![]() |
|
|
||||
|
||||
Belcar in 1996 dacht ik de 24uur, kan ook 1997 zijn. Er staan trouwens foto's op mijn site van de auto waar Hans toen mee reed bij PKGL.
|
|
|||
|
|||
Eerste keer : Zolder 89, DTM. Nooit meer opnieuw ervaren. Enne Sennake, de M3's niet vergeten. Soms rijd er nog zo'n oud karretje mee in andere series, enkel het geluid alleen verklapt al de je met een ex-DTMer te doen hebt.
|
|
|||
|
|||
Jep, mijn eerste kennismaking met Zolder was 13 juli 1963. Ik was toen 7 jaar en het was op de officiele opening van het circuit tijdens een Grote prijs voor motoren. Nadien ben ik er eigenlijk nooit meer weg geweest. Heb er Lucien Bianchi nog tegen Ickx zien rijden, Jo Schlesser tegen Graham Hill, Ivo Grauls tegen Alain Dex - Alain Peltier - Yvette Fontaine - Eddy Joosen. Sta nog op de foto met John Watson - Keke Rosberg enz....... Oeps, sorry, over wat ging het ook alweer ?.
|
|
||||
|
||||
eerste zolder ervaring: Laatste dtm race. (maar in welk jaar was dat ook alweer?!)
Meest recente => 9 december Dank u voor de gratis kaart Rrubinio !! ![]() |
|
||||
|
||||
Mijn eerste Zolder ervaring dateert van ergens achteraan de jaren 70. Alleszins de Procar nog meegemaakt, de Capri turbos en Lancia Monte Carlos. Ik schat 1979.
Dtm heb ik zo goed als volledig meegemaakt in zijn glorietijd, van de Rover van Kurt Thiim, Tintin kampioen zien worden tot de teloorgang in 1996 ( hoewel het dat jaar ITC was ). De Bergischer Löwe dus nu in ere hersteld, dat zal voenken geven! |
|
|||
|
|||
Mijn eerste ervaring was tijdens de trainingen van de laatste formule I wedstrijd in 1984 op het circuit van Zolder.
Het jaar dat het ongeluk van Gilles is gebeurd. Ik was daar op een vrijdag middag, eens niet naar school geweest, en plotseling stond ik te trillen op mijn benen van het vreselijke lawaai. greetz wilmai www.corsa-racing.be De beste DTM race in Zolder is in 1990 geweest toen Hans Stuck won met die fabuleuse Audi V8
|
||||
|
||||
Er klopt iets niet in je kalender hoor Wilmai. Gilles is verongelukt op 8 mei 1982, dus als je dat meegemaakt hebt ben je vroeger op Zolder geweest dan je zelf dacht :-)
Die beginnende meidagen blijken een zeer slecht aura te brengen over grote piloten, want ook Senna verongelukte op een 1e meidag in 1994... Die 2 zwarte dagen zal ik van mijn leven niet vergeten... |
|
|||
|
|||
Sennake klopt perfect, want ik was weer eens de tel kwijt, 1982 was het eerste jaar dat ik op Zolder ben geweest was toen net geen 16 (dus 15 kon toen nog gratis binnen op vrijdag, heb wel hemel en aarde moeten bewegen ervoor). Vanaf 1984 ben ik actief gaan meewerken op het circuit van zolder. Daardoor de verwarring van beide data. Al bij al blijven de DTM manches van eind jaren 80 en begin jaren 90 mij het meeste bij. Ook de eerste truckraces waren spectaculair maar oo zo gevaarlijk. Dat waren nog echte amateurs rechtstreek met hun truck van de baan het circuit op.
Maar ja er is zoveel gebeurd al die jaren, naast het circuit gebeuren heb ik ook vele rally's bezocht. Maar ja laten we hopen dat de BELCAR 2002 het succes van de DTM van 10 jaar geleden eens kan benadrukken. greetz wilmai www.corsa-racing.be
|
|||
|
|||
Quote:
|
|