De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-06-2004, 14:31
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

In gang duwen (starten) mag dus niet maar duwen om weg te graken mag toch normaal?
Reply With Quote
Old 12-06-2004, 14:42
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Belcar reglement is ook zo klaar als een klontje: duwen mag, geen discussie mogelijk. Er staat nergens dat het niet mag: vier wielen op de grond is de enige vereiste. Case closed

btw: is wel wennen aan mijn nieuwe nickname
Reply With Quote
Old 12-06-2004, 14:44
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Ik had het Belcar reglement ook al doorgenomen maar echt duidelijk staat het er niet vind ik, als ik dat zo lees.

Ik vind dat wanneer je zulke zaken wilt weigeren, dat dat er heel duidelijk in gestipuleerd moet staan zoals:

"Het in gang duwen van een wagen vanuit de pit tijdens wedstrijden, traning en warm up is niet toegestaan"...of iets in dienen aard. Want voor zo'n dingen zou er in principe geen twijfel mogen bestaan vind ik. Of er zouden toch geen verschillende interpretaties mogen zijn...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 12-06-2004, 15:47
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

R@ce@holiC: Over duwen om weg te geraken als de motor reeds is gestart staat niets in het reglement, dat mag dus wel m.i.
Scapa (he, een nieuw member ): Duwen mag inderdaad volgens het reglement omdat het nergens verboden wordt, maar als ze stop & go's geven omdat ze vinden dat het niet mag dan moet het reglement aangepast worden. Geen enkel reglement is 100% waterdicht, het reglement moet aangepast worden om zulke discussies in de toekomst te vermijden. Het voorstel van Belle is heel duidelijk en zou wat mij betreft dus perfect in het reglement gezet kunnen worden, helaas beslis ik daar niet over.
Old 12-06-2004, 21:37
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by Scapa
Belcar reglement is ook zo klaar als een klontje: duwen mag, geen discussie mogelijk. Er staat nergens dat het niet mag: vier wielen op de grond is de enige vereiste. Case closed

btw: is wel wennen aan mijn nieuwe nickname
Voilà, zo duidelijk is het. Ik snap heel deze discussie niet. Wat niet expliciet verboden is door het reglement, is toegestaan.
Reply With Quote
Old 12-06-2004, 22:04
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Baron, als het toegestaan is dan krijgen de teams daar geen stop & go voor. Wanneer er beslist wordt dat de teams bestraft moeten worden dan zal die beslissing op iets gebaseerd moeten zijn, in dit geval het sportief reglement van de Belcar. Er is dus blijkbaar een verschillende interpretatie mogelijk. En daarom moet het reglement aangepast worden.
Old 15-06-2004, 11:15
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by Belle
Hmm...ik denk toch dat de Freisinger Porsche betrouwbaarder is voor een 24-uren race... Maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur willen steken, dat geef ik toe!
Gelukkig, kijk maar naar de dubbelslag in de 24 uur van De Ring. Toch heel wat gerenomeerde Porsches verslagen.

Quote:
Originally posted by Belle
Zolder zou dan wel het perfecte circuit zijn voor de M3 V8 GTR... Ik zou toch eens het verschil willen zien eigenlijk... Want ja, Zolder kent meer bochtenwerk en de rechte stukken zijn ook al niet heel lang...
Wishfull thinking. De M3 V8 GTR wint in Spa en neemt dan ook deel aan de 24 uur van Zolder om dire 24 uurs races op één seizoen te winnen. En wij gelukkig... Stel je voor...

C U
Reply With Quote
Old 15-06-2004, 13:48
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Baron
Voilà, zo duidelijk is het. Ik snap heel deze discussie niet. Wat niet expliciet verboden is door het reglement, is toegestaan.
ben je daar wel zeker van?
in ons reglement staat dat alles wat niet expliciet in het reglement staat niet is toegelaten ... zouden deze kleine lettertjes ook nergens in het belcar reglement kunnen staan? lijkt me niet onlogisch, zo kan de organisatie zichzelf immers indekken tegen allerlei klachten of buitenissigheden ... ik zeg niet dat het zo is, maar misschien moet dit eerst eens uitgezocht worden!
Old 18-06-2004, 23:23
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Samenvatting van 25 minuten van de Belcar Spa Euro Race op KANAALTWEE in Pitstop.TV:

- zaterdag 19 juni vanaf 13u45
- zondag 20 juni vanaf 23u55

Old 19-06-2004, 09:15
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Pascal
Gelukkig, kijk maar naar de dubbelslag in de 24 uur van De Ring. Toch heel wat gerenomeerde Porsches verslagen.

Wishfull thinking. De M3 V8 GTR wint in Spa en neemt dan ook deel aan de 24 uur van Zolder om dire 24 uurs races op één seizoen te winnen. En wij gelukkig... Stel je voor...

C U
Gaat die Seat Toledo GT weer meedoen? Want indien ja, de Toledo GT reed vorig jaar in de kwalificatie een tijd van ongeveer 2:20, verbeter mij als ik fout ben, dus de Toledo GT is precies toch nog een stukske sneller.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules