De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 15-06-2007, 14:59
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Nieuwe aanwinst: Exoto Porsche 935-76

Ja gasten, diegene die soms het slotrace ruubriekje bezoeken, hebben dit ondertussen al gelezen op mijn eigenste forumpje. Voor anderen post ik het toch nog even hier...

Deels om mijn "ongenoegen" over de 1/24 Tamiya Porsche 935 decals te compenseren, deels voor mijn verjaardag heb ik dit beest aangeschaft:

De Porsche 935 76 waar Rolf Stommelen en Manfred Schurti de 24 uur van Le Mans In 76 mee gewonnen hebben in de Group 5 klasse. Exoto maakt dit model op 1/18 zoals het aan de start kwam, maar het merk maakt nog een zeer beperkte oplage van "Finish line" versies... wagens zoals ze de finish lijn overschreden. Met piloot en volledig geweatherd dus... Bij de auto zit ook nog een sleuteltje om de wielen van de wagen te halen met de centrale moer, dit om de remschijven en kalbels te zien lopen. Voorlopig heb ik dat dus nog niet geprobeerd.

De "76" is ook mijn favoriete 935, "die met de vierkante koplampen" en de dikke kont... jammer dat geen enkel merk deze versie maakt op 1/24!

Beestig toch:














De Rolf:







Blij dat dit in mijn living in mijn vitrinekastje staat... 8-)

G.
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 15-06-2007, 15:45
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
De Porsche 935 76 waar Rolf Stommelen en Manfred Schurti de 24 uur van Le Mans In 76 mee gewonnen hebben in de Group 5 klasse.
???? In 1976 wonnen Ickx/van Lennep de 24 uur van Le Mans met deze Porsche 936:



Stommelen/Schurti werden 4de algemeen en 1ste in hun klasse (Group 5). Je moet de mensen hier geen blaaskes wijsmaken eh vriend, want binnenkort krijg ik last met mijn quizzers hier...

Over het model: prachtig gedetailleerd (vooral de bril van Stommelen vind ik subliem) maar de weathering kan me niet echt overtuigen. Nogal grof en te geconcentreerd. En dan onder de "motorkap" (enfin, ik bedoel de koffer vooraan eigenlijk) ook vuil? Mmm, ik heb mijn twijfels. Maar voor de rest echt zeer mooi model. Ik heb trouwens hetzelfe model gekocht van Exoto, maar dan met startnr 1, waarmee Ickx/Mass de 6 uur van Vallelunga wonnen datzelfde jaar. Maar zonder weathering dan.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #3  
Old 15-06-2007, 15:58
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Stommelen/Schurti werden 4de algemeen en 1ste in hun klasse (Group 5). Je moet de mensen hier geen blaaskes wijsmaken eh vriend, want binnenkort krijg ik last met mijn quizzers hier...

Dus wonnen ze toch in hun klasse, zijnde Group 5? Toch waar ik op doelde in mijn post? Niet?

G.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 15-06-2007, 16:05
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Dus wonnen ze toch in hun klasse, zijnde Group 5? Toch waar ik op doelde in mijn post? Niet?

G.
Neen: je zei dat ze de 24 uur wonnen, in hun klasse. Dat is iets anders dan "ze wonnen in hun klasse tijdens de 24 uur". De algemene winnaar wint altijd in zijn klasse, maar elke klasse-overwinnaar wint niet de 24 uur...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 15-06-2007, 16:17
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Mmmz... Tblijft voor mij redelijk hetzelfde klinken...

Maar alleszins: excuus... maar twas wel dat wat ik bedoelde! Foute zinsbouw blijkbaar!

G.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 15-06-2007, 16:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
De Porsche 935 76 waar Rolf Stommelen en Manfred Schurti de 24 uur van Le Mans In 76 mee gewonnen hebben in de Group 5 klasse.
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
???? In 1976 wonnen Ickx/van Lennep de 24 uur van Le Mans met deze Porsche 936:

Stommelen/Schurti werden 4de algemeen en 1ste in hun klasse (Group 5).
Euhrm, misschien dat de zinsbouw niet optimaal is (een hoofdletter te veel), maar ik versta daar toch uit de ze de Group 5 klasse gewonnen hebben...?

Tenzij dat "Ze wonnen de 24 uren in hun klasse" of "In hun klasse wonnen ze de 24 uur" iets verschillend betekenen, maar voor mij wil dat toch wel hetzelfde zeggen.



Wat er ook van zij, het prachtige model laat nog maar eens zien tot wat de industrie tegenwoordig in staat is, maar tot wat de industrie nog niet in staat is. Mooie aanwinst Gunther! Spijt zeker dat we maar 1x/jaar onze verjaardag vieren.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-06-2007, 18:08
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Tenzij dat "Ze wonnen de 24 uren in hun klasse" of "In hun klasse wonnen ze de 24 uur" iets verschillend betekenen, maar voor mij wil dat toch wel hetzelfde zeggen.
Voor mij ook: 2 keer iets wat niet waar is dus. Ge moet me geen woorden in mijne mond leggen die ik niet gezegd heb eh.

Dus nogmaals: ze wonnen de 24 uur NIET. Ze waren eerste in hun klasse, maar er waren nog 3 andere deelnemers uit andere klassen vóór hen. De enige die de 24 uur wonnen én hun klasse ook wonnen waren Ickx/van Lennep.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 15-06-2007, 20:06
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Quote:
De Porsche 935 76 waar Rolf Stommelen en Manfred Schurti de 24 uur van Le Mans In 76 mee gewonnen hebben in de Group 5 klasse
Daaruit verstond ik toch meteen dat ze hun klasse gewonnen hadden, niet algemeen... maar kom.

Met al dat gemierenneuk is er nog niks over het model gezegd: prachtig!
Ik bezit zelf twee Exoto's (Ferrari F1 312B van Ickx en Ferrari 641/2 van Nigel Mansell) en ze zijn hun geld zeker waard!
Reply With Quote
  #9  
Old 15-06-2007, 20:42
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Over het model: prachtig gedetailleerd (vooral de bril van Stommelen vind ik subliem) maar de weathering kan me niet echt overtuigen. Nogal grof en te geconcentreerd....enz.
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Wat er ook van zij, het prachtige model laat nog maar eens zien tot wat de industrie tegenwoordig in staat is, maar tot wat de industrie nog niet in staat is. Mooie aanwinst Gunther! Spijt zeker dat we maar 1x/jaar onze verjaardag vieren.
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Met al dat gemierenneuk is er nog niks over het model gezegd: prachtig!
't is om te lachen dat ge dat zegt, mag ik veronderstellen...

Last edited by Guido; 15-06-2007 at 20:46.
Reply With Quote
  #10  
Old 15-06-2007, 20:45
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Voor mij ook: 2 keer iets wat niet waar is dus. Ge moet me geen woorden in mijne mond leggen die ik niet gezegd heb eh.
'k zou niet durven.

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Dus nogmaals: ze wonnen de 24 uur NIET. Ze waren eerste in hun klasse, maar er waren nog 3 andere deelnemers uit andere klassen vóór hen. De enige die de 24 uur wonnen én hun klasse ook wonnen waren Ickx/van Lennep.
Whatever. Maar als "tip" voor een quiz, kan deze thread nu wel tellen.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-06-2007, 20:55
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Maar als "tip" voor een quiz, kan deze thread nu wel tellen.
Onthou hem dan maar goed, want hij zou nog wel eens van pas kunnen komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.