De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #151  
Old 24-01-2007, 21:27
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Maar dan zit ik met de vraag, hoe gaat het volk van de chicane op de heuvels van de eerste linkse geraken?
Via de brug bij de REA en langs de buitenkant richting start/finish en eerste linkse. Of via een tijdelijke brug ter hoogte van de Ickx-chicane en dan ook via de buitenkant verder. Vroeger was er bij de Ickx-chicane een vaste brug, destijds bij de DTM werkte dat net zo.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #152  
Old 24-01-2007, 23:01
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 73
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Via de brug bij de REA en langs de buitenkant richting start/finish en eerste linkse. Of via een tijdelijke brug ter hoogte van de Ickx-chicane en dan ook via de buitenkant verder. Vroeger was er bij de Ickx-chicane een vaste brug, destijds bij de DTM werkte dat net zo.
Heeft er ook niet ooit een tijdelijke brug gestaan over het korte rechte stuk aan het kanaal (net voor de Bianchi). Inkom was toen via de poort aan het jaagpad langs het kanaal. Maar dat was dacht ik voordat ze daar die enorme zandbak neergepoot hebben.
__________________
Life starts at 9000 rpm
Reply With Quote
  #153  
Old 24-01-2007, 23:18
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by SMM DOC View Post
Heeft er ook niet ooit een tijdelijke brug gestaan over het korte rechte stuk aan het kanaal (net voor de Bianchi). Inkom was toen via de poort aan het jaagpad langs het kanaal. Maar dat was dacht ik voordat ze daar die enorme zandbak neergepoot hebben.
Dat klopt. Maar dat was een vaste brug.

Deze hebben ze verwijderd eind jaren 90 als ik me niet vergis.

Mvg...
Reply With Quote
  #154  
Old 25-01-2007, 20:39
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Vandaag heeft een kennis van mij een persbericht van Zolder gekregen:

Quote:
PERSBERICHT


Belgian Champ Car Grand Prix op Circuit Zolder

7-8-9 september 2007

In navolging van de eerste Dutch Champ Car Grand Prix 1 en 2 september 2007 te
Assen NL heeft promotor Racing Management een overeenkomst gesloten met
Champ Car Europe en Circuit Zolder om de tweede Europese Champ Car race te
organiseren in België. Een hoogstaand professioneel driedaags autosportevenement
op Circuit Zolder: ‘sneller dan ooit, grootser dan ooit en wellicht drukker dan ooit ‘.
Dat zijn de verwachte kenmerken van de allereerste Champ Car Grand Prix van
België op 9 september aanstaande. Tickets zijn vanaf midden februari via internet te
bestellen.

‘The American interpretation of Grand Prix racing’

Met racen in extreem snelle formulebolides op een diversiteit aan circuits, waaronder stratencircuits,
noemt men de Champ Car World Series wel eens ‘The American interpretation of Grand Prix racing’.
Wereldberoemde namen uit dit indrukwekkende kampioenschap zijn Andretti, Fittipaldi, Unser, Rahal,
Villeneuve, Mansell, Zanardi, Montoya en Tracy.
Champ Car World Series geldt als de ‘hogeschool’ van de autosport. Met 750 pk en +350 km/u sterke
V8-turbomotoren rijdend op methanol overtreft het vrijwel ieder ander kampioenschap ter wereld en
behoort het tot de top van de gemotoriseerde sporten in de Verenigde Staten van Amerika. In de USA,
Canada, Mexico en Australië trekken Champ Car-evenementen jaarlijks meer dan twee miljoen bezoekers
naar de circuits, gemiddeld per evenement zo’n 150.000.


Belgische vertegenwoordiging

In het internationale geweld van onder andere de Franse meervoudige kampioen Sebastien Bourdais,
Paul Tracy uit Canada, de Engelsman Justin Wilson en de Australiër Will Power, houdt Jan Heylen in het
internationale deelnemersveld van de Champ Car World Series de Belgische eer hoog. (Jan Heylen was
trouwens enkele jaren piloot van Circuit Zolder: onder de noemer ‘Racing for Zolder’ was dat.) Net over de grens
zijn dat de Nederlander Nicky Pastorelli en de Duitser Andreas Wirth. Ook ex-Formule 1 piloot Jos
Verstappen heeft voor 2007 serieuze aspiraties in Champ Car.

Jan Heylen: ‘Champ Car op Circuit Zolder, dat moet zowat het beste nieuws zijn voor de Belgische
autosport sinds jàren. Het team van Zolder is een professionele ploeg van vaste en vrijwillige
medewerkers die de neuzen in dezelfde richting hebben staan, en de promotor heeft zijn kunnen ook al
meermaals bewezen. Met de ervaring van een seizoen Champ Car op zak, kan ik alleen maar
wildenthousiast worden bij de gedachte aan een Grand Prix op Zolder. Kijk, het wordt voor mij een
thuismatch, hé: ik kijk daarom uit naar volle tribunes. En met een zitje in het juiste team ga ik voor een
zo goed mogelijk resultaat. Ik ben echt wel blij met deze Grand Prix, weet je. Schitterend gewoon. De
voorbereidingen waren al enige tijd bezig, en ik heb op mijn manier een bijdrage geleverd om één en
ander rond te krijgen. Nu het definitief is, kunnen we beginnen aftellen..’


3-Day Festival of Speed

De Champ Car Grand Prix kent als een van de belangrijkste autoraces van het jaar in België diverse
hoogstaande supportraces en een aantrekkelijk showprogramma. Autosportfans, fans van Amerikaanse
techniek en andere liefhebbers van ‘the American Way of Life’ treffen elkaar in en rond de paddock van
Circuit Zolder, waarmee de eerste Belgische Champ Car Grand Prix, net als in ‘The States’ een waar
‘Festival of Speed’ wordt.
De races maken deel uit van de Champ Car World Series 2007 en worden volledig geregistreerd voor
uitzending op belangrijke televisiezenders wereldwijd, waaronder ABC, ESPN, ESPN2, Fox Sports,
Eurosport en Raceworld. Ook een Belgische omroep zal het evenement ‘LIVE’ uitzenden.
Toegang en voorverkoopkorting

Op de trainingsdag (vrijdag 7 september) zijn alle tribunes en de paddock éénmalig toegankelijk voor één
prijs. Voor zaterdag en zondag zal de bezoeker kunnen kiezen uit meerdere verschillende tribunekaarten,
een staanplaats en als toeslag een toegangsbewijs voor de paddock. Aanvullend zijn voor één of
meerdere dagen VIP-kaarten verkrijgbaar voor een verblijf in de ‘Champ Car Club’, een exclusief
hospitalitycomplex met eigen terras en tribune gesitueerd in de paddock van Circuit Zolder.


Voor verdere inlichtingen:


Circuit Zolder, Walter Goossens, Marketing Manager, tel +32(0)11 858874
Racing Management, M.J. van Buuren, Promotor, tel. +31(0)653 370908



Jan Heylen in Cleveland, Ohio, 2006
Eindelijk ns een evenement volledig live op televisie! Gaat pitstoptv miss live uitzenden???
__________________
Reply With Quote
  #155  
Old 24-02-2007, 06:17
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Zolder dreigt Champ Car te verliezen aan Dijon.

HBVL dedato 24/02/2007

Quote:
Het blijft onrustig rond de Champ Car-race in Zolder. De Amerikaanse F1 zou naar België komen, eerst op 9 september, nu op 26 augustus. Kwatongen blijven beweren dat ze nooit zal doorgaan, omdat de organisatoren van de F1-race in Francorchamps en de RACB dat niet zouden willen. Daarmee dreigt het dossier in een politieke en communautaire sfeer terecht te komen. De geruchten werden gisteren gevoed door het bericht dat het Franse Dijon een ChampCar-race wil, nota bene op 9 september, de oorspronkelijke datum van Zolder. "Dijon is momenteel niet meer dan een gedachtenspinsel en het zou gaan om een derde Europese race, na België en Nederland. Zeker niet ter vervanging van Zolder", zegt Meindert van Buuren, de Nederlandse promotor van de Belgian Champ Car Grand Prix. "Maar ik ontken niet dat we weerstand ondervinden van de RACB, om redenen die ik niet gepast vind." RACB-directeur Michel Jodogne ontkent die tegenwerking. "De race op één week voor de F1 in Spa lag moeilijk, maar 26 augustus is prima voor ons en voor de FIA. Er zijn twee andere problemen : de Amerikanen hebben de race nog niet op de FIA-kalender gezet en Assen zou ontevreden omdat het niet langer de eerste Europese manche is"
Wordt ongetwijfeld verolgd...
Reply With Quote
  #156  
Old 24-02-2007, 15:06
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
de Amerikanen hebben de race nog niet op de FIA-kalender gezet
ik wist niet dat CC een FIA kampioenschap is...
__________________
Reply With Quote
  #157  
Old 24-02-2007, 15:13
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
ik wist niet dat CC een FIA kampioenschap is...
Alle autosport evenementen met een internationaal statuut meoten hun kalender aan de FIA melden.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #158  
Old 24-02-2007, 19:45
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by Pascal View Post
Wordt ongetwijfeld verolgd...
Ik denk toch dat ik een tijdje zal wachten vooraleer tickets te bestellen... Moest de verkoop trouwens al niet bezig zijn?
Reply With Quote
  #159  
Old 26-02-2007, 15:18
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Den Haag, Nederland
Posts: 518
Haha en ik dacht alleen dat ze in Nederland slecht waren met het plannen van races...

Last edited by fish88; 26-02-2007 at 15:21.
Reply With Quote
  #160  
Old 04-03-2007, 21:38
Serre Serre is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2002
Location: Wijgmaal
Posts: 76
Ik denk dat ik ga supporteren voor men maat...tijdens de race

http://i155.photobucket.com/albums/s...ofCRW_6334.jpg

Mvg,

Serre
Reply With Quote
  #161  
Old 07-03-2007, 00:23
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Eindelijk eens iemand die in Europa aan de fans denkt!!

Quote:
Clagett: “We gaan ervoor zorgen dat de fans alles goed kunnen zien, dat ze de auto’s bijna kunnen aanraken. Ze moeten het werk van de teams kunnen zien. Dat zal een nieuwe ervaring zijn voor de fans hier. Dat was voor ons belangrijk. We willen niet dat de auto’s in de boxen staan, waardoor de fans weinig of niks kunnen zien. Daarom gaan we een vrij duur tent-complex inrichten in de paddock.”


http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=981
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #162  
Old 15-03-2007, 12:32
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Ondertussen zijn we al half maart en er is nog steeds geen ticket verkoop gestart voor hét topweekend op Circuit Zolder!

Het laat toch wel lang op zich wachten nu, zeker nu alle formaliteiten 100% inorde zijn en de race er dus zowieso zal zijn...
__________________
Reply With Quote
  #163  
Old 08-04-2007, 12:53
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Ik vind het ongelooflijk bizar dat op de eerste dag van het seizoen de Belgian GP officieel nog steeds op 9/9 staat en dat de ticketverkoop twee maand na de aangekondigde datum nog niet gestart is. De strikte Amerikaanse mentaliteit kennende zou het me niet meer volledig verbazen als er binnenkort een zeer pijnlijke mededeling komt...
Reply With Quote
  #164  
Old 08-04-2007, 12:54
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
"strikte" amerikaanse mentaliteit?
__________________
Reply With Quote
  #165  
Old 08-04-2007, 12:56
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Ik vind het ongelooflijk bizar dat op de eerste dag van het seizoen de Belgian GP officieel nog steeds op 9/9 staat en dat de ticketverkoop twee maand na de aangekondigde datum nog niet gestart is. De strikte Amerikaanse mentaliteit kennende zou het me niet meer volledig verbazen als er binnenkort een zeer pijnlijke mededeling komt...
champcar heeft gisteren bevestigd dat de datum veranderd is d.m.v een persbericht.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.