![]() |
|
|
||||
|
||||
Het is toch gewoon idioot om Ferrari een straf op te leggen omwille van het feit dat Schummi deed wat het publiek van hem verwachtte, namelijk de winnaar van die bewuste GP op het hootgste podium plaatsen. Het was eigenlijk Rubinio die toen gewonnen heeft en niet Schummi, zoals in de geschiedenisboeken zal staan.
Ferrari heeft met andere woorden een straf gekregen, omdat de andere teams in de F1 dit wilden en niet om de F1 een goed imago te laten behouden. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
F1 een goed imago laten houden doe je volgens mij in de eerste plaats met de échte winnaar van de race als eerste te laten finishen. Omdat de FIA echter geen sancties tegen dergelijke teamorders kan treffen, zoeken ze snel een andere begane overtreding die ze kunnen straffen, zodat ze het teamordergeval min of meer toch -op hun manier- kunnen aanklagen. Dit is een boete voor het overtreden van de ceremonie protocolaire, maar de achterliggende gedachte is een boete voor de overduidelijke teamorders.
Wat de andere teams in de F1 wilden speelde hier volgens mij niet echt een rol; zij zullen in het verleden, en mogelijk ook in de toekomst, op overeenstemmende manier gehandeld hebben in zo'n situaties. Voorbeelden zijn Jordan/Spa 98, McLaren/Melbourne98, maar ongetwijfeld zal men bij de 'lagere' teams ook al hetzelfde uitgehaald hebben, enkel viel het dan niet zo hard op en was het belang niet zo groot.
|
||||
|
||||
![]()
bron: planet-f1.com
Quote:
|
||||
|
||||
de FIA zit blijkbaar met heel de zaak toch stevig in hun maag. Vandaag was er op Silverstone een aankondiging dat de regels betreffende de teamorders een "review" zullen krijgen.
op hun website is er ook een stuk te vinden waar op teamorders wordt ingegaan. Fans kunnen er ook hun suggesties kwijt. http://www.fia.com/homepage/teamorde...ordersFIA.html airco
|
||||
|
||||
Airco ik was ne minuut eer!!
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
*merged*
![]()