De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 10-10-2006, 09:44
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Gent
Posts: 660
Circuit Zolder: Report Racing Festival-Belcar Sprint Cup

Tony Kevers nieuwe leider na spetterende strijd

Met opnieuw twee overwinningen op rij heeft de Waal Tony Kevers zich autoritair aan de leiding genesteld van de Belcar Sprint Cup 2006. De Golfrijder had het nochtans niet onder de markt afgelopen weekend en kreeg terug zware oppositie te verwerken. Vooral vanuit de hoek van BMW-rijder Harry Van de Water.

De trainingen voor de eerste wedstrijd werden verreden in natte weersomstandigheden. Een kolfje naar de hand van MINI-rijder Van Hover die de pole versierde voor het BMW-bastion Van de Water, De Graef en Dierckx. De derde startrij werd bemand door de Lotus van Struyf en de MINI van leider Van de Plas. Tony Kevers had last van wasem op de voorruit en moest zich tevreden stellen met de zevende stek op de startgrid. Vandecasteele, Galoppin en Alvater maakten de top 10 rond.

De trainingen van de tweede heat werden verreden op een opdrogende piste. Iedereen koos voor regenbanden, maar de meeste piloten zochten tijdens de sessie de stands op om slicks te monteren. Harry Van de Water zette de snelste tijd op de tabellen voor Van Hover, Dierckx, Van de Plas en Kevers die geen assistentie had en de ganse kwalificatie op regenbanden moest rijden. Achter Kevers was het drummen geblazen op de startgrid met de Graef, Struyf, Vandecasteele, Cleynhens en Willemen wiens rondetijden zéér dicht bij elkaar aanleunden. Na de trainingen mocht Van der Sluis zijn Honda Integra reeds op de trailer plaatsen met een opgeblazen krachtbron.

Van Hover schoot bij het startschot van de eerste heat het snelst uit de startblokken, maar moest passen voor het pk-overwicht van Van de Water die als eerste de Raidillon opstormde. Vandecasteele bleef stilstaan op de startgrid met een defecte cardanas. Goormachtigh lukte een kanonstart en spurtte reeds in de openingsronde van de 12de naar de vierde plaats waar hij het aan de stok kreeg met Kevers en Van de Plas. De Graef verloor een pak plaatsen toen hij in Combes een rondtollende Struyf wou ontwijken en zelf de boer opging. Van de Water trok een gat en Kevers moest alles uit de kast halen om de MINI van Van Hover in te pakken. Eens over Van Hover kon Kevers beginnen aan zijn offensief richting Van de Water. Ook Geert Dierckx wou Van Hover inpakken, maar deze weerde zich als een duivel in een wijwatervat. Het kwam zelfs tot een aanrijding bij het aanremmen van de Busstop waarbij Dierckx het voorsteven van zijn BMW beschadigde en richting pits moest. Hij kon nog verder rijden, maar méér dan een 12de plaats zat er niet meer in. Ondertussen verpulverde Kevers met 2’46”9 zijn persoonlijke ronderecord en kwam in de laatste ronde postvatten onder de spoiler van Van de Water. Bij het uitkomen van de Busstop stoven ze zij aan zij richting Source. Kevers koos de binnenkant en won in extremis met 46/100 sec. voorsprong. Van Hover mocht het podium vervolledigen voor van de Plas en Goormachtigh die nog net de Golf van Willemen kon afhouden. In de tussenstand kon Van de Plas de schade nog enigszins beperken en had nog een bonus van zes punten over op een aanstormende Kevers.

Tijdens de start van de tweede manche was het terug Van de Water die de toon aangaf voor Van Hover, Dierckx, Kevers, Van de Plas, Struyf, De Graef en Goormachtigh. Van de Water kon net zoals in de eerste heat vrij makkelijk afstand nemen terwijl er een mooi gevecht ontstond voor de 2de stek tussen Van Hover, Dierckx en Kevers. In de derde ronde kon Kevers de tweede plaats bemachtigen terwijl Van de Plas uitviel met een afgelopen aandrijfriem van de motor. Rond halfkoers kwam Kevers in het spoor van Van de Water. Hij plaatste onmiddellijk een aanval, kwam even aan de leiding, maar kreeg direct de bal teruggekaatst en beide wagens raakten elkaar even. Daarop kreeg de golfrijder problemen met de koppeling en besloot wijselijk achter van de Water te blijven en zijn kans opnieuw te wagen in de laatste ronde. Achter dit duo was het terug vechten geblazen tussen van Hover en Dierckx voor de resterende podiumplaats. Pas op het einde van de wedstrijd moest Van Hover, moegestreden tegen het pk-overwicht plaats ruimen voor Dierckx. In de laatste ronde zette Kevers in Combes de aanval in op Van de Water, maar deze wist enkele bochten verder terug de leiding over te nemen. Derde keer was de goede voor Kevers toen hij de BMW voorbij snelde in Blanchimont. Opnieuw had Kevers aan de meet maar 7/10 sec. voorsprong op een supersnelle Harry van de Water.

In de tussenstand komt Kevers nu aan de leiding met 18 punten voorsprong op Geert Dierckx en 24 op Tom Van de Plas die op zijn beurt amper nog respectievelijk één en vijf puntjes voorsprong behoudt op de Lotus van Struyf en de BMW van De Graef.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-10-2006, 18:44
Yellow's Avatar
Yellow Yellow is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Location: Spijkenisse
Posts: 20
Motor-schade Integra

Vandaag de schade bekeken en die blijkt op het eerste gezicht wel mee te vallen.
We gaan er dus nog wel even werk van maken om hem voor de laatste race weer op de baan te krijgen.

Gr, Yellow.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-10-2006, 23:06
Yellow's Avatar
Yellow Yellow is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Location: Spijkenisse
Posts: 20
Quote:
Originally Posted by Yellow View Post
Vandaag de schade bekeken en die blijkt op het eerste gezicht wel mee te vallen.
We gaan er dus nog wel even werk van maken om hem voor de laatste race weer op de baan te krijgen.

Gr, Yellow.
Achteraf blijkt er met de motor niets aan de hand te zijn.
De koppeling /drukgroep was gebroken en wat losse stukken veroorzaakten nogal wat herrie vanuit het vooronder.

Gr, Yellow.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-10-2006, 18:08
minifan's Avatar
minifan minifan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 9
kop op yellow,

we hopen van harte dat je er bij bent vor de laatste afspraak

Gr, Minifan
Reply With Quote
  #5  
Old 14-10-2006, 18:19
Yellow's Avatar
Yellow Yellow is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Location: Spijkenisse
Posts: 20
Minifan, hij staat er al klaar voor.!!!
Alleen nog even de kachel nakijken.

Gr, Yellow.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-10-2006, 20:53
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Pffff, bij ons lukt het niet .

je kan blijkbaar allleen de stuurstang krijgen MET stuurhuis.....


en dan nog........................
Reply With Quote
  #7  
Old 14-10-2006, 22:45
minifan's Avatar
minifan minifan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 9
@ yellow:

mocht het niet lukken met de kachel, heb er hier nog wel eentje staan op petroleum hehehe

@ clubman:

niet opgeven he man blijven zoeken he.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.