![]() |
|
|
|||
|
|||
Gm Racing - Touring Cup Race 1
Om wat leven te brengen in de Ztc brouwerij onder het motto: het moet niet altijd Belcar zijn, geven we eens wat nieuws van ons team.- De winterstop was terug niet lang genoeg voor ons, omwille van laattijdige toeleveranciers. kwamen pas verleden week de drijfstangen en zuigers aan, dus de start zal met de oude motor (versie 2003) gebeuren. - Momenteel zijn we druk bezig met 2 uitlaatcollectoren van een Renault "kitcar" (4 in 2 en 2 in 1) aan te passen op de Megane, deze zijn "super" maar passen langs geen kanten, dus lassen, slijpen, passen enz.... en het verdict gaat pas vallen wat betreft decibels op..... 25 Maart welke onze allereerste training gaat worden.
Hoera, bovendien hebben 2 sponsors afgehaakt, je zou voor minder na ons rampseizoen 2003 mede door samenwerking met een grandiose tuner welke ons vooral financieel een beetje lichter gemaakt heeft, dus minder stickers op de wagen... misschien 0,5 kg gewichtwinst ? - Positieve noot: we hebben naar schatting een 25 kg gewonnen op de wagen, door Ap Racing achterremmen (5 kg), lichtere batterij (4 kg), verwijderering van nuttoloze boite koeling met pomp (4 kg), nutteloos plaatwerk, lichtere ventilator (1 kg), lichtere starter (1 kg) lichtere airbox met filter uit carbon (2 kg) enz... enz.... Bezige bijtjes als we zijn werken we vlijtig voort om donderdag 25 Maart te halen, tot dan ! Doei ![]() |
|
|||
|
|||
Mannen succes met jullie Megane in de TC en ik zal wel eens binnenspringen in de box als ik welkom ben. Eerste race moet ik mss missen door mijn examens maar probeer wel wat tijd te maken om eens te komen kijken naar jullie.
Veel succes! |
|
|||
|
|||
Ik zal zeker op post zijn om mijn geliefkoosde collega's te komen begroeten. BRI wenst jullie veel succes en waarschijnlijk tot in de box. Heb vandaga namelijk horen vertellen dat er nog een Megane zal meerijden in de TC
![]() |
|
|||
|
|||
Hello Thomaske-Glpk natuurlijk ben je welkom, kom maar af ! waarschijnlijk hebben we terug box 37 (????)
Driesco, jij ook veel succes in de BELCAR, laat zien dat de Tc'erkes ook uit het goede hout gesneden zijn en ook welkom natuurlijk. Ik denk zelfs dat er 2 andere Meganes zullen meerijden, 1 van VDB en 1 van de PADDOCK team en misschien zelfs nog éne van verleden jaar met Tavernier als piloot. Geef niets, tegenstand moet er zijn.....zoniet zou ik mij inschrijven in klasse 3, dan zouden we elke race op't podium staan, laat mij het zo stellen: als je in klasse 4 op't podium staat heb je het dik verdient, want dit is de meest bemande klasse. Voor de rest mijn nieuwe tuner moest gisteren (woensdag 17/03) nog beginnen aan de nieuwe uitlaatcollecteur en uitlaatlijn, is er dan echt niemand in dit "flitspaalland" die van zijn woord is (als tuner bedoel ik,hé) Straks moeten we nog forfait geven ook voor de eerste race ! Stress, Stress en nog eens stress..... wat benijd ik de betalende piloten welke toekomen op een race....helm aandoen en zeggen na de race: bedankt en tot volgende race. Doei - Luc - GM RACING ![]() |
|
|||
|
|||
Ik zal wel eens langstkomen. Box 37 oké dat is in orde maar als jullie nu niet daar zitten kan ik me orienteren aan jullie wagen. Hebben jullie hier mss een foto van?
|
|
|||
|
|||
Hello thomaske-glpk
Ik heb moeite met al die fototoestanden, slechte kennis ervan maar kijk even op onze site www.garden-machinery.com, (klik vervolgens op racing team) daar staat alle beeldmateriaal en zelf filmkes van binnenuit de wagen genomen in race. Wagen is zwart met gele blokken - N°.68 en goeie examens,hé! Doei Luc GM RACING ![]() |
|
||||
|
||||
Heb efkes een klein foutje uit de link gehaald. Je kan dus terecht op:
Garden Machinery Racing Team EN enkele fotootjes: ![]() ![]() En natuurlijk ook veel succes met je examens. |
|
|||
|
|||
Hartelijk dank om me succes te wensen met mijn examens GM Racing en Selespeed. Ook bedankt voor de foto's en de link zal zeker langstkomen als ik er ben.
Groetjes |
|
|||
|
|||
Bedankt Selesspeed voor de foto's, tot zaterdag ???
Luc GM RACING ![]() |
|
||||
|
||||
Ja, tot morgen
![]() Groeten, Selespeed |
|
||||
|
||||
Een kleine update van het GM-verhaal:
Zaterdag de wagen (nog steeds zonder uitlaat) opgehaald bij de tuner. Stickers van vorige sponsors (of eigenlijk alles behalve nummer 68) van de wagen gehaald waardoor die nu in een blanke zwarte lak staat. De carrosserie is nu volledig afgebouwd. De zetel is gemonteerd. Verder zit nu de benzinepomp terug op zijn plaats en zijn er enkele andere aanpassingen gebeurd. Zondag ging de wagen terug naar de tuner, zodat maandag en dinsdag verder werk kan gemaakt worden van de uitlaat. Die zou normaal tegen dinsdagavond klaar moeten zijn. (Laat ons duimen). Zodat de wagen tegen donderdag in orde staat. Ik denk dat Luc, jullie op de hoogte kan houden over de progressie met de uitlaat. |
|
|||
|
|||
Inderdaad, Selespeed, vandaag maandag voormiddag is de wagen terug gebracht naar tuner voor uitlaat.
Deze heeft nog 2 dagen tijd of de derde wereldoorlog (beperkt) gaat starten! Gisteren (Zondag) heb ik de verdere montage gedaan van de airbox met luchtfilter en windhappers voor oliekoeling en luchtfilter + verdere opkuis. Voor de rest is gans de wagen stickerloos gepolierd. Wat je niet vermeld hebt is dat de motor nog steeds niet draait en we met een electronisch sturingsysteem te kampen hebben waar er al ettelijke uurtjes aan besteed zijn zonder resultaat tot op heden. Er is een grote kans dat we naar de tuner Dhondt uit Oostende moeten gaan voor dit probleem en dit op ....woensdag. Vandaag (maandag) hebben we besloten van de gele blokken als decoratie in te ruilen voor vlekdecoratie met de kleuren : fushia en zacht purper op zwart en ....gele wielen en spiegels. gaat misschien wel super agressief zijn. De decoratie gaat pas gebeuren op vrijdag, dus we gaan "naakt" de training aanvatten op donderdag .... als we deze training halen want 't is nog niet zeker. Doei Luc GM RACING ![]() |
|
|||
|
|||
Vandaag dinsdag is uitlaatlijn nog niet af, hoe dan ook af of niet af we moeten de wagen afhalen om deze naar Oostende bij dhondt te brengen om de motor (computersturing) na te laten zien want we krijgen geen ontsteking.
Het noodlot wil nu dat de persoon welke zich bezighoud met de electronica binnen dit bedrijf sedert gisteren een operatie heeft ondergaan en buiten strijd is voor enkele weken, dus ze zullen proberen met beperkte middelen. Wat de uitlaatlijn betreft betwijfel ik sterk met slechts 2 knalpotten dat we onder de toegelaten db's zullen blijven..... Dit wordt voor ons terug een sukkeljaartje, net zoals in 2002 en 2003, garantie! We zijn terug goe bezig ! 5 maand de tijd gehad en terug heeft een "verdomde" tuner de kans gehad om mijn seizoen naar de kl..... te helpen door alles maar uit te stellen. Jongens veel plezier op jullie 1 ste race.....wij gaan het waarschijnlijk niet halen en als we het halen krijgen we toch een zwarte vlag voor teveel db's. ![]() Doei Luc GM RACING |
|
||||
|
||||
Zeg hallo, ge gaat de strijd nu toch nog niet opgeven, der bestaat nog steeds een welliswaar kleine kans dat alles toch nog goed komt.
Misschien is het een simpel probleem met de onsteking dat snel verholpen is (bv. nieuwe verdeler of bobine). En wat met de oude uitlaat? In uiterste nood kunnen jullie die toch nog altijd monteren? Hoe ver zitten ze met de nieuwe uitlaat? Zijn ze klaar tegen vanavond of is daar geen enkele kans op? |
|
|||
|
|||
Hello selespeed,
Kom net van tuner en moest nog alles aflassen..... dus nog 2 uur werk, wel was hij ondertussen bezig aan andere racewagen (radical)....ben dus uit mijn vel geschoten ! Oude knaldempers practisch niet meer bruikbaar wegens verbrand binnenin (wol) Probleem niet starten, computer krijgt stroom, nokkenas sensoren goed, bobijn krijgt stroom dus enkel bougie's willen niet vonken ???? Overal goede massa = uitgemeten. Allé we geven nog niet op maar 'k ga der me niet ziek meer in maken zoals verleden jaar....alhoewel, moest je m'n maag voelen op dit ogenblik. Doei Luc GM RACING Ps: binnen 15 minuten vertrek ik terug, ik ben al ver aan een olieverversing toe enkel maar van naar ginder te rijden. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|