![]() |
|
|
|||
|
|||
Volgens de meest actuele standen zouden er nog 177 deelnemers in wedstrijd zijn. Een pak "verdwaalden" uit de negende etappe werd opgevist en komt nog in de rangschikking voor. De neutralisatie van twee etappes en de daarop volgende rustdag (morgen) komen de meeste deelnemers zeker niet ongelegen...
|
|
||||
|
||||
Het is hier niet alleen dat er slechte of zelfs geen info over de uitslag word doorgegeven.
De deelmeners zelf weten amper hun uitslag,dit vernam ik net van de vrouw van Daniel Cnudde,truck nummer 433 BEZEMER / CNUDDE /PFAFF.Ze bellen naar hier om hun stand in het klassement te weten dan klopt er toch iets niet met de organisatie
|
||||
|
||||
Quote:
Uitspraak ==> 3 weken na afloop van de Dakar. IN afwachting blijft Jutta in koers. Daarmee bereikt VW zijn doel ... Meer testkilometers afmalen.
|
|||
|
|||
Quote:
Die race Touareg heeft eigenlijk nog geen enkel keer zware mechanische problemen gehad, behalve die keer dat Jutta de motor verzopen heeft; zoiets kan je gewoon niet voorzien en de schuld ligt volledig bij de piloot. Die Nissan Pickup daarentegen lijkt helemaal uit elkaar te vallen: McRae heeft problemen met transmissie en versnellingsbak, Vatanen heeft problemen met koppeling, De Villiers heeft elektrische problemen en het vierde exemplaar is gewoon volledig uitgebrand door een kortsluiting. Bij X-Raid duiken kleine problemen op, zoals bij De Mevius vrijdag. Die buggy van Schlesser heeft nog weinig problemen gehad, aangezien het een zeer beproefd concept is. Ik denk dat die race Touareg na een volledig jaar verdere ontwikkelingen (o.a. iets meer vermogen uit die TDI en misschien ook hydraulische anti-rol stangsysteem zoals de Pajero Evo2) best wel eens Mitsubishi kan bedreigen volgend jaar. Dit jaar is het gewoon een kwestie van testkilometers te malen en volgend jaar iets meer exemplaren inzetten (b.v. 4 zoals Nissan en Mitsubishi dat doen). |
|
|||
|
|||
Waar ik me persoonlijk aan erger, is aan de "officiële" verslaggeving over deze Dakar. In Vlaanderen hebben we geluk dat VTM/Ka2 via Peter Baert dagelijks aandacht besteed aan deze raid en aan de Belgen. En ook via RTBf valt vrij veel te vernemen. Voor de "gelukkigen" is er ook nog eurosport... Dit zijn echter allemaal audiovisuele media, en daar is de coverage goed te noemen. Laten we nu de internet coverage es bekijken van "de grote mediasites"...
Dakar.com is zowaar een ramp in het kwadraat. Zo slecht is het sinds vele jaren niet meer geweest. Als de toppers binnen zijn, kan de rest stikken. Een live tracker die ofwel "met uitstel" ofwel helemaal niet functioneert, foto's die meestal twee dagen op zich laten wachten en "nieuws" dat zich hoofdzakelijk rond een viertal personen specifieert... als dat de Dakar Spirit moet voorstellen, tja, dan weet ik het ook niet meer. Betreffende live-timing is natuurlijk elke site afhankelijk van dakar.com , zo ook raid-live.com. Maar die doen zich tenminste nog de moeite om de persverslagen van de teams te publiceren, met een degelijke bronvermelding. Ook hun fotografiegedeelte mag er zijn en is vrij snel up-to-date... Andere, zichzelf "internationaal" profilerende sites, bedriegen dagelijks de dakar fanaat met reportages en interviews, waarbij geen bron wordt vermeld. Zo lijkt het alsof deze van zichzelf komen, doch niets is minder waar, het zijn gekopieerde persberichten die rechtstreeks van de teams komen... FOEI !!! Geef mij dan maar onze nationale internetverslaggeving, via pitstop.tv (het juiste nieuws op het juiste moment) , autosport.be (publicatie van de toyota-artikels e.a.) ... ook wij (misteryracing.com) trachten ons steentje bij te dragen, via een algemene verslaggeving per rit. Maar wij zijn maar "een kleine garnaal" in de oceaan van de grote, internationale pers"haaien"... |
|
|||
|
|||
Ik kijk af en toe ook op eurosport.nl, maar hun online verslaggeving is bedroevend: het beperkt zich voornamelijk tot het kopieren van wat op dakar.com staat en interviews die in persberichten van de verschillende merken staan. Elke dag verschijnen er ook videos over de etappe, maar dit zijn gewoon de beelden van de Franse televisie met wat muziek onder.
Sommige prive teams hebben ook wel een uitgebreide samenvatting van elke rit. www.dakar-derooy.com vind ik persoonlijk zeer goed. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|