![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Er waren trouwens nog teams die volgens mij van strategie gewisseld hebben, maar de gevolgen waren minder desastreus. Mogelijk omdat ze minder van hun banden gevergd hebben dan Schumacher die nog moest knokken voor zijn plaats... |
|
||||
|
||||
mjah, denk ook wel dat er van strategie gewisseld is. Bij williams bijvoorbeeld... Of kan iemand mij een andere betekenis geven van dat bord met "switch" op dat aan montoya gericht was?
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Dat is zeker geen wishfull thinking .... maar eerder realiteitszin ....
Williams heeft een veel beter totaalpakket (wagen + banden) dan eender welke concurrent .... OK, er zullen wel wat circuits zijn waar het iets minder dominant bovenkomt als afgelopen weekend .... maar de kloof zal niet verdwijnen de eerstkomende GP's
|
||||
|
||||
Misschien is dit een domme opmerking van mij, maar had Barrichello ook niet wat kunnen remmen toen hij merkte dat Ralf hem begon te sandwichen ?
Dan had hij misschien 1 of 2 plaatsen verloren, maar nog in de race gezeten, net als RS en Raikkonen.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Wanneer het hot is aan de top, gebeuren dit soort dingen natuurlijk. 't is aan de marshalls om uit te maken of er strafmaatregelen worden genomen. Niet aan mij. ![]() |
|
||||
|
||||
"Of kan iemand mij een andere betekenis geven van dat bord met "switch" op dat aan montoya gericht was?"
Waarschijnlijk gewoon een teken om het motormanagement te wijzigen: motor wat zuiniger laten draaien (minder toeren enzo, om zo alle risico's te vermijden. De voorsprong was toch meer dan groot genoeg.) "Ik vond het wel eigenaardig dat een crash die 6 van de 20 wagens uit het startveld wegneemt niet gevolgd wordt door een rode vlag... " Dat dacht ik eerst ook. Maar als je dan naderhand ziet dat eigenlijk alle gecrashte wagens van het het circuit waren, dat er weinig 'brol' op het circuit zelf lag en dat na een tweetal rondes de safety-car alweer binnenkwam, dan denk ik achteraf gezien wel dat dit een terechte beslissing was. |
|
||||
|
||||
Op basis van die gegevens wel, de baan was vrij snel opgekuist en "veilig", maar men geeft dan eigenlijk wel een "echte" start voor 14 wagens, waarvan 3 topteams gehalveerd zijn. Ik weet eigenlijk niet of er in het reglement gewag gemaakt wordt van een minimum aantal wagens dat na zo'n incident nog moet kunnen verder rijden, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij een vergelijkbare crash waar bv nog 8 wagens heelhuids uitkomen (vgl met Spa destijds) gewoon de safety-car de baan opsturen en de boel laten rijden. Ergens moet er toch een grens liggen, denk je niet?
|
|
||||
|
||||
Misschien, maar waar trek je die grens dan? Dat is natuurlijk weer de vraag. Maar Spa was natuurlijk wel heel uitzonderlijk en onder compleet andere omstandigheden.
De start is een heel kritiek punt in de race, en er zijn veel risico's aan verbonden. Maar als je ziet dat de baan niet vol brokstukken ligt, en dat de marshalls snel en veilig hun werk kunnen doen, en dat geen enkele piloot medische hulp nodig heeft, waarom zou je dan een herstart geven? Dat nu drie topteams gehalveerd worden, is wel uitzonderlijk. Maar wat als die crash in het middenveld gebeurt, en dat bijvoorbeeld Jaguar, Toyota en Renault gehalveerd worden en dat beide Jordans eruit liggen? Dan krijg je natuurlijk discussies, want waarom zouden die teams dan geen tweede kans mogen krijgen. Daarenboven moet je nog rekening houden met het feit dat R. Schumacher nog in de pits geraakt en daar moet opgeven, dat Frentzen in de pits geraakt en daar opgeeft en dat Wilson pas na x aantal ronden uitvalt (wel te wijten door een geraakte Jaguar bijde start). Er zijn inderdaad 6 slachtoffers van de crash, maar slechts 3 zijn onmiddellijk uitgevallen. Daarom denk ik dat de koersdirecteur het bij het rechte eind had om een safety-car de baan op te sturen in plaats van een rode vlag te geven. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
verkeerde thread, Gilles.
|