![]() |
|
#16
|
|||
|
|||
Mooi mooi mooi! Knap werk MFahrer! Direct zin om m'n eigen mini op schaal 1:1 te tunen
![]() Laat de foto's van de race maar komen ... |
#17
|
||||
|
||||
Schone karretjes. Veel succes met de race.
|
#18
|
||||
|
||||
Knap hoor! Schiet maar een hoop beelden om te posten! Ben echt superbenieuwd...
|
#19
|
|||
|
|||
Wedstrijdverslagje:
Datum 14/03/06: Nog rap even een paar buitenfoto's getrokken om deze klasse wat te promoten bij anderen: ![]() ![]() ![]() Zoals meestal bij een eerste race van een nieuwe klasse, moest er voor de wedstrijd nog redelijk wat gesleuteld en afgesteld worden aan sommige wagens. Veel "tours de chauffe" zijn er dus niet gereden, wat wel zijn weerslag had in de kwalificatietijden. Qualification: Q-Time => Driver => Points 5.971 => Gunther => 3 6.211 => Bram => 2 6.455 => Ben => 1 7.387 => Pieter 7.472 => Koen De grid: Gunther (Starcard), Bram (Martini), Ben (Works), Pieter (Autotech) en Koen (rijke kerels kopen in't echt ook gewoon zelf een Mini en hoeven geen sponsors te zoeken) ![]() Iedereen begon hevig aan de wedstrijd en al snel werd duidelijk dat dit het echte Cup-gevoel was... weinig verschillen eens iedereen de auto's wat gewoon was... dus... beetje duw- en trekwerk was op zijn plaats. De Martini (Bram) net voor de rechte eind: ![]() Autotoch (Pieter): ![]() Het einde van een zeer spannende manche tussen de Works en Starcard Mini... De laatste heeft in een duwtje al een koplamp veroren: ![]() Koen voluit door "De Bruneau": ![]() Na de eerste manches werd meteen duidelijk dat de Martini en de Works Mini's elkaar serieus gingen bekampen. Iedere manche kwam het op niet veel meer dan een ronde verschil aan. De Starcard Mini had in die eerste manches al een kleine voorsprong opgebouwd. De Autotech en rode privateer Mini reden bijna constant in dezelfde ronde... dit is cuprijden! Works na "De Bruneau": ![]() Het einde van de vierde manche: door een ferme kop-staartbotsing zagen de twee koplopers er zo uit... Aan de foto te zien, zou je het niet denken, maar de Starcard is ingereden op de Martini... die op zijn beurt dan rechtdoor de muur is ingegegaan en daar z'n voorbumper liet staan. Pieter reed net voor ons in deze actie (waarschijnlijk remde Bram een pak vroeger dan anders voor Pieter in de SSses en verloor ik door het verschieten de controle over m'n wagen en knalde de achterbumper van de Martini binnen. De Autotech kon rustig z'n weg verder zetten na dit voorval. Gelukkig voor mij word het niet donker in cupwedstrijdjes...). ![]() ... |
#20
|
|||
|
|||
...
Bram en Ben elkaar aan’t bevechten, zoals je ziet is de Works Mini ook al betrokken geraakt in een crash: ![]() ![]() Starcard Mini laat de rest poepie ruiken… ![]() De Autotech Mini z’n kontje was ook populair… je kwam het regelmatig tegen op circuit met 1 achterlicht… ![]() Op de helft van de wedstrijd kon nog veel gebeuren… Bram en Ben reden op 5 ronden van elkaar… Pieter en Koen op 8 ronden van elkaar… Iedereen bleef ervoor gaan… Bram pushte nog iets harder… maar ging er bijgevolg ook iets harder af… de Mini stond op een gegeven moment op 3 poten. Het was geen endurance wedstrijd, dus alles kon en mocht hersteld worden tussen de manches door. ![]() Ben voelde dat Bram meer voorsprong probeerde te nemen en pushte zelf ook… met hier en daar wat fouten tot gevolg natuurlijk… hier een live foto van zo’n geval! ![]() Pieter net voor de rechte eind: ![]() Bram z’n Martini was goed hersteld en hield stand tegen de Works… hier Bram nog es voluit: ![]() … Last edited by MFahrer; 16-03-2006 at 10:14. |
#21
|
|||
|
|||
Het einde van de bewogen wedstrijd:
De eerste plaats lag al geruime tijd vast. Bram hield stand tegen Ben en duwde Ben nog aan paar keer in de fout (niet letterlijk) en bouwde zijn voorsprong nog wat uit. Koen toonde zich ook sterker op’t einde van de wedstrijd en reed zich los van Pieter. Results: Laps=>Driver=>Q Pts => Race Pts => Total Pts 297=> Gunther => 3 =>10 => 13 270=> Bram => 2 => 8 => 10 257=> Ben => 1 => 6 => 7 239=> Koen => 0 => 4 => 4 210=> Pieter => 0 => 3 => 3 Beelden na de wedstrijd: Het ziet er allemaal erger uit dan het is (niet voor een modelbouwer natuurlijk)… alles is makkelijk herstelbaar. Maandag bollen ze weer en ik kijk er naar uit! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mvg G. |
#22
|
||||
|
||||
Je ziet dat de privérijder het minst schade opliep (denk ik toch?) Logisch als je geen sponsors hebt he...
Even een vraagje dat je misschien al beantwoorde: Hebben die 4 ideale linen op het circuit dezelfde lengte of wissel je per manche af of hoe gaat dit? Grtzzz en bedankt voor het prachtige verslag ! |
#23
|
||||
|
||||
Mooie wedstrijden met de MINI'S.Net zoals bij de Minicup ook hier en daar schade,maar dat zal wel opgelost worden.Nog veel succes met deze auto's.
Walter BELCARMAN |
#24
|
||||
|
||||
Die Martini-uitvoering vind ik echt geweldig ogen!
Chique dinges. ![]()
__________________
Groetjes, Domi. |
#25
|
||||
|
||||
Hopelijk zijn alle onderdelen na de race teruggevonden. Ik denk dat die baancommisarissen vandaag op ziekekas staan met onstoken armen van met die gele vlag te zwaaien. Dat moet nogal een koerske geweest zijn.
![]() Grtzzzzzzz Nismo ![]() |
#26
|
||||
|
||||
Echt wel cool. Wat me wel opvalt is dat die mini's in feite enorme brede banden achteraan hebben. Het zijn bijna dragster banden. Als ge nu achteraan smaller bandjes steekt gaan die dan niet wat sneller schuiven en is het dan niet realistischer ? Kan natuurlijk ook zijn van niet want ik heb geen verstand van slot racen.
|
#27
|
||||
|
||||
vindt da zo sjiek
![]() Die auto's zien dan toch enorm af als je dat zo ziet. Kijk al uit naar de volgende foto's,ik volg dat hier op de voet |
#28
|
|||
|
|||
Bedankt voor de leuke reacties... tzijn precies altijd dezelfde die zich laten verleiden om hier es te komen neuzen!
@Commanderke: Ik snap wat je bedoelt en je hebt groot gelijk ook... maar omdat we met de bedoeling begonnen zijn een een low-budget, low work input klasse te introduceren, hebben ik in het reglement de gewone achtervelgen opgenomen. Anders moest bijna iedereen weer een set velgen kopen om achteraan te monteren. Verder dit jaar rijden we een jaren '60 GT (Ferrari 250 SWB, GTO, Porsche 356, Aston Martin DB4...)... en daarvoor gaan we wel smallere achtervelgjes nemen. Op die wagens gaat het zeker op niets trekken met de brede achtervelgen. En wie weet kunnen we vanaf dan ook de smallere achterwielen op deze Mini's gebruiken. Maandag race 2: Gisteren hebben er mij veel gebeld dat ze er enorm naar uitkijken... er heeft zich via een ander forum al iemand opgegeven om ook es te komen meerijden. Die man is onmiddelijk beginnen bouwen: ![]() G. |
#29
|
|||
|
|||
Prachtige foto's ! De mini in Martini-uitvoering is een lust voor het oog. Schitterend werk kerels.
Naar die foto's ga ik nog uren kijken ![]() |
#30
|
|||
|
|||
Quote:
G. Last edited by MFahrer; 17-03-2006 at 11:32. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|