![]() |
|
|
||||
|
||||
Op 24u meeting en Lausitz na is BEC alles op 1 dag telkens zaterdag behalve donderdagrace uiteraard is die op donderdag . BSC heeft op Spa 2x telkens 1 race op zaterdag en 1 op zondag, overige races zijn op zondag 10u meeting op zaterdag .
|
|
|||
|
|||
Quote:
Hoe zit het nou ? ( en wie wil kan voor één race inschrijven in Spa , hetgeen ook neerkomt op 2x betalen als je de 2 races wil doen.) |
|
|||
|
|||
Quote:
2 races = twee keer betalen dus 600 € + btw voor 30min training en 2x25 min. race. Jij was wat optimistisch |
|
|||
|
|||
Reglementen al gelezen ?
Nou de reglementen voor de BSC staan er op .
en we "mogen" nog maar es gaan investeren : niettegenstaande eerdere berichten , geldt er nou ook een beperkte houdbaarheid voor de Sprinters voor wat betreft stoel , gordel etc. etc. Idem aan de BEC . Nu, ik heb altijd geloofd in veiligheid en daarom altijd mezelf en m'n karretjes voorzien van het beste wat er in het budget paste. Dit is echter een beetje bij de haren getrokken. Ik verklaar me nader : Als een gordel , stoel, overall; helm enz bvb 5 jaar meegaan in een BEC bvb, dan heeft men ze +/- een 250 à 300 uur gebruikt. De logica zegt dat men mag er van uitgaan dat de levensduur van die dingen dezelfde blijft in de Sprinters disciplines, misschien zelfs langer is. Ga uit van 10 races van 30 minuten en ook 30 minuten training en je hebt op 5 seizoenen ............................ 50 uur. Dat je eventueel OUDERDOM in de strikte betekenis nog verwerktmet een coefficiënt, tot daar aan toe. Maar 50 uur ????????? (da's dan grosso modo 40 à 50 euro per uur gebruik, bovendien zijn de deelname kosten weerom met 20 % gestegen , per gereden uur wordt het een beetje véél van het "goede" : da's dan +/- 400 euro per uur ZONDER DAT JE EEN AUTO KOOPT of ER OOK MAAR 1 METER MEE RIJDT.) Dat is toch wel meer dan een héél klein beetje bij de haren gesleurd , toch ? Ofwel is dat dan correct, maar dan zijn die spullen NIET geschikt voor méér dan 1 seizoen Endurance, ofwel zijn ze dat wel maar dan moet hun "gebruikstermijn" in Sprinters disciplines langer zijn. ( en nee , dan hoeft het niet eens de volle 25 jaar te zijn die je uit bovenstaande berekening zou kunnen afleiden.) Ik denk dat er geen speld tussen deze redenering te krijgen is, maar hoor graag jullie reactie. En alvorens iemand het klassieke argument ten berde brengt : op veiligheid staat geen prijs , maar een hééél klein beetje gezond verstand is ook onbetaalbaar. ![]() |
|
|||
|
|||
Clubman, bij mijn weten kan niemand een zetel verbieden die een FIA homologatie heeft.
Geldigheidsduur van de FIA is altijd doorslaggevend. Zelfs al schrijven ze in de reglementen een "beperkte" periode voor (totaal belachelijk van de maker van dat reglement), is een zetel in norm 8855-1999 nog altijd geldig, naargelang de datum van produktie en de "vervaldatum" op de zetel vermeld. Of je nu 1 wedstrijd van 1 minuut per jaar rijdt of 10 wedstrijden van 10 uur, de geldigheid van FIA blijft gelijk. Ik ben wel akkoord moesten ze de zetels na een tijd 1 voor 1 op slijtage checken en de bezitter aanraden in een nieuwe zetel te investeren. Niemand met gezond verstand zal met een gescheurde zetel willen rijden. |
|
||||
|
||||
Besten,
of je nu nieuwe spullen moet kopen of niet... het wordt te duur voor degene die voor de fun wat races wil rijden. 318 euro voor een wedstrijd van 25 minuten en een training van 30 minuten is en blijft te duur vind ik. Ik heb me vorig jaar 2 maal gewaagd aan deze "net niet geldverspilling" (omdat ik het natuurlijk voor geen geld wilde missen) en heb daarna besloten dat ik dit niet een heel seizoen wil doen (financieel). Maar nu het nog duurder geworden is, weet ik zelfs niet of ik dit jaar nog wel een race wil rijden. In ieder geval ben ik hard op zoek naar een goedkoper alternatief, en geen auto-cross. Ik blijf nog steeds trouw en vol lof over de eran dagen. Vergelijk dat eens. 55 minuten voor 318 euro(die je dan op een vroege ochtend en korte middag moet rijden) of 4 uur voor 150 euro tussen 1 en 5. In beide gevallen ben je op het circuit aan het rijden, je gebruikt je eigen auto, benzine en banden. Het is wel geen race, maar toch. Bij mij is de drang om te rijden groter dan de drang om te racen, en dan maakt het prijsverschil wel veel uit. Ik kan begrijpen dat anderen hier een ander gevoel bij hebben en andere keuzes maken, wat prima is voor hen. Ik zal er trouwens bijna altijd zijn om jullie in de races bezig te zien. Race-groeten, Jo Smets |
|
|||
|
|||
@ Jo :
ik begrijp je 100% en neig ook naar die richting. gelukkig heb ik nog een externe sponsor ( zéér beprkt en voor zolang het duurt) en die betaalt natuurlijk geen ERAN. Maar, het hele gegeven wordt idd erg krap ! Zo heb ik me zelfs de bedenking gemaakt dat vliegen ( eigenlijk m'n eerste liefde ) per uur goedkoper is ! ( maar daar vind je moeilijk een sponsor voor hé ![]() Hoe is het met de Mini ? Nog verbeteringen aangebracht ? |
|
|||
|
|||
Quote:
Hoeveel was de GDC ook alweer ? ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
Groetjes Bart Van den Broeck Last edited by bart VDB; 26-02-2006 at 14:51. |
|
|||
|
|||
first race Spa BSC
Zou het inschrijvingsformulier wat op de belcar site te downloaden is voor de Sprinters, een wettelijk afdwingbaar contract zijn ?
ttz als je het eenmaal afgeprint heb vanaf die publieke site, moeten ze je dan de inschrijving geven aan de prijs die er op staat ? Bekijk het maar es goed ! Haal je rekenmachine boven en weet me dan te zeggen of ik nou juist gekeken heb of niet. ![]() |
|
||||
|
||||
heb je het over dat voor de first race of het algemeen?
|
|||
|
|||
Quote:
en dan vergelijken met vol seizoen. Tenzij IK scheel gezien heb ![]() ( ook niet onmogelijk ) |
|
||||
|
||||
als je heel seizoen rijdt krijg je altijd korting he
|
|||
|
|||
Quote:
het seizoen wordt opgegeven als 10 races. de berekening is : 300 x10 =3000 een beetje korting : 2850 bij voorafbetaling + 2 x +/- 150 uitgespaard omdat shake-down en launch inbegerepen is. Als je snel betaalt : 2000. + shake down en launch. In het sportreglement staat ; meeting = 1xtraining + tenminste 1 race . Kijk nou op het formulier First Race. Slechts ACHT MEETINGS en 300 per MEETING. 8x 300 is nog altijd 2400 bij mij. doe er nog 2x150 bij voor launch & shake down en je zit nog goedkoper. Vandaar : volgens mij is een gepubliceerde "offerte" een afdwingbaar document. Wie kan dat confirmeren ? |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|