretje maken en voor de race naar de boxen gaan, is er toch geen enkel probleem? En van de Belcar - teams hebben niet graag dat je in hun box staat of komt is ook niet waar. Wij hebben tijdens de Britcar toen elektriciteit gevraagd in een box van een Belcar team. Zonder problemen kregen we het en de mensen zijn eerder behulpzaam ,als wijgerachtig. Natuurlijk moet je hen ook respecteren.
Volgens mij is het 'probleem' met de boxen sterk overroepen.
Probleem met het budgettaire en 'alles is weeral duurder' is ook sterk overroepen. Je hebt nu eenmaal een bepaald budget nodig om een bepaald kampioenschap te rijden, en het ene is al duurder als het andere. Aan de piloten en teams de vrije keuze om het kampioenschap uit te kiezen wat het beste bij hun budget past.
En wat betreft zaterdag races: dit is voor mij ook moeilijker, geloof me vrij. Maar als je een hobby graag uitoefent (hoeft nog geen autosport te zijn) moet je er soms iets voor overhebben.
Wat mij wel opvalt is dat eigenlijk niemand het nog heeft over de bewuste 95 dB. Verleden jaar (en de jaren ervoor) struikelde bijna iedereen over dit probleem. Of dit nu terecht was of niet laat ik geheel ter zijde. Heel wat mensen gebruikte dit om de TC af te breken. Ze lossen dit probleem op en nu verschuilen mensen zich achter andere problemen. Ik wil maar zeggen dat het nooit voor iedereen (ook voor mij niet ) 100% zal zijn.
Dit is mijn persoonlijke mening, na deze tread gevolgd te hebben.

Groetjes

Bart Van den Broeck

Je hebt 100 % gelijk, het zijn altijd dezelfde die wel iets vinden om over te zagen en zo meer kwaad doen dan dat ze zelf beseffen. Ze doen zich ook steeds voor als de spreekbuis van de piloten, maar het merendeel van de piloten is niet akkoord met hen. Ik zou zeggen : dat deze heren verkassen naar een andere discipline bv. crazy cross ( is heel goedkoop hoor)

sportieve groeten
Euroracing.
Reply With Quote
Old 18-02-2006, 17:38
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by serge
Hoi Bart,

Dat er een prijsstijging zat aan te komen, dat was te verwachten. Uiteindelijk valt het nog wel mee vind ik. Het is nu enkel moeilijker om het budget te spreiden over 3 piloten, door de wedstrijden die korter geworden zijn.
Voor de rest denk ik ook wel dat alles uiteindelijk beter zal zijn.
Als we nu nog een vol startveld halen, dan wordt het weer 'dikke fun'.
Enkel spijtig dat ik de eerste wedstrijd en de wedstrijd in augustus er niet kan bijzijn. Maar zelfs zonder deze 2 wedstrijden komt het goedkoper uit om vooraf in te schrijven dan om voor elke wedstrijd apart in te schrijven.
Mochten er al teams zijn die eventueel een startnummer willen overkopen voor april en augustus, laat maar al horen.

Groeten en tot binnenkort.
Serge

Hallo Serge ,

Augustus intersseert ons om je nummer eventueel over te nemen voor één wedstrijd .

Laat maar iets weten in een persoonlijke mail .

Mvg
Jan Dupont
Old 18-02-2006, 19:45
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular

Wat ???????

hallo !!!!!!!

300 euro +btw voor de BSC ?

Wiens budget of inkomen is hier met 25% gestegen het laatste jaar ???

Het mijne in elk geval NIET ! Integendeel

Ik had al dezelfde reactie toen mijn madam een reis ging boeken : 30 % duurder dan vorig jaar ! Heb gezegd FUCK IT , dan maar 10 dagen ipv 14 .
Ze kunnen m'n rug op.

Hier moet ik nog eens HEEEEEL diep over nadenken , vooral dan in het licht van de bij de GDC gehanteerde tarieven !
Reply With Quote
Old 18-02-2006, 19:59
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Clubman
hallo !!!!!!!

300 euro +btw voor de BSC ?

Wiens budget of inkomen is hier met 25% gestegen het laatste jaar ???

Het mijne in elk geval NIET ! Integendeel

Ik had al dezelfde reactie toen mijn madam een reis ging boeken : 30 % duurder dan vorig jaar ! Heb gezegd FUCK IT , dan maar 10 dagen ipv 14 .
Ze kunnen m'n rug op.

Hier moet ik nog eens HEEEEEL diep over nadenken , vooral dan in het licht van de bij de GDC gehanteerde tarieven !
Er zijn ook sommige meetings waarin twee wedtrijden voor één en dezelfde prijs dus je redenering klopt niet .
Pik die er uit ( in Franc nota bene ) en je bent de grote winnaar .

Mvg
Old 19-02-2006, 11:00
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by yannick88
Er zijn ook sommige meetings waarin twee wedtrijden voor één en dezelfde prijs dus je redenering klopt niet .
Pik die er uit ( in Franc nota bene ) en je bent de grote winnaar .

Mvg
Als dat klopt , heb je gelijk !
Alleen , ben je daar 100 % zeker van ?
Er zijn in het verleden nog weekend geweest met 2 races en dat was gewoon 2 keer afdokken.

Maaar .................... ik hoop het beste !
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 01:34
racinco2004's Avatar
racinco2004 racinco2004 is offline
De Paddock Rookie

Exclamation Goedkoper

Om te kunnen deelnemen aan de meetings van de Belcar Endurance Cup 2006 dient per wagen voor 3
april 2006 bij ING de som van € 5.075 (exclusief 6% BTW) te worden gestort op rekeningnummer 335-
0340431-07 van de VZW Terlamen, ter verwerving van het gebruiksrecht van de infrastructuur voor de
duur van de meetings. Wie eerder betaalt, geniet korting. De datum van registratie geldt als bewijs.

Wie zit er hier te zagen dat het inschrijvingsgeld duurder is geworden? Het dient nu per wagen te betaalt te worden en niet meer per piloot of lees ik nu zo verkeerd. Het is volgens mij een pak goedkoper geworden niet?
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 01:54
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Is altijd al per wagen geweest hoor. Als dat waar zou geweest zijn...
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 09:14
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Ik heb van Marc Martens per mail vernomen dat wie tijdig in contact treed de maximale korting geniet : de datum van 27-2 hield rekening met vroeger online zijn van reglementen dan 17-2 dus no problem temeer daar het Technisch reglement niet bekend is . Sowieso als je de shakedown van 30-3 wil meepakken zal je wel ingeschreven moeten zijn .
Ook bevestigd : do 3-8 en 11-11 heeft BEC 'n box, Spa wordt nog bekeken, Lausitz heeft maar 40 boxen dus daar is niks voor BEC over .
Vermits op 24u en 10u na de meeste races op zaterdag met Gratis Paddock vallen is dat ook een pluspunt voor de supporters .
GDC is voor mij niet langer 'n alternatief hooguit een aanvulling : je moet 'n ASAF-licentie hebben om punten te scoren en voor ons is er geen 2.5Lit klasse wat maakt dat we bij de 3.0 moeten meedoen...
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 10:22
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie

"Weegt deze (kleine) meerkost op tegen het budget voor het ganse seizoen ?"
Maakt voor u dus ook niet uit dat de remlokken met 30% opslagen zeker? En de drank? En de brandstof?
Het maakt toch geen groot gedeelte uit van uw budget!
Dat ze dan die teams met de grote budgetten een pak meer laten betalen, of is dat nu plots oneerlijk?
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 10:29
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie

A propos,
ik merk dat die lijst van mogelijke deelnemers niet snel groeit.
Het kan natuurlijk ook zijn dat een veelvoud van de deelnemers niet vertrouwd is met internet.
Reply With Quote
Old 21-02-2006, 22:30
De Paddock Regular

mijn rekenmachien zegt....

BSC Spa : twee keer rijden = twee keer dokken.
Althans als ik de BSC site goed interpreteer :
2850 + BTW voor 10 races als je vooraf betaald.

10 wil zeggen dat elke "beurt" in Spa of Lausitz aangerekend wordt......

oftewel 600 + btw voor 1x 30 min training en 2x 25minuten +1 ronde

( GDC just got better )

Of zie ik misschien scheef

Last edited by Clubman; 21-02-2006 at 22:32.
Reply With Quote
Old 22-02-2006, 09:46
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Een rondje op Spa duurt dan toch nog 1 minuutje langer moge dat 'n troost zijn ...
GDC : over Croix zie ik ze niet stoefen ; is dat idd. zo'n krap baantje ?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules