![]() |
|
|
|||
|
|||
Quote:
Je mag probleemloos een Hans delen, de FIA hologramsticker (bewijs dat deze helm de homologatie heeft om voor Hans gemaakt te zijn) op de helm is enkel van toepassing voor de helm, niet voor het Hans. De Hans FIA sticker is enkel de goedkeuringsstempel, niet een bewijs met welke helm je hem moet / mag gebruiken. Je mag dus probleemloos bvb een Bell helm en een Arai op hetzelfde Hans systeem gebruiken. Hans wordt regelmatig gedeeld tussen twee piloten in Duitsland of Engeland. Tenzij de technische heren in dit apeland weer anders menen te denken natuurlijk. |
|
|||
|
|||
Nog een steen in de kikkerpoel ?
Iets wat ook kan gelden voor de BTCS en Original :
Waarom gaan we niet ineens naar een klasse-indeling volgens de pk-gewichtsverhouding ? Zoals in de Dutch Supercar Challenge . Iets waar ik me echter niet kan in vinden : voor de BTCS spreken ze van één bandenleverancier. Wat als je dan met een maatje rijdt dat slechts door één fabricant aangeboden wordt ? en laat nu de reacties maar komen ! ![]() |
|
||||
|
||||
@CLUBMAN volledig mee eens.
Waarom NIET ? Heel eenvoudig : KOSTPRIJS per uur. Het ding ( helm en HANS) moet na 5 jaar vervangen worden. In een BTCS of Belcar heb je dan een 300 uur gebruik gemaakt van dat ding . In de Sprinters Cup welgeteld 50 . Derhalve is dat NOG eens 20à 25 Euro per uur gebruik erbij. ( in het jaar van aanschaf is dat gewoon 25% van het jaar budget !) Voor de Sprinters, die meestal puur amateur zijn, is dat gewoon een brug te ver. Ik begrijp daarenboven niet dat men in de 21e eeuw niet in staat is die dingen van een barcode te voorzien die dan bij elk evenement gescand wordt en waar zo de levensduur bepaald en beperkt wordt. Wat de sprint betreft, hebben wij gans het seizoen vanachter gebengeld omdat we in klasse 4 niet genoeg deelnemers hadden en moesten wij (1300cc) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ook al zijn we kampioen geworden is het regelement toch een beetje belachelijk op dat gebied ![]() Zouden ze op dat gebied niet iets kunnen uitwerken dat we aan zo geen onozelheid moeten meedoen? Wij hebben eigenlijk 2 1ste plaats podiumprijzen behaald, maar omdat we naar de 3de klasse vlogen mochten we ons belachelijk gaan maken bij onze sponsers dat we tog goe bezig zijn en kampioen gaan worden. ![]() Last edited by BMR-Racing; 30-10-2006 at 21:57. |
|
|||
|
|||
@BMR :
Met een klasse indeling volgens PK / gewicht zoals in de DSC had je dat probleem niet gehad ! ![]() En wij ook niet trouwens met grote max 170 ( met wat ezels ertussen ) en bjina 1200 kg. ![]() Voorlopig zijn we echter wel kampioen in de euro per kilometer ! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien kunnen ze de klassen indelen volgens de tijden die gereden worden, zo heeft iedereen wel een realistische concurent? Voor mijn piloot was het zijn eerste jaar (competitie). maar echt racen tegen een concurent kon hij niet, want die heeft al een zwaardere motor en dus al wat meer ezels. Dus..... niet echt fun hé. ![]() Maar niet getreurd misschien volgend jaar beter. Het was trouwens een leuk jaar om voor het eerst mee te doen in de competitie en kampioen te worden in onze klasse. I love more of that! Last edited by BMR-Racing; 31-10-2006 at 13:48. |
|
|||
|
|||
mmmmm, anderszijds rij je toch ook tegen je zelf.
Grenzen verleggen , limieten opzoeken ......... Soms doe je dat beter zonder te veel verkeer ![]() Zo lang het maar FUN is ! ![]() |
|
||||
|
||||
@clubman:
Ok, dat hebben we gedaan, tijdens training, ook tijden race, maar bijna een gans seizoen is wel wat saai voor de piloot. Voor mij was het een leuke ervaring. Maar zoals ik al zei, mijn piloot is daarover een beetje ![]() |
|
|||
|
|||
.... en 't gaat er niet beter op worden !
Ieder jaar zal het sneller worden en dit in elke klasse, dit tenminste voor teams die niet "bij de pakken blijven zitten" en hun wagens verbeteren, zowel motorisch als gewicht en bij wagens waar de grens nog niet bereikt is (ik mik vriendschappelijk op Kevers met de Golf die zowat het summuum is van preparatie) Bekijk rondetijden van (voortijdige Belcar) Carglass cub een 12 à 15 jaar terug en je merkt de grote evolutie .... destijds als je 1'55 draaite was je bij de top 6 ! Wedden dat je om kampioen te draaien in 2007 in de BSC een 1'45" moet draaien te Zolder ? Doei Luc (voorlopig nog) Panic R..... we worden binnenkort terug herdoopt.... in ????? |
|
|||
|
|||
Ahaaa Mr duchateau !
Toch nog niet definitief de helm aan de haak ! Goed zo, anders gaat het het een historic worden , en bedoel ik NIET de auto's ! ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat het in 2007 er spannender aan toe zal gaan op sportief en technisch gebied. Da vond ik er wel tof aan dit seizoen. Het smaakt zeker en vast naar meer. Hopelijk komen er nog meer sprinters toe op de startgrid dan dit jaar. ![]() |
|
||||
|
||||
Wat kost zo'n HANS eigenlijk ? Gewoon aankoopprijs.
|
|
|||
|
|||
@ Clubman
Ik vind die haak niet voor m'n helm op te hangen....bovendien is die nog niet vervallen ![]() Effe, serieus nu.... voor volgend seizoen heb ik dus een optie gevonden met een andere mecano en logistiek De wagen gaat uitgerust worden met een krachtiger motor (welke bijna 2 jaar in preparatie was, dank zij de laaaange wachttijden van bepaalde onderdelen en verkeerde leveringen) Uiteindelijk is ie bijna klaar en hopelijk gaat die het mij mogelijk maken nog enkele seconden te winnen, ook zal er meer aandacht geschonken worden aan uitlijningen ... dit was zeker niet het geval in 2006 ! Voor het overige gaan de luchtkriks en nog andere zaken verwijderd worden welke niet toepasselijk zijn voor een sprintwagen.... dus zeker 10 kg lichter. Ook zal de wagen een opfrisbeurt krijgen en komt in de kleuren van RENAULT SPORT F1. Dus ik zie het terug 100% zitten, zoals ieder jaar trouwens, daarna zwakt dit af ![]() Betreft HANS, .... het heeft ettelijke tijd geduurd hier op de Thread vooralleer ik wist wat dit was.... ik dacht aan een persoon die Hans noemde ![]() Gaan wij ook echt moeten rijden met die handel rondom onze nek ??????? ![]() Greetz Luc Panic R. |
|
|||
|
|||
HANS systeem van OMP komt winkelprijs rond de 900€!
|
||||
|
||||
Hans systeem komt op 775€ ex BTW! Heb er net prijs voor aangevraagd!
Maar nu komt het! Anderhalf jaar geleden heb ik mij een nieuwe helm aangeschaft! Een Arai GP4. Ben ik toch weer voor een jaar of 5 gesteld .... DACHT IK .... Wat blijkt nu? Dat ding is niet gehomologeerd voor een HANS systeem!!!! De gaten voor de clipsen zitten er wel op, maar ik kan er geen HANS op plaatsen owv de homologatie! Dus.... Nieuwe helm! 775 + 450 = 1225€ excl. btw! ![]() Sorry, veiliger of niet, hier doe ik niet aan mee! Tenzij dat de heren van de organisatie mij een extra sponsor aanbrengen die dat budget ophoest.... Greetz |
|
|||
|
|||
Quote:
I REST MY CASE ! ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|