De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-06-2004, 14:10
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Het staat er dus niet in m.i.:

Een wagen mag in de pitlane enkel door te duwen achteruit verplaatst worden.

--> dit doelt toch duidelijk alleen op het verbieden van achteruit rijden

Had er nu gestaan: Een wagen mag enkel geduwd worden om achteruit verplaatst te worden, had het iets heel anders geweest.

Nu is er niks aan de hand en mag duwen dus. Vanaf dat een auto de pitlane binnenkomt mogen de mecaniekers aan de auto aankomen en dus ook duwen. Hoe dikwijls wordt er bvb bij de 24u geen auto van de ingang tot aan de box geduwd?
Reply With Quote
Old 07-06-2004, 15:40
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Mistery
Ja da's waar... maar zelfs met hun grote getale in aanwezigheid, bleven ze wel zowat 30 seconden op de achtergrond bij de brand van da Ford Mondeo Silhouette... enne... ze stonden er zowat 10 meter langs... stemt tot nadenken! Nochtans was de koers geen slaapwekkende vertoning, dus in slaap 'mochten' ze niet vallen...
wat ik in het filmpje gezien heb, was dat toen de brand uitbrak, een teamlid het raampje insloeg, en dat daar toen al een brandweerman achter hem stond, die meteen een brandslang binnenwierp op het moment dat dat raampje der uit was.... ik heb de seconden niet geteld, maar ik denk niet dat het er 30 waren, hoor
Old 07-06-2004, 16:35
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by marcel
wat ik in het filmpje gezien heb, was dat toen de brand uitbrak, een teamlid het raampje insloeg, en dat daar toen al een brandweerman achter hem stond, die meteen een brandslang binnenwierp op het moment dat dat raampje der uit was.... ik heb de seconden niet geteld, maar ik denk niet dat het er 30 waren, hoor
Maar toen was het al vrij hard aan het branden blijkbaar... men spuit blijkbaar op de blusser ook...

Soit, mooie beelden in het filmpje
Reply With Quote
Old 07-06-2004, 18:22
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Mistery
Ja da's waar... maar zelfs met hun grote getale in aanwezigheid, bleven ze wel zowat 30 seconden op de achtergrond bij de brand van da Ford Mondeo Silhouette... enne... ze stonden er zowat 10 meter langs... stemt tot nadenken! Nochtans was de koers geen slaapwekkende vertoning, dus in slaap 'mochten' ze niet vallen...
Maar ze ware wel sneller aan het blussen dan de mecanikers. Allez, aan de linkse kant toch. Die mecano wou al blusse ma moest zenne blusser nog eerst afkloppen.
Old 07-06-2004, 19:22
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Weet er misschien iemand waar ik een tussenstand van het kampioenschap kan vinden ?

Greetzz.. Corvetteboy
Old 07-06-2004, 22:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Uit betrouwbare bron vernomen dat Charly Lamm en zijn Schnizter team met een behoorlijk lang gezicht zijn vertrokken uit Spa..................ze hadden deze tegenstand niet verwacht!

Kijk, dat is nou nog eens een compliment of niet?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 07-06-2004, 22:40
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Dat wisten we al eerder dat Charly niet tevreden was. Hij was zaterdag al verbaasd van het niveau van de Belcar!
Reply With Quote
Old 07-06-2004, 22:53
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Wel, dan hadden ze alleszins niet op die Viper en Corvette gerekend! Of meer, die snelle piloten die erachter steken! Mollekens zou het toch moeten weten hé!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 07-06-2004, 23:24
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Schnitzer is net zoals Belmondo vorig jaar serieus verschoten van het niveau, wees daar maar zeker van. Ze zeiden op voorhand wel dat het allemaal als een test moest gezien worden maar dat is volgens mij louter om zich in te dekken. Die kwamen om te winnen Ik zou wel eens willen weten wat onze Beemers met die Michelins kunnen draaien
Reply With Quote
Old 08-06-2004, 00:34
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular

Als het niveau zo hoog is, misschien beginnen der dan fabrieksteams te denken van ook in den Belcar te stappen.. Dat legt natuurlijk de grens voor veeeeeel andere teams weer een pak hoger, maar toch misschien iets om effe bij stil te staan.
Old 08-06-2004, 00:39
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by laurent
Als het niveau zo hoog is, misschien beginnen der dan fabrieksteams te denken van ook in den Belcar te stappen.. Dat legt natuurlijk de grens voor veeeeeel andere teams weer een pak hoger, maar toch misschien iets om effe bij stil te staan.
Het is nooit anders geweest, die gaan dan TC of BTCS rijden.
Reply With Quote
Old 08-06-2004, 01:47
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

heb een lang gesprek gehad met Pedro Lamy. Dit was echt slechts een test. Ze wisten op voorhand dat ze het heel moeilijk gingen krijgen tegen de Belcar top. Hij vond het niveau inderdaad heel hoog en ook Charly Lamm wist dit op voorhand. Het probleem met de BMW is dat de wagen langzamer is op het rechte stuk dan de Vipers en Corvette maar de bochtensnelheid is wel hogen net als het late remmen is indrukwekkend. Dit is zo'n beetje als de Audi destijds van Hemroulle/Verbergt die ondanks de lage topsnelheid toch kampioen reden.
Ik denk dat de BMW's zeker een goede kans maken tijdens de 24 uren want sneller dan de Freisinger Porsche is hij al en die hebben toch vorig jaar kunnen winnen.
Ook tof hoe de twee Mullers (Dirk en Jorg) de hele dag overal gingen kijken terwijl ze niet moesten rijden.
Ben er trouwens zeker van dat deze BMW niet helemaal de configuratie heeft van de wagens die uiteindelijk de 24 uren zullen rijden...
Old 08-06-2004, 01:54
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Het probleem met de BMW is dat de wagen langzamer is op het rechte stuk dan de Vipers en Corvette maar de bochtensnelheid is wel hogen net als het late remmen is indrukwekkend.
Zolder zou dan wel het perfecte circuit zijn voor de M3 V8 GTR... Ik zou toch eens het verschil willen zien eigenlijk... Want ja, Zolder kent meer bochtenwerk en de rechte stukken zijn ook al niet heel lang...

Quote:
Ik denk dat de BMW's zeker een goede kans maken tijdens de 24 uren want sneller dan de Freisinger Porsche is hij al en die hebben toch vorig jaar kunnen winnen.
Hmm...ik denk toch dat de Freisinger Porsche betrouwbaarder is voor een 24-uren race... Maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur willen steken, dat geef ik toe!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 08-06-2004, 16:46
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

[QUOTE]Originally posted by Belle
Hmm...ik denk toch dat de Freisinger Porsche betrouwbaarder is voor een 24-uren race...

Denken doet het leger . Maar de Freisinger Porsche is inderdaad veel betrouwbaarder. 3de in 2002 en vorig jaar de overwinning, toch zeer indrukwekkend voor een wagen die een 7-tal seconden trager is op Francorchamps dan de snelste GT's.
Reply With Quote
Old 12-06-2004, 14:08
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally posted by Pascal
Dat moeten we dan nog maar eens uitpluizen...

C U
Ik ben wat aan het pluizen geweest Ik kwam in het sportief reglement van de Touring Cup een artikel tegen over het in gang duwen van een wagen (Artikel 105). Met deze thread en bijhorende discussie nog in mijn hoofd heb ik het sportief reglement van de Belcar er ook eens bijgenomen. Daarin staat:
Quote:
Artikel 111. Gedurende de trainingen, de warm-up en/of de wedstrijd mag de motor met de starter of met een externe batterij gestart worden. Starten mag slechts gebeuren als de wagen met de vier wielen op de grond staat.
Interpretatie is mogelijk op 2 manieren:
... mag de motor met de starter of een externe batterij gestart worden. Als de "mag" vervangen wordt door "moet" is het duidelijker en mag er niet geduwd worden. Zoals het nu staat "mag" men de motor ook starten door te duwen.
Het reglement bij de Touring Cup is duidelijker.
Quote:
Artikel 105. Gedurende de trainingen, de warm-up en/of de wedstrijd mag de motor met de starter en/of met behulp van een externe batterij gestart worden. Starten mag slechts gebeuren als de wagen met de vier wielen op de grond staat en bij volledige stilstand van de wagen.
Hier staat duidelijk vermeld dat de wagen moet stilstaan! Wanneer de motor gestart wordt tijdens het duwen staat de wagen niet stil en kan men bestraft worden.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules