De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 08-04-2006, 11:20
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Skyline Xanavi #22

Hallo ben hier nieuw en heb een vraagje over hoe je twee kleuren spuit op een body. Hoe ga je tewerk, eerst rood of eerst zilver, of speelt het geen rol? Moet je ts het zilver en het rood terug afwrijven aan de overgang?
Kan er iemand het een beetje uitleggen? Het is mijn vierde model en tamelijk moeilijk vind ik.
De vorige modellen zijn: Bmw 635i van Tamiya, Mini Cooper van Revell, Corvette C5 #63 van Revell en ook de BMW 325i van Revell in de maak.

Groetjes Lester
Reply With Quote
  #2  
Old 09-04-2006, 23:30
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Welkom !!!
Als eerste moet je de karosserie(body) ontdoen van de gietnaden die nog aanwezig zijn, dit doe je best met niet te grof schuurpapier.
Daarna ontvet je je body in een sopje afwaswater.Na het opdrogen spuit je dan een laagje grondverf,dit om de lak beter te laten hechten op de body.
In jouw geval kan je na het opdrogen van de grondverf je zilveren lak spuiten, 2à3 laagjes zijn voldoende. Spuit niet te dik ,anders kan je lopers krijgen. Laat je verf tussen 2 spuitbeurten in goed uitharden. Na het uitharden kan je beginnen met het afplakken van je body om daarna je rode lak te spuiten.(2à3 laagjes) Hierna kan je eventueel nog een vernislaag spuiten.
Als je met spuitbusjes werkt laat dan de lak goed opdrogen, ong 24 uur.
Na je laatste spuitbeurt kan je het best een paar dagen wachten ,zodat de lak goed kan opdrogen alvorens je verder werkt. Spuitbusjes warm maken voor het spuiten is aan te raden, je spuit dan veel fijner omdat de druk in je busje is toegenomen. Je spuitbus opwarmen doe je door ze even in een kommetje warm water te zetten.

Hopelijk ben je met mijne uitleg al wat wijzer geworden.

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
  #3  
Old 10-04-2006, 11:27
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Danku voor de uitleg Nismo. De body staat al in zijn grondverf, die naden zijn ook al weggeschuurd. Voor zo een gedetailleerd model heeft hij wel grote naden vind ik. Ik hem hem trouwens helemaal mat geschuurd. Dat doen ze toch bij autos 1:1 ook, dacht ik?
Moet je niet schuren tussen je lagen en voor je vernislaag? En op de naad tussen de twee kleuren voel je daar geen niveau verschil?
Als ik een vernislaag aanbreng kan ik dan later nog een vernislaag aanbrengen om mijn decals te beschermen?
Het zijn wel veel vragen hé, maar eens je dit weet is het voor ieder model hetzelfde, denk ik toch.

Johan
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.