De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-11-2007, 23:24
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Dan mag die piloot toch eens een GPS in zijn wagen steken. In de kanaalbocht zijn juist 3 wagens van de baan gegaan op de hele dag. In de Sterrewachtbocht was het iedere 10 minuten prijs. Het is wel grappig om vanaf de kanaalbocht wagens met hun koplampen naar de 1e linkse gericht het grind in te zien gaan.
Op een bepaald moment stonden er 4 wagens stil. Spectaculair om te zien, maar dat wil dan ook zeggen dat er 3 wagens onder geel van de baan zijn gegaan

Wij, met marshal ploeg VDHB, hebben er weer een gezellige laatste raceday van gemaakt. De regen en koude kon ons niet deren, want we hadden een prachtig kampvuurtje en een verlichte tent.
Dan zal ik me vergissen in de uitleg van de rijder. Allezins er waren veel wagens die van de baan schoven.
Die tent heb ik zien staan. Lekker kampvuur lijkt me heel gezellig
Old 12-11-2007, 00:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Autosport, het lijkt wel een bende relnichten

Quote:
BEC - Bizarre uitsluiting van Broodcooren en De Coster uit de 10 uur van Zolder

Tertio is er een zweem van belangenvermenging. Een van de leden van de sportcommissie van de VAS is de echtgenote van een teammanager van een deelnemer aan de Belcar Endurance Cup, terwijl die man zelf in diezelfde commissie zit. De dame in kwestie heeft trouwens als reden van onze uitsluiting aangehaald dat we een gevaar voor hun wagen waren… Ik vind dit hele gebeuren zeer onverkwikkelijk en begrijp het allemaal niet.”

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3462
Leuk bericht, triestig feit als dat een van de redenen is van een uitsluiting! Heel simpel, kan iemand naam en paard noemen? Termen als echtgenote en teammanager zijn me net effe iets te vaag. Wellicht ben ik iets te direct en te weinig tactvol in deze zaken

Lees in dat bericht overigens dat een vaste Belcar- (sorry, lees SRO)klant wil overstappen naar DSMEC-klasse
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 12-11-2007, 09:40
serge serge is offline
De Paddock Rookie

Wat een wedstrijd... Spijtig genoeg zijn we een uur voor het einde uitgevallen met een gebroken cardan. Net bij het uitsturen van de eerste linkse stond ik plots stil. Niet de ideale plaats om daar in het donker en in de gietende regen (dus zichtbaarheid bijna 0) op de rijlijn stil te vallen.
Bij deze mijn dank aan alle baanposten daar om mij zo snel, en op risico van eigen lijf en leden, uit die hachelijke positie te halen. Thanks!!!

Serge
Reply With Quote
Old 12-11-2007, 10:47
pudding1's Avatar
pudding1 pudding1 is offline
De Paddock Rookie

Yep, 't was een goeie race met een geweldige prestatie van de diesel die bij ons in de box stond. Zelf zijn we niet zonder enige averij over de eindstreep gekomen, maar we hebben het gehaald ondanks enig pessimisme van mijn kant!
Na een 3 a 4 tal ronden in de eerste linkse enorm veel rook die binnenkwam en vooraan uit de wagen links bij de baanposten gestopt en asap uit de auto!!! bleek de waterdarm stuk te zijn gegaan dus meteen eerste keer binnengesleept. Snel gemaakt en terug weg, maar natuurlijk ligt daar alles nog vol water wat verdampt en dan binnenkomt, ramen die aanwasemen en nul zicht, dus terug even de pits in. later in de race nog de bouten van de aandrijfas aan de versnellingsbak afgebroken (nogmaals binnengesleept) en een goed resultaat kan je dan wel gaan vergeten.

Toch een pluim voor de baanposten welke een natte race hebben doorstaan, tijdens het donker was mooi te zien welke een (kamp)vuurtje hadden (en ik meen ook kerstverlichting te hebben gezien)

zondag inpakken en terug naar huis met alles waar dan toch enige schade zich aftekend (linkervoorwiel staat ongeveer 15 cm te ver naar voor) maar we zijn op eigen kracht over de eindstreep gegaan!!!

ps. achteraf goed gaan vieren in the wheels

www.hrt-racing.be
Reply With Quote
Old 12-11-2007, 12:47
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

T was goe in de Wheels e Pudding.

Quote:
Originally Posted by Speedlover View Post
Jammer dat de Bongou porsche nr 2 van Tavernier-Langebergh-Van Nyen technische problemen kende (kapotte starter, cardanas gebroken en in de laatste minuten blokkade voorwiel). Ze waren nochtans al opgeklommen tot de 12de plaats na een start uit de pitlane.
Die blokkade aan het voorwiel was te wijten aan een ongelukske van Yves waar hij nix aan kon doen & je vergeet de Stop & Go van Yves wegens inhalen onder gele vlag.
Old 12-11-2007, 13:15
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Autosport, het lijkt wel een bende relnichten

Leuk bericht, triestig feit als dat een van de redenen is van een uitsluiting! Heel simpel, kan iemand naam en paard noemen? Termen als echtgenote en teammanager zijn me net effe iets te vaag. Wellicht ben ik iets te direct en te weinig tactvol in deze zaken

Lees in dat bericht overigens dat een vaste Belcar- (sorry, lees SRO)klant wil overstappen naar DSMEC-klasse
Heb het gehoord in de wheels van die klacht.
Dezelfde personen zouden ook klacht hebben neergelegd de vorige bec race in Francorchamps tegen een ander Porsche team.
Volgens pitstop gaat het over E Segier(prospeed) en Lydia De Decker.
Reply With Quote
Old 12-11-2007, 19:12
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by crosserke View Post
Heb het gehoord in de wheels van die klacht.
Dezelfde personen zouden ook klacht hebben neergelegd de vorige bec race in Francorchamps tegen een ander Porsche team.
Volgens pitstop gaat het over E Segier(prospeed) en Lydia De Decker.
Edwin Segier mailde mij zonet een reactie door op bovenstaande berichten met de vraag om deze hier te plaatsen.

Quote:
Reactie Edwin:

Wat betreft de reactie's op pitstop is er een antwoord gestuurd door ons wat je daar kan lezen. Wat beweerd wordt door crosserke hier is niet juist. Er is geen klacht neergelegd, wat de race tijdens de francorchampagne betreft is het daar te doen om een pitstop van een wagen die niet volgens het reglement BEC 2007 handelde, en daarvoor een verslag kreeg van de stand commissaris die dat op zijn beurt aan de wedstrijdleiding overmaakt. Ook in dit geval doet de wedstrijdleiding daar niks aan en neemt geen sanctie. Op mijn vraag aan de relatie deelnemers over dit verslag en wat de opvolging daarvan betreft vraagt hij dit na en krijgen we te horen dat ze het zo gaan laten. In dit dossier zegt een van de leden van de sportcommissie als je wilt dat we daar iets aan doen dan moet je maar klacht neerleggen. Zij zijn er om de piloten en organisatie te controleren dat het reglement voor iedereen op de zelfde manier wordt toegepast. Na deze uitspraak ben ik om verhaal geweest bij de wedstrijdleiding die dan na de wedstrijd de betrokken wagen 30 seconden straftijd heeft gegeven. Het zou niet slecht zijn moesten degene die commentaar hebben zich eerst goed informeren voor ze iets schrijven . En tot slot over de reglementen die zijn er geschreven voor opgevolgd te worden en daar is het de job van de wedstrijdleiding en sportcommissie om daar op toe te zien dat dit gebeurd. Met een reglement na te leven doe je niemand geen kwaad en bescherm je de teams die met alles in orde zijn.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 00:31
zwoemba zwoemba is offline
De Paddock Rookie

Raceverslag MExT Racing Team

Quote:
ERSLAG BELCAR ENDURANCE CUP
BELCAR 10 HOURS 10/11/2007

Met Bert Longin ingeschreven als 3de piloot beloofde deze editie van de 10h van Zolder een speciale wedstrijd te worden voor het hele Mext team. Na de bevestiging van zijn deelname liep iedereen aanvankelijk wat zenuwachtig rond en vooral gespannen naar de reactie van Bert over de wagen.

Gelukkig was er op donderdag 8 november nog een trainingssessie voorzien op Zolder. Het circuit lag er 's morgens nat bij en dus werd er op regenbanden getest. Omdat er voor de race zelf veel regen voorspeld was, was het goed dat er ook in natte conditie kon getest worden. Bert bouwde rustig ronde na ronde op en was aangenaam verrast door de prestaties en het gedrag van de Porsche. Enkel een kleine aanpassing van de ophanging werd uitgevoerd. Lieven en Dirk konden zich ook vinden in deze beslissing en met een gerust hart stonden we klaar voor zaterdag

Voor de kwalificatie van slechts 45 minuten op zaterdagmorgen lag het er inderdaad nat bij. Na Lieven en Dirk kwam Bert op de piste tussen het drukke verkeer. Hij werd er aangereden door een Renault Clio en de wagen was daardoor serieus beschadigd rechts voor, precies op de plaats waar de radiator zit. Daarbij kwam nog een dubbele electrische pech : de voorruitverwarming en de warme lucht blazer lieten het afweten. Toch werd een 4de startplaats binnengehaald. In de box had het volledige team meteen de handen vol om de wagen toch klaar te krijgen voor de start om 11 uur 40. De aanrijdingsschade kon goed hersteld worden. Aan het uitvallen van de voorruitverwarming kon niets gedaan worden en na wat zoekwerk bleek de blazer zelf de geest gegeven te hebben en een vervangstuk was niet beschikbaar.

Lieven startte dus vanop de 4de plaats en geraakte tussen het drukke verkeer goed weg. Door het voortdurend aandampen van de voorruit was Lieven genoodzaakt om 2 keer binnen te komen om de voorruit proper te maken. Hierdoor waren we na 1 uur rijden teruggezakt naar de 30ste plaats. Een half uur later was het de beurt aan Bert. Het stopte met regenen en de piste begon zelfs op te drogen, maar enkel op de ideale lijn. Het probleem met de voorruit werd minder, maar we wisten dat bij het vallen van de avond en bij regen het euvel opnieuw de kop zou opsteken. Na 2 uur koers hadden we een 17de positie.

Een uur later kwam Bert terug in de pits met de velg links achter ingedeukt, door opnieuw een aanrijding. Daarbij ging Bert zelfs kort in de grindbak. Achteraf bekeken een geluk dat enkel de velg kapot ging en niet de carrosserie of de draagarmen. Na 3 uur wedstrijd bevonden we ons op de 11de plaats. Bij 4 uur rijden iets teruggezakt naar een 14de plaats. Er kwam een vast ritme in de wedstrijd en een constante opmars in kleine stappen was zichtbaar. Een 12de stek na 5 uur rijden en bij de 2de mijlpaal voor het krijgen van punten , namelijk na 6 uur rijden, waren we nog steeds op de 11de positie maar het gat tot de voorgangers was intussen dichtgereden en het opklimmen in positie kon nu beginnen.

Gewapend met een kleine handdoek om het zicht door de ruiten te bewaren nam Bert het stuur over. Na ongeveer een groot uur zette Dirk nog eens alles op alles. Hij zette constant scherpe tijden neer en ondertussen waren we opgeklommen naar een 7de plaats. Ook in de box met een massa mensen voor het televisiescherm was de spanning nu wel te snijden. Voor de laatste duw naar 10 uur deed Bert nog alles wat hij kon. Hij werd zoals voorspeld terug geplaagd door het dampgordijn op de voorruit en moest er zelfs nog eens terug voor in de box. De BMW 120d van De donker - De Neef kwam ook 2 maal kort na elkaar binnen om onbekende reden en uiteindelijk werden we afgevlagd op de 5de plaats.

Raus-Raus-Maes
Van Roij - Poncelet-Couwberghs
Vollebergh-van Hoepen - Thiers
Van Rossem-De Laet-Bouvy
Van Elslander - Goegebuer - Longin

Samengevat een prachtprestatie om het seizoen af te sluiten, met speciale dank aan Bert Longin voor deze versterking. De kers op de taart voor een succesvol 6 op 6 dit jaar dankzij het hele Mext team.
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 01:55
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie

[QUOTEDe BMW 120d van De donker - De Neef kwam ook 2 maal kort na elkaar binnen om onbekende reden ][/QUOTE]

om dezelfde reden; aandampen van de ruit.

bron verslag:www.jjmotorsport.com
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 12:43
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Edwin Segier mailde mij zonet een reactie door op bovenstaande berichten met de vraag om deze hier te plaatsen.
Ok geen klacht dan tijdens de Francorchampagne,maar deze reactie zegt wel genoeg.Heb hier als fan toch vragen bij.Hebben alle teams deze inside informatie?Ik vind het raar dat E Segier weet wat de standcommissarisen rapporteren,kunnen al de teams de rapporten inkijken?
Is maar een vraag hé.
Er zal dan geen klacht neergelegd zijn maar er is toch wel lichte druk uitgeoefend met als gevolg 30 seconden straftijd voor betreffend team.
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 18:59
Bruno Vermeeren's Avatar
Bruno Vermeeren Bruno Vermeeren is offline
De Paddock Rookie

mmmm klopt niet helemaal hé

Quote:
Originally Posted by zwoemba View Post
Raceverslag MExT Racing Team

De clio wil de roode porsche van penders nr 4 in halen, tijdens deze inhaal beweging (als de clio al bijna voorbij is) klopt Bert achteraan in de clio aan (race incident dus, geen PORSCHE van de BAAN gereden door CLIO) de CLIO draait rond en raakt 'blijkbaar' met zijn voorkant nogmaals de voorkant van de MEXT porsche. Na uitleg van Bert kon geen van beiden wagens aan dit voorval iets veranderen, door het slechte weer was het zicht heel moeilijk, toch een kleine rechtzetting voor de zware woorden.

Winning is more than LUCK
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 22:47
De Paddock Rookie

Excusi, ik post ook maar wat ik krijg doorgemaild
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 22:52
Bruno Vermeeren's Avatar
Bruno Vermeeren Bruno Vermeeren is offline
De Paddock Rookie

mmm

Quote:
Originally Posted by zwoemba View Post
Excusi, ik post ook maar wat ik krijg doorgemaild
Geef eensu mening?

Als u ergens op rijd wat is er dan stuk? VOOR of ACHTER kant van de wagen?

Radiator was stuk op die porsche van MEXT, dus da is de voorkant bij mijn weten, wat denkt u?

Winning is more than LUCK
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 22:53
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Bruno Vermeeren View Post
Geef eensu mening?

Als u ergens op rijd wat is er dan stuk? VOOR of ACHTER kant van de wagen?

Radiator was stuk op die porsche van MEXT, dus da is de voorkant bij mijn weten, wat denkt u?
Ik weet niet wat er precies is gebeurd, dus zal ik ook niet mijn menig geven. Dat doet er nu toch niet meer toe. Maar feit is dat de schade vooraan was
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 22:56
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Jongens, vecht dat privé uit & niet op een forum.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules