De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-08-2003, 13:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by redje
Ge weet nie op welke strategie ze stonden hé, dus weet ge ook nie of ze fouten gemaakt hebben.
Klopt, maar de theorie van Huudo werd tijdens de koers toch ook al geopperd door Stefaan Lammens en Marc Goossens, en volgens mij zaten ze er niet ver naast...

Er waren trouwens nog teams die volgens mij van strategie gewisseld hebben, maar de gevolgen waren minder desastreus. Mogelijk omdat ze minder van hun banden gevergd hebben dan Schumacher die nog moest knokken voor zijn plaats...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 04-08-2003, 13:58
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

mjah, denk ook wel dat er van strategie gewisseld is. Bij williams bijvoorbeeld... Of kan iemand mij een andere betekenis geven van dat bord met "switch" op dat aan montoya gericht was?
Old 04-08-2003, 13:58
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by redje
Da is en blijft wishful thinking. Hungaroring is een circuit waar de Ferrari's gewoon super zijn en dan zeker Schumi. Dus denken dat het verhaal van Duitsland zich zal herhalen is wishful thinking.
"Wishful" in elk geval : ik zou het graag zien gebeuren dus ik "wish" het. "Thinking" ook : aangezien het nog moet gebeuren kan ik er alleen maar aan denken, de feiten zullen pas binnen enkele weken op tafel liggen. Maar of ik zo onrealistisch ben door te denken dat Williams in Hongarije ook sterk voor de dag zal komen? We zullen wel zien zeker? Als er één circuit is dat qua inhaalmaneuvers en bochtenwerk iets of wat te vergelijken is met Hongarije, denk ik in eerste instantie aan Monaco. En wie heeft dit jaar de GP van Monaco gewonnen? Juist

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 04-08-2003, 14:04
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Dat is zeker geen wishfull thinking .... maar eerder realiteitszin ....

Williams heeft een veel beter totaalpakket (wagen + banden) dan eender welke concurrent .... OK, er zullen wel wat circuits zijn waar het iets minder dominant bovenkomt als afgelopen weekend .... maar de kloof zal niet verdwijnen de eerstkomende GP's
Old 04-08-2003, 14:15
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Misschien is dit een domme opmerking van mij, maar had Barrichello ook niet wat kunnen remmen toen hij merkte dat Ralf hem begon te sandwichen ?

Dan had hij misschien 1 of 2 plaatsen verloren, maar nog in de race gezeten, net als RS en Raikkonen.
Old 04-08-2003, 14:29
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Sennake
"Wishful" in elk geval : ik zou het graag zien gebeuren dus ik "wish" het. "Thinking" ook : aangezien het nog moet gebeuren kan ik er alleen maar aan denken, de feiten zullen pas binnen enkele weken op tafel liggen. Maar of ik zo onrealistisch ben door te denken dat Williams in Hongarije ook sterk voor de dag zal komen? We zullen wel zien zeker? Als er één circuit is dat qua inhaalmaneuvers en bochtenwerk iets of wat te vergelijken is met Hongarije, denk ik in eerste instantie aan Monaco. En wie heeft dit jaar de GP van Monaco gewonnen? Juist
Inderdaad en ook McLaren zal met de MP4/17D wel een woordje kunnen meespreken in Hongaren land. Het wordt nog een keertje écht spannend.
Reply With Quote
Old 04-08-2003, 14:30
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by Mario
Misschien is dit een domme opmerking van mij, maar had Barrichello ook niet wat kunnen remmen toen hij merkte dat Ralf hem begon te sandwichen ?

Dan had hij misschien 1 of 2 plaatsen verloren, maar nog in de race gezeten, net als RS en Raikkonen.
Ik denk dat Barricello echt geen kant op kon, zelfs remmen zou geen soelaas gebracht hebben. Hij was hoe dan ook de sigaar.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 04-08-2003, 14:32
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Huudo
Inderdaad en ook McLaren zal met de MP4/17D wel een woordje kunnen meespreken in Hongaren land. Het wordt nog een keertje écht spannend.
De 18 kan daar echt meedoen, die heeft een goede cokebottleshape, vele beter dan de 17D. En downforce, en liefst zonder luchtweerstand, is wat ge op de Hungaroring nodig is.
Reply With Quote
Old 04-08-2003, 14:33
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Mario

Had hij hard geremd, dan was er iemand op hem gereden.
Reply With Quote
Old 04-08-2003, 14:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Sennake
Ik denk dat Barricello echt geen kant op kon, zelfs remmen zou geen soelaas gebracht hebben. Hij was hoe dan ook de sigaar.
Dit is wat Rubinho er zelf van zei:

Quote:
I am very disappointed. I had nowhere to go at the moment of the accident. I had an average start. I think both Ralf and Kimi took big risks, especially Kimi who went very wide to get past. Ralf moved to the left and gave me nowhere to go. I braked and then I was hit while not making any changes of direction with the steering wheel. A real shame, as today I could have had a good race and a great result.
Hij heeft, volgens hem, dus wel geremd.

Wanneer het hot is aan de top, gebeuren dit soort dingen natuurlijk. 't is aan de marshalls om uit te maken of er strafmaatregelen worden genomen. Niet aan mij.
Reply With Quote
Old 04-08-2003, 15:21
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

"Of kan iemand mij een andere betekenis geven van dat bord met "switch" op dat aan montoya gericht was?"

Waarschijnlijk gewoon een teken om het motormanagement te wijzigen: motor wat zuiniger laten draaien (minder toeren enzo, om zo alle risico's te vermijden. De voorsprong was toch meer dan groot genoeg.)

"Ik vond het wel eigenaardig dat een crash die 6 van de 20 wagens uit het startveld wegneemt niet gevolgd wordt door een rode vlag... "

Dat dacht ik eerst ook. Maar als je dan naderhand ziet dat eigenlijk alle gecrashte wagens van het het circuit waren, dat er weinig 'brol' op het circuit zelf lag en dat na een tweetal rondes de safety-car alweer binnenkwam, dan denk ik achteraf gezien wel dat dit een terechte beslissing was.
Reply With Quote
Old 04-08-2003, 16:09
Sennake's Avatar
Administrator

Op basis van die gegevens wel, de baan was vrij snel opgekuist en "veilig", maar men geeft dan eigenlijk wel een "echte" start voor 14 wagens, waarvan 3 topteams gehalveerd zijn. Ik weet eigenlijk niet of er in het reglement gewag gemaakt wordt van een minimum aantal wagens dat na zo'n incident nog moet kunnen verder rijden, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij een vergelijkbare crash waar bv nog 8 wagens heelhuids uitkomen (vgl met Spa destijds) gewoon de safety-car de baan opsturen en de boel laten rijden. Ergens moet er toch een grens liggen, denk je niet?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 04-08-2003, 16:56
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

Misschien, maar waar trek je die grens dan? Dat is natuurlijk weer de vraag. Maar Spa was natuurlijk wel heel uitzonderlijk en onder compleet andere omstandigheden.

De start is een heel kritiek punt in de race, en er zijn veel risico's aan verbonden. Maar als je ziet dat de baan niet vol brokstukken ligt, en dat de marshalls snel en veilig hun werk kunnen doen, en dat geen enkele piloot medische hulp nodig heeft, waarom zou je dan een herstart geven? Dat nu drie topteams gehalveerd worden, is wel uitzonderlijk. Maar wat als die crash in het middenveld gebeurt, en dat bijvoorbeeld Jaguar, Toyota en Renault gehalveerd worden en dat beide Jordans eruit liggen? Dan krijg je natuurlijk discussies, want waarom zouden die teams dan geen tweede kans mogen krijgen. Daarenboven moet je nog rekening houden met het feit dat R. Schumacher nog in de pits geraakt en daar moet opgeven, dat Frentzen in de pits geraakt en daar opgeeft en dat Wilson pas na x aantal ronden uitvalt (wel te wijten door een geraakte Jaguar bijde start). Er zijn inderdaad 6 slachtoffers van de crash, maar slechts 3 zijn onmiddellijk uitgevallen.

Daarom denk ik dat de koersdirecteur het bij het rechte eind had om een safety-car de baan op te sturen in plaats van een rode vlag te geven.
Reply With Quote
Old 05-08-2003, 14:34
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by F1world.be
Juan Pablo Montoyta reed zondag dan wel een saaie race vooraan, achter hem vonden de gevechten plaats. Het gevecht om de 2e plaats was vooral erg spannend, dat ging tussen Schumacher en Trulli, en later Coulthard en Trulli. Trulli was naderhand niet te spreken over de actie van Schumacher.

"Michael kon me inhalen na een manoeuvre dat niet fair is. Mij was altijd verteld dat we niemand mochten inhalen als je met 4 wielen naast de baan lag. Iedereen weet dat, ook Michael. Toen hij terug de baan op kwam liet ik hem genoeg ruimte en ik zei mezelf dat hij me die plaats zou terug geven, maar dat gebeurde niet. Ik wil niet met hem praten, dit moet de FIA maar afhandelen. Flavio zou er over klagen, maar dat was al niet meer nodig."

Het was niet meer nodig omdat Schumacher een lekke band kreeg, vermoedelijk van toen hij Trulli inhaalde.
Staartje zal er wel niet komen ... maar Trulli dwong volgens mij MS toch naast de baan éh
Reply With Quote
Old 05-08-2003, 15:11
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
verkeerde thread, Gilles.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules