De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-02-2008, 21:57
levis levis is offline
De Paddock Rookie

Alfa Giulia Sprint GTA

mijn eerste bouwverslag.

een alfa giulia Sprint GTA

de originele velgen zijn te klein, en ik had nog andere wielen, staat wel goed, wat vinden jullie?

wielen zitten er los onder.

motorblok al af. Inlaat veranderd door inlaat kelken en tape op de uitlaat.

Reply With Quote
Old 04-02-2008, 23:02
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by levis View Post
mijn eerste bouwverslag.

een alfa giulia Sprint GTA

de originele velgen zijn te klein, en ik had nog andere wielen, staat wel goed, wat vinden jullie?

wielen zitten er los onder.
W E L K O M!!

Ik vind dat je gewoon de standaardvelgen moet monteren. Ik ben sowieso geen liefhebber van optische tuning - ook niet in het dagelijkse leven - en zeker niet als het om klassieke old-timers gaat. Volgens mij horen die gewoon in hun originele staat gebouwd te worden voor het beste en meest overtuigende resultaat.

Maar goed, dat is mijn mening.
Reply With Quote
Old 04-02-2008, 23:12
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Kijk! Een nieuwe bouwer! Welkom!

Als liefhebber van oldtimers zou ik hem tooien met de originele, of tenminste toch met velgen die aan de tijdsgeest beantwoorden. In mijn ogen heeft zo een auto gewoon goeie ouwe stalen velgen.
Maar goed, het is een mening, en het is de mijne. Vermits het jouw model is, doe maar. We blijven hem sowieso volgen!
Old 04-02-2008, 23:27
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Mijn collega's zijn iets braver en verbloemen hun mening daarom iets meer dan ik, maar ik ga met hen akkoord: gooi die tuning brol eruit en zet de originele velgen eronder

Welkom trouwens!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 05-02-2008, 00:06
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Ook van mijnentwege een hartelijk welkom op ons forum.

In tegenstelling tot mijn collega's hou ik wel wat van optische tuningtoestanden en de velgen die je wilt gebruiken vindt ik nog zo slecht niet. Wel vallen ze wat breed uit en moet je ze wat versmallen, vind ik.
Het is in ieder geval een mooi oudje dat je ons hier wilt laten zien.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 05-02-2008, 00:13
levis levis is offline
De Paddock Rookie

de velg die voor staat is inderdaad breed, maar dat is ook een achtervelg. die voor de voorkant zijn minder breed. ik hou hem wel helemaal origineel, vindt de velgen alleen wel erg goed staan dan origineel met de kleine velgjes en balonbanden
Reply With Quote
Old 05-02-2008, 00:23
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Quote:
ik hou hem wel helemaal origineel, vindt de velgen alleen wel erg goed staan dan origineel met de kleine velgjes en balonbanden
Als je besluit al vast staat alvorens je de meningen van anderen gevraagd hebt, heeft het weinig zin om de vraag te stellen natuurlijk. Misschien had je gehoopt dat iedereen hier volmondig akkoord zou gaan met je idee... Maar op De Paddock zijn we niet zo'n meelopers als op sommige andere modelbouwfora...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 05-02-2008, 10:39
levis levis is offline
De Paddock Rookie

zo was het niet bedoeld, maar goed. ik ga de andere velgen ook proberen en kijken wat ik mooi vindt. ik ben een fan van klassieke auto, maar een tikkeltjje sportiever mag wel.
Reply With Quote
Old 05-02-2008, 10:47
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Welkom Levis op deze alternatieve modelbouwsite. Wij Vlamingen (Belgen) zijn nogal rechttoe in onze bespreking, dus laat het je niet afschrikken. We bedoelen het steeds goed en willen iedereen vooruit helpen met tips. De leuze is hier vaak: hoe minder reacties, hoe beter je bezig bent !!

Ik ga trouwens akkoord met de mening van alle voorgaanden, maar een iets sportiever look mag natuurlijk. Maar dan zou ik kiezen binnen het gamma velgen dat toen couranter was...

Good luck !!
Reply With Quote
Old 05-02-2008, 11:43
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Welkom Levis op deze alternatieve modelbouwsite.

Dat is wel het laatste wat ik over onze modelbouwplek hier zou willen gezegd hebben. We zijn de enige plek in de Nederlandstalige gebieden waar internetmodelbouw op een manier gebeurd waar iedereen beter van wordt. We zijn geen alternatief voor eendert wat, omdat we behoorlijk uniek zijn. Niet alleen in onze aanpak maar ook in het onderwerp.

, terug naar de Alfa.
Reply With Quote
Old 05-02-2008, 11:58
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Welkom hier!

Ik zou direct de standaard velgen monteren! No doubt about it!

Oudere sportieve wagens hebben nu eenmaal kleine velgen, als je een overtuigend model wil bouwen, zul je je daar gewoon moeten bij neerleggen! Stel je voor dat ik zo'n echte alfa op een oldtimer beurs zou zien staan, zou het eerste zijn wat ik zeg: "Prachtig gerestaureerd, jammer van de velgen!".

Als slotracer wordt ik verplicht soms grotere velgen te plaaten onder m'n wagen, maar dat komt omdat ik de originele plastic velg in de alu velg wil plaatsen als insert. Door de alu velg komt der dan al snel een mm bij! En dat zie je meteen als je dezelfde bandomtrek wil behouden als de banden uit de kit! En dat vind ik dan ook jammer... maar ik kan niet anders! Jij kan hier het model héél realistisch neerzetten op die originele velgen!

Veel succes met het bouwen verder!

G.
Old 05-02-2008, 12:14
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

hallo en welkom,

eerst en vooral moet je zelf uitmaken wat je wilt maken .
wil je een perfecte replica maken van het jaar zelf OF wil je een knap recent gerestaureerde oldtimer die licht getund is...
ik persoonlijk zou het zeer moeilijk hebben met deze keuze...
dus , eerst uitmaken wat je wilt bouwen , daarna je volledig laten gaan en ons laten mee genieten
Reply With Quote
Old 05-02-2008, 12:38
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
We zijn de enige plek in de Nederlandstalige gebieden waar internetmodelbouw op een manier gebeurd waar iedereen beter van wordt. We zijn geen alternatief voor eendert wat, omdat we behoorlijk uniek zijn. Niet alleen in onze aanpak maar ook in het onderwerp.
Ik had "alternatieve" eigenlijk zo niet bedoeld, wel in de betekenis zoals je zelf erbij noteert. Een foute woordenkeuze van mijnen kant? Misschien, maar we bedoelen alvast hetzelfde

Ben trouwens wel nieuwsgierig aan het worden wat het vervolg is van deze wagen...
Reply With Quote
Old 08-02-2008, 18:03
levis levis is offline
De Paddock Rookie

Een update!!

druk bezig geweest met spuiten en schilderen. bijna alles klaar, alleen moet nu eerst alles goed drogen voordat ik verder ga.

Carrosserie moet nog gespoten worden, maar de binnenkant is al wel rood. ben momenteel bezig met de velgjes passend maken.

Reply With Quote
Old 08-02-2008, 20:11
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

motor ziet er al goed uit, vind hem zeer realistisch ogen
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules