De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 12-01-2009, 20:49
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Formule 3?
en dan heb je nog locale cups zoals in Amerika de Jetta TDI cup
Bwa formule 3 is toch ook niet echt naar de klanten toe gericht, ik heb nog nooit volkswagen reclame zien maken met hun f3 campagne. En met een cup ga je ook niet echt de kwaliteiten van de wagen laten zien he.

Ik bedoelde gewoon, een merk hoeft niet noodzakelijk in autosport actief te zijn om te laten zien wat voor een goede wagens ze maken, het grootste deel van de bestuurders weet nog niet eens dat er een gelijkaardig model als het hunne ergens op een circuit raced.
Reply With Quote
  #17  
Old 12-01-2009, 23:25
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
En met een cup ga je ook niet echt de kwaliteiten van de wagen laten zien he.
.

Waarvoor dient de clio cup dan? Enkel en alleen omdat renault witl laten zien dat de clio een vinnig, sportief, cool autootje is hoor.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #18  
Old 13-01-2009, 21:03
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Waarvoor dient de clio cup dan? Enkel en alleen omdat renault witl laten zien dat de clio een vinnig, sportief, cool autootje is hoor.
Haha en dat doe je dan door enkel tegen jezelf te racen
als je echt wilt laten zien dat het een sportieve, vinnige en coole auto is, dan laat je hem andere wagens uit het zelfde segment aftroeven. Ik kan ook 20 smartjes op het circuit los laten en zeggen dat het een vinnig en snel autotje is
Reply With Quote
  #19  
Old 13-01-2009, 21:18
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Volgens mij doet Renault de Cliootjes en de rest omdat er geloof ik goed geld aan te verdienen is. Er zijn honderden race-Clio's en FR 2.0 te vinden, daar verdienen die Fransen heus wel een centje of twee aan. Die Clio's lopen zowat van de rollende band, ergens in Frankrijk.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #20  
Old 13-01-2009, 22:44
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Clio Cup, Megane Trophy, WSR, F. Renault, enzovoort geven het merk Renault natuurlijk een sportief imago, en zoals Mark al zegt zal het ook wel een paar centen opleveren. Off-topic: Renault, BMW en Porsche zijn, dankzij de vele privateers, breed actief in de autosport.Naar mijn mening een belangrijke reden voor hun succes. Waarom doet Mercedes dit niet? Met hun RWD aangedreven wagens moet dit toch ook een succes worden?
Reply With Quote
  #21  
Old 16-01-2009, 00:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Team India uit de A1GP! .................. of kan dit team niet gestopt worden vanwege een bepaalde constructie?

Quote:
A1 Team India hit by financial crisis as Spice Energy backs out
Spice Energy will no longer continue in its role as seat holder of A1 Team India. “Spice Energy is temporarily out of handling operations for A1 Team India given the current economic situation.

http://www.hindustantimes.com/StoryP...ergy+backs+out
En toch gaan ze door en zullen ze NOOIT ontbreken op de grid! Hoe dat kan, leest u maar eens de laatste alinea van dat stukje. Alleen als A1GP zelf die aandelen niet kan verkopen...........hoe gaan die dan verder? Is er dan toch weer iets aan de hand met deze club?

Overigens blijft A1GP Team Duitsland zijn debuut in het seizoen 2008-2009 maar uitstellen. Is daar ook rook te bespeuren?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #22  
Old 18-01-2009, 11:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
In liquidazione la N Technology di Mauro Sipsz


Il settimanale Sportauto riporta che la N Technology, presente nel WTCC 2008 con una Honda Accord per James Thompson, è in liquidazione.

http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=21843&cat=18
Dat is toch wel een grote naam die op de fles gaat. Gaat alleen zijn WTCC-gedeelte naar de haantjes? Dacht dat Sipsz ook de drijvende kracht was achter de Formula Master.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #23  
Old 18-01-2009, 14:21
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Dat is toch wel een grote naam die op de fles gaat. Gaat alleen zijn WTCC-gedeelte naar de haantjes? Dacht dat Sipsz ook de drijvende kracht was achter de Formula Master.

Dat is inderdaad een grote naam. Tot voor een paar geleden waren ze (dedeeltelijk?) eigendom van de FIAT groep, later is het volledig in handen gekomen van Sipsz. Schijnbaar is de WTCC deelname, vanwege ontbreken sponsors, eigenhandig gefiancieeerd door Sipsz. Het Formula Masters concept is inderdaad van N.Technology, dus het is afwachten of die ook nog gevolgen gaan ondervinden.

Last edited by FIRE; 18-01-2009 at 14:22.
Reply With Quote
  #24  
Old 18-01-2009, 15:17
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2006
Location: Ollanda
Posts: 364
volgens Italiaracing.net heeft N-Technology het racemateriaal + data (inclusief 2 Honda Accords) overgedaan aan Campos Racing (die zouden willen gaan deelnemen aan het WTCC) om te reorganiseren en zodoende het bedrijf te redden (lees: de boel failliet laten gaan om de verlieslijdende onderdelen te lozen/schuldeisers te dumpen... ).
Reply With Quote
  #25  
Old 19-01-2009, 21:30
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Eentje uit Belgie:

Quote:
Van de Plas: “Ik hou het voorlopig voor bekeken. Ik ben uitgeblust op gebied van autosport. Vorig seizoen heb ik er héél veel tijd en energie in gestopt en dit wreekt hem nu. Ik heb met A+ Projects véél bouwprojecten op stapel staan en dit krijgt nu uiteraard voorrang. Momenteel staat, op de Porsche GT4 na, alles te koop. De beide Vipers, de MINI’s, Toyota Yaris, opligger, mobilhome, Carvan, enz. Een spijtige zaak, maar je kan nu eenmaal geen twee koningen tegelijk dienen.”

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6750
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #26  
Old 19-01-2009, 22:21
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Ik heb met A+ Projects véél bouwprojecten op stapel staan en dit
Deze afhaker lijkt me er eentje die weinig met de crisis te maken heeft.

Last edited by FIRE; 19-01-2009 at 22:21.
Reply With Quote
  #27  
Old 19-01-2009, 23:25
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Deze afhaker lijkt me er eentje die weinig met de crisis te maken heeft.
Maar als ik dit lees:
Quote:
Wim Lumbeeck: “A+ Racing houdt het inderdaad voor bekeken, dat nieuws kan ik enkel bevestigen. Er zijn te veel kosten en die dwingen het team, in casu Tom Van de Plas, tot die beslissing. Ik zie het team op korte en middenlange termijn ook niet meer op de circuits verschijnen. Persoonlijk ga ik trachten mijn investering, die ik voor het seizoen 2007 deed, via de verkoop van de racewagens, trucks enz. te recupereren.

http://www.autosport.be/news/2009/01...aanHunEigenWeg
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #28  
Old 29-01-2009, 20:08
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Toch ook positief nieuws:

Quote:
NASCAR Chairman Brian France said a cap on the number of teams keeps the sport open to newcomers. He said even in these hard economic times there have been 15 new teams that have recently sought certification from NASCAR because they see an opportunity to break into the sport.
http://www.al.com/motorsports/birmin...910.xml&coll=2
Reply With Quote
  #29  
Old 30-01-2009, 00:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Dit is dan weer minder:

Quote:
Rahal Letterman niet in de IRL
Het team van Rahal Letterman is er niet in geslaagd om de sponsoring voor komend IRL-seizoen rond te krijgen. Het team slaagde er niet in een opvolger van “Ethanol” te vinden Scott Roembke van Rahal Letterman Racing: “Wij blijven ons inspannen om in de IRL en de Indy 500 te racen.”
http://www.autosport.nl/actueel/news...03&rubriek=int
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #30  
Old 06-02-2009, 00:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Dit klinkt dan toch weer beter:

Quote:
Brian Barnhart van de IRL kan voorlopig opgelucht ademhalen. De kredietcrisis lijkt de IRL voorlopig weinig parten te spelen. Barnhart: “Eigenlijk hadden wij een ontzettende teruggang verwacht. Mogelijk zijn wij beter gepositioneerd dan andere raceseries die meer van het huidige economische klimaat afhankelijk zijn.” Met deze uitspraak doelt Barnhart vermoedelijk op de ALMS en NASCAR.

http://www.autosport.nl/actueel/news...70&rubriek=int
Deze moeten dan weer stoppen:
Quote:
The sudden deterioration of the global economy made it necessary for the company to focus its resources more tightly, and for this reason the decision was taken to withdraw its Mitsubishi Motorsports (MMSP) works team from all cross-country competitions.

http://www.auto123.com/en/news/car-n...s?artid=104835
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.