![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Wel net daar komt dat mijns inziens vandaan. Je ziet dat overigens ook regelmatig terugkomen in interviews met spelers/trainers ... "De 12e man stelde ons in staat om net die inspanning extra te doen" Zoiets bestaat in de autosport niet ... of alleszins toch in veel beperktere mate ... De tifosi op Imola en Monza misschien ... de Spanjaarden misschien in Barcelona (nu met alonso toch) ... Maar op het gros van de circuit heb je gewoon een allegaartje waarin je dat groepsgevoel nooit kan evenaren. Zie je bv Raikonnen in Monaco al vertellen dat de toeschouwers hem naar de overwinning hebben gestuwd ?
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar zoals je zelf zegt in de F1 zijn er 20 verschillende piloten, maar in voetbal komt dat groepsgevoel echt wel boven, t is vrij raar om uit te leggen maar als voor de match meer dan 20.000 blauw/zwarte sjaals de lucht ingaan op de tonen van "You'll never walk alone" dan komt je haar wel recht hoor, en das iets wat enkel in voetbal kan... Ik vind autosport echt wel tof, maar qua beleving gaat er niks boven voetbal (zolang het positief blijft uiteraard ![]() |
|
||||
|
||||
dit is nu typisch Beerschot
![]() ![]() en den 'John' op ATV - atv : "wie bent u??" - ne gast van een jaar of 45 : "ik zen den john en ik em die beerschot-vlag aan 't atomium gehangen..." - atv : "hoe hebt u dat klaargespeeld ??" - den john : "awel, de deur stoeng open en ik em de lift gepakt naar boven..." Dit alles zonder ook maar 1 keer in de lach te schieten .... Schitterend gewoon ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Daar spreken de supporters ook in termen als "we took the lead" of "our car is very good today" maarja daar zitten ook steeds tussen de 100.000 en de 250.000 man in de tribune
|
||||
|
||||
Quote:
![]() En in Europa... denk k toch wel met zekerheid te stellen dat er niks boven voetbal gaat... zelfs in Ialië en Engeland, de zogenaamd autosportlanden bij uitstek ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Is het niet Germinal die Beerschot opgeslorpt heeft? Beerschot was enkele jaren geleden toch op sterven na dood? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Beerschot is inderdaad zo dood als een pier, dankzij het uitstekend gerunde Germinal Ekeren werd de naam Beerschot gered. Een deel van het oude bestuur van den Beeeiiiiiiirschot begon in het toenmalige GBA de leiding naar zich toe te trekken. Opnieuw bijna failliet, uiteindelijk het hoofd boven water kunnen houden door opnieuw Verhaegen van de Germinal als ik me niet vergis. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
soit... k denk wel dat je snapte wat ik wou stellen eh ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Het geld en de brains om een voetbalclub uit te bouwen zijn inderdaad afkomstig uit Ekeren. De jeugdwerking en vooral de supporters echter zijn afkomstig van Beerschot ... Waar voetbal nog leeft. Dit kon van Germinal in Ekeren echter niet gezegd worden ... Mede door Beerschot heeft deze club een grote commercïele waarde die de komende jaren alleen maar zal vergroten. Voetbal is wat bij de mensen in hun hart zit .... En net dat is in ons geval BEERSCHOT.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Nuja .. de supercup is niet meer dan een heel schamel troostprijsje dat meestal voor bijzonder weinig volk gespeeld wordt. Ik verwacht dan ook niet anders dan dat jullie die match omwille van het revanchegevoel vrij eenvoudig zullen winnen.
|
||||
|
||||
Supercup, ook wel de chocalatte cup genoemd. Geen eer mee te behalen, zeker niet indien die pas in december wordt gespeeld :-)
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|