De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-04-2003, 14:48
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

De brokstukken waar hij is over gereden kunnen ook de oorzaak zijn...
Reply With Quote
Old 07-04-2003, 14:50
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by airco
Het zou me overigens niet verbazen dat de crash van webber te wijten zou zijn aan oververhitte michelin's
Dat is wel een sterke insinuatie hier. Misschien te wijten aan een mechanisch defect. Om dat nu maart plots op de banden te steken lijkt me wel gewaagd...
Old 07-04-2003, 14:57
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

bwa je zag heel duidelijk dat alle michelin-rijders de natte stroken gingen opzoeken om ze niet te laten opbranden

Ook in het verleden zijn er al regelmatig ongevallen gebeurt door intermediates of wets die te warm worden. Eens zulke banden oververhitten is hun gedrag vrij onvoorspelbaar....

Alhoewel de verklaring van Mario natuurlijk ook kan ....
Old 07-04-2003, 15:20
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Naast De Paddock haal ik mijn F1-info bijna uitsluitend nog van de BBC. 't Moet daar geweest zijn dat ik dat gelezen heb. Maar nogmaals, onder voorbehoud.
Old 07-04-2003, 15:29
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

ff een quote opgezocht:

Quote:
Well, obviously a very bizarre race under very difficult circumstances," said Webber afterwards. "I managed to stay out of trouble for the first 10 laps or so after the Safety Car start, which wasn't easy given the conditions. We made our first stop under the Safety Car and that went well. Then we ran strongly until the second stop when we made the decision to run until the end of the race. That meant we were carrying a lot of fuel in the car from thereon in, so we were giving the tyres a very hard time. I tried to keep the tyres cool at every opportunity and I thought I had enough grip and downforce to cool them in that particular section of the circuit, but they literally became slicks and they brought me undone. It wasn't a nice way to finish what had been a very good weekend for the team but at least there was the bonus of two championship points which we can't complain about."

bron: F1-live
Toch een bandenprobleem .... overmatige slijtage door de hitte
Old 07-04-2003, 15:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Ook in het verleden zijn er al regelmatig ongevallen gebeurD door intermediates of wets die te warm worden
1-1

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-04-2003, 15:55
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

laat ons de strijdbijl wat betreft schrijffouten nu maar weer begraven
iedereen maakt ze af en toe wel eens ....
Old 07-04-2003, 15:58
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:

laat ons de strijdbijl wat betreft schrijffouten nu maar weer begraven
iedereen maakt ze af en toe wel eens ....
Ik reageer normaal gezien nooit meer op dt-fouten, maar deze keer kon ik het toch niet laten... Flauw, geef ik grif toe, maar niet flauwer dan de aanstoker van het debat eh

Wat mij betreft is de dt-strijdbijl nu begraven

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-04-2003, 16:04
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
In normale omstandigheden zou de race nog een 15-tal minuten duren (2 uur limiet).... Zelfs als iedereen nog binnen zou moeten had Fisico dat gat nog toegereden met Coulthard nog toegereden ...
Misschien... maar net zo goed was de Jordan dan ook in vlammen opgegaan... wie zal het zeggen?

In elk geval hebben we al dikwijls gezegd dat met "als" en "had" alles bewezen kan worden. De feiten liggen echter vast en de punten staan op het scorebord. En van wie je nu ook fan bent, beweren dat Raikkonen op basis van de eerste 3 GP's niet verdiend aan de leiding staat, kan je moeilijk doen.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-04-2003, 16:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Sennake
Misschien... maar net zo goed was de Jordan dan ook in vlammen opgegaan... wie zal het zeggen?

In elk geval hebben we al dikwijls gezegd dat met "als" en "had" alles bewezen kan worden. De feiten liggen echter vast en de punten staan op het scorebord. En van wie je nu ook fan bent, beweren dat Raikkonen op basis van de eerste 3 GP's niet verdiend aan de leiding staat, kan je moeilijk doen.
Voorwaar wijze woorden. "As" ligt bij Genk en ook in mijnen hof als ik een vuurtje heb gestookt.

Komaan, ik was de eerste om te zeggen dat de nieuwe regels allemaal "boolshit" waren en dat ik niet meer zou kijken en bla bla bla. Maar ondertussen, toch maar weer eens flink aan de buis gehangen en me goed geamuseerdtdt. Binnen 30 jaar is er geen kat, of toch bijna niet meer, die precies weet wat er gebeurde. Alleen de statistieken tellen dan nog...

Allez, op naar de volgende!
Reply With Quote
Old 07-04-2003, 17:15
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Huudo

Allez, op naar de volgende!
En moge hij zo spannend zijn als de eerste 3
Old 07-04-2003, 19:25
jos's Avatar
jos jos is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Huudo
Komaan, ik was de eerste om te zeggen dat de nieuwe regels allemaal "boolshit" waren en dat ik niet meer zou kijken en bla bla bla. Allez, op naar de volgende!
ik vind die nieuwe regels zeer goed maar dat punt van die banden kon wel beter
zoals gisteren moest de FIA toch wel een uitzondering gemaakt hebben dat zijn geen normale omstandigheden
Old 07-04-2003, 19:31
Laskaat's Avatar
Laskaat Laskaat is offline
De Paddock Rookie

even een ander vraagje:
na de race moeten de piloten gewogen worden met helm en raceuitrusting hé, om te zien als ze wel het minimum gewicht hebben dat in het reglement staat denk ik. Weet iemand als het toegelaten is zoals Fischico deed na de race, gaat uitbundig zijn teamgenoten begroeten gedurende enkele minuten, iemand achteraan neemt zijn helm over, die verdwijnd uit het zicht, denk dat hij dan zijn helm terug krijgt om zich te gaan wegen binnen voordat hij naar het podium gaat. Is dit toegelaten, want eigenlijk kunnen ze dan in die momenten de helm verwisselen door een zwaarder exemplaar om binnen de gewichtsnorm te blijven (komen) de helm doen ze toch niet meer aan en moeten ze niet afgeven om apart te laten controleren. Ik zeg niet dat het gebeurd is, maar in principe zou het kunnen hé.
Ik weet dat het vergezocht is, maar vroeg het me alleen af of er daar iets over in het reglement staat. Wie kende hier die 2000blz vanbuiten?
als je de beelden bekijkt gaat het zo: hij loopt naar de afsluiting, omhelst iemand, die neemt zijn helm aan, die gaat naar de volgende rij, dan naar vanachter en is plots verdwenenen, enkele minuten later krijgt ie hem waarschijnlijk terug (buiten beeld) en gaat naar binnen waar ze normalerwijs eerst gewogen worden. Had er vroeger bij andere GP's nooit opgelet maar vond dat het nu zo erg opviel

Greetz,
Laskaat
Reply With Quote
Old 07-04-2003, 19:35
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Ik vermoed dat de regel betreffende het gesloten wagenpark en de gewichtcontroles bij rode vlag vervallen. De wagen van Alonso zal ook wel net iets te licht zijn na de crash denk ik.
Men kan dit doen want niemand kan zo'n rode vlag voorspellen.
Old 07-04-2003, 19:38
Laskaat's Avatar
Laskaat Laskaat is offline
De Paddock Rookie

dus u denkt dat nog Kimi noch Ficico en hun wagens moesten gewogen zijn na de race, da zou kunnen, maar zou dat dan wel een rare "kronkel" van het regmeement vinden, als de race voortydig word afgevlagt moet niks en niemand gecontroleerd worden en is de stand zoals hij was twee ronden voor het einde?
Raar
Greetz
Laskaat

Last edited by Laskaat; 07-04-2003 at 19:44.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules