De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-02-2004, 15:12
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

Bron hbvl :

Provera was erg duidelijk en soms ook hard in zijn bewoordingen. Maar er is dus nog een toekomst voor de Belg bij Peugeot: "Het is geweten dat de 307 WRC een nieuwe wagen is die nog niet op zijn top is. Loix heeft in het verleden, onder andere bij Toyota, bewezen dat hij een nieuwe wagen kan ontwikkelen. De kalender van het WK is dit jaar uitgebreid van 14 naar 16 rally's, zodat het onmogelijk is om bijvoorbeeld een Marcus Grönholm ook nog eens met het vele testwerk op te zadelen. Daarom wordt Loix nu van zijn aanvankelijk vooropgesteld programma gehaald en mag hij de wagen op punt stellen. Peugeot doet inhoudelijk niets verkeerd, het houdt Loix aan zijn contract. In de periode dat Loix niet zal rijden voor Peugeot, kan hij wel het testwerk doen en zorgen dat de wagen naar zijn top groeit. Hij kan dan terugkomen met een wagen die hij op punt heeft gesteld, een wagen die hem ligt en waarmee hij kan meedraaien aan de top."
Reply With Quote
Old 11-02-2004, 17:24
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Het ziet er zo stilaan naar uit dat Freddy de 307 tot rijpheid mag brengen zodat anderen daarna de vruchten kunnen plukken.
Jammer voor hem.

jan
Reply With Quote
Old 11-02-2004, 17:37
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

is met de toyota ook gebeurd he.
maar langs ene kant is da eigenlijk een halve schuldbekentenis van Provera. als de wagen nog op punt moet gezet worden, ligt het niet alleen aan de rijder he
Old 11-02-2004, 18:22
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

De uitleg van Provera rammelt langs alle kanten.
Freddy is geflikt door Peugeot, in het bijzonder door die tuttebel van een Le Fur, zoveel is toch wel duidelijk.
Reply With Quote
Old 11-02-2004, 20:51
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Trouwens Freddy heeft Marcus nog leren rijden op asfalt... (heeft hier weinig mee te maken maar vind het een leuke anekdote)
Old 12-02-2004, 09:52
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Als we alles in ogenschouw nemen, verdient Freddy dit niet. Maar ja de belangen van het merk en de uitstraling ervan heeft enkel maar nut bij goede resultaten en niet alleen bij een rijder die zich commercieel en gedienstig opsteld ten opzichte van de pers.
Freddy is snel, freddy is goed maar er ontbreekt hem aan iets, het lef wat die Francis heeft.
Duval heeft net dat iets meer, dat wat Colin McRae ook had. Lef en durf, Freddy is meer een berekend rijder.
Let op het doet hier niets af aan de prestaties van Freddy, maar de toppers hebben net dat ietjes meer.

Maar laten we hopen dat Freddy nog een eerlijke kans krijgt, en dat hij ook dit omschakeling maakt in zijn hoofd en die heren van peugoet eens een poepje laat ruiken.
Old 12-02-2004, 10:46
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Volgens mij is Freddy gewoon dom geweest, Ook al zijn er problemen met de wagen hij moet dit niet zo luid gaan rondbazuinen overal, en zeker niet, nu hij bij een topteam met nieuwe wagen zit. Zo'n dingen zijn interne keuken, zeker in het begin van het seizoen, Als hij misschien wat minder gezeverd had over de auto had hij misschien in Mexico nog aan de start kunnen komen.
Reply With Quote
Old 12-02-2004, 10:55
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular

Tja,hoe zou je zelf zijn....
Van overal komt er commentaar dat hij niet snel genoeg is en wat nog allemaal...
Dan heeft hij toch het recht om zich te verdedigen zeker...
Reply With Quote
Old 12-02-2004, 11:49
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ja, Montoya, los van het feit dat je nu gelijk hebt of niet, ge gaat hier weer een ganse emmer stront over uwe kop gaan krijgen.

Gij durft gij hier nogal . Maar ben persoonlijk een warme voorstander van een robbertje (verbaal) vechten af en toe . Vind dat het er op de Paddock vaak te lauw aan toe gaat. Zitten niet zoveel vruchtbare discussies bij .
Old 12-02-2004, 12:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Mario
Ja, Montoya, los van het feit dat je nu gelijk hebt of niet, ge gaat hier weer een ganse emmer stront over uwe kop gaan krijgen.

Gij durft gij hier nogal . Maar ben persoonlijk een warme voorstander van een robbertje (verbaal) vechten af en toe . Vind dat het er op de Paddock vaak te lauw aan toe gaat. Zitten niet zoveel vruchtbare discussies bij .
Tja, als het gaat over "Provera dit, dikke sigaar dat, 'k zal ze eens gaan leren, afbranden die handel, stront over hunne kop, idioterij" en dat soort moois meer, denk ik dat je hier aan het verkeerde adres bent. Freddie's eigen forum is dan de juiste plaats. Daar kan je je dan van harte uitleven. Wat er daar allemaal verkondigd is de laatste week, is anders niet niks. Enkele opmerkingen van de mods ginder te spijt.

Waarom het er op De Paddock zogezegd lauwtjes aan toe gaat? Omdat de meesten onder ons hier de Belgische autosport 'in het algemeen' in hun hart dragen. Diegene die wel echte fan zijn van - mezelf incluis en niet alleen van Freddy - verkiezen waarschijnlijk de lauwe sfeer boven al die emotionele en dus vaak onzinnige uitbarstingen van loze anonieme kreten.

Het nog immer stijgende aantal deelnemers hier bewijst, denk ik, dat we met onze manier van aanpakken het bij het rechte eind hebben als het gaat over "een robbertje verbaal vechten". En de eerste verbaal-geweld-discussie die echt vruchten aflevert op termijn moet ik - zowel privé als professioneel - toch nog altijd meemaken.

Last edited by Guido; 12-02-2004 at 12:10.
Reply With Quote
Old 12-02-2004, 12:21
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Los of ik 'stront' op m'n kop ga krijgen, Ook alle zaken van Provera, etc... in acht genomen, vind ik dat Freddy beter niet alles zo expliciet in de pers had moeten brengen... Zeker grote teams met vele belangen zijn daar erg gevoelig aan, Ik beweer ook niet dat dat de volledige reden is, maar volgens mij moet het enigsinds hebben meegespeeld...

Of dat alle andere paddockers er een andere mening op na houden is mijn mening toch ook perfect begrijpbaar of niet soms ?
Reply With Quote
Old 12-02-2004, 12:35
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by JPMontoya
vind ik dat Freddy beter niet alles zo expliciet in de pers had moeten brengen...
Volgens mij is dat nu net iets wat je Freddy Loix niet kunt verwijten.
Freddy's probleem is dat hij waarschijnlijk te braaf is. Ook in zijn periode bij Toyota, Mitsubishi en zelfs bij Hyundai heeft hij zich altijd "low-profile" gehouden en als er problemen waren geprobeerd die binnenshuis op te lossen.
Er zijn anderen die voor veel minder moord en brand schreeuwen in de pers.
Reply With Quote
Old 12-02-2004, 12:45
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Wat ik mis op de Paddock zijn stevige discussies die tot nieuwe inzichten leiden. Daarom ook dat ik hier minder kom. Dat heeft vermoedelijk niets met personen te maken, maar gewoon met de sfeer alhier (allemaal goede vrienden onder elkaar die het gezellig houden. Wat best is hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als iedereen met iedereen akkoord gaat, tja, dan wordt het op den duur wat minder interessant, vind ik persoonlijk).

Heeft niet zoveel te maken met liefde of haat voor (Belgische) autosport, gewoon met de zin om eens iets vanuit een andere invalshoek te leren kennen en zo bij te leren.

Volgens mij moet het perfect mogelijk zijn om (pittige) discussies te voeren en elkaars mening daarbij toch te respecteren. Als dat niet kan, dan vertelt dat veel over de personen in kwestie (ik wijs hier niemand concreet met de vinger, is een algemene opmerking). Ik heb soms al de indruk gehad dat iemand met een afwijkende mening (zoals Montoya in dit geval, want hij zorgt hier voor de kritische noot t.o.v. Loix (terecht of niet, laat ik in het midden en kan ik niet over oordelen) en daar is enige moed voor nodig) een hele horde gescandaliseerde autosportfans over zich heen krijgt. En zeker, zoals in zijn geval al gebeurd is, als de persoon in kwestie al eens een ban boven zijn hoofd had hangen. Misschien vergis ik me, want ook nu weer, mijn subjectieve oordeel.

Maar we gaan hier serieus off topic en misschien is dit meer voer voor zaterdag .
Old 12-02-2004, 13:04
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Waarom het er op De Paddock zogezegd lauwtjes aan toe gaat? Omdat de meesten onder ons hier de Belgische autosport 'in het algemeen' in hun hart dragen. Diegene die wel echte fan zijn van - mezelf incluis en niet alleen van Freddy - verkiezen waarschijnlijk de lauwe sfeer boven al die emotionele en dus vaak onzinnige uitbarstingen van loze anonieme kreten.
Quote:
Het nog immer stijgende aantal deelnemers hier bewijst, denk ik, dat we met onze manier van aanpakken het bij het rechte eind hebben als het gaat over "een robbertje verbaal vechten". En de eerste verbaal-geweld-discussie die echt vruchten aflevert op termijn moet ik - zowel privé als professioneel - toch nog altijd meemaken.
"Een robbertje verbaal vechten" hoeft niet meteen synoniem te zijn van agressieve taal, onzinnige uitbarstingen, loze kreten en dergelijke meer. Dat het leveren van verbale strijd op niveau en met respekt voor mekaars standpunt wel degelijk mogelijk is, daarvoor moet je waarschijnlijk naar de oertijd van dit paddockforum.
Het grote verschil is dat we toen met slechts een paar tientallen waren (allemaal echte autosportfans, een paar uitzonderingen niet te na gesproken, en dat we nu met meer dan vijfhonderd "members" zitten. Vervlakking en inhoudelijk lauwe discussies zijn blijkbaar het gevolg.
Waarschijnlijk hebben vele mensen moeite met het uiten van hun ongenoegen op een serene manier en vervallen zij daarom snel in het gebruik van krachttermen, schuttingtaal enz... Het is aan degenen die wel over de capaciteiten beschikken om zich verbaal uit te drukken om de minderbegaafden daarin een beetje te leiden, zonder hen meteen af te kraken.

Ik begrijp heel goed waar Mario op doelt met lauwe sfeer en onvruchtbare discussies en ik deel dan ook zijn mening

jan, oerpaddocker
Reply With Quote
Old 12-02-2004, 13:06
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally posted by Mario
Maar we gaan hier serieus off topic en misschien is dit meer voer voor zaterdag .
Voorbereiding is belangrijk

jan
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules