![]() |
|
|
|||
|
|||
SPA??? Woohoo!!!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
wanneer ist spa en waar schrijf ik me in ? kzl ullie is een lesje leren
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Onder het mom van "beter laat dan nooit" volgt hier mijn raceverslag...
Voorzichtig gestart. In ronde 1 kreeg ik een roei van iemand die op een onmogelijke plek meende om hem er maar direct op z'n koude banden naast te moeten zetten (een GPL race win je niet in de 1e ronde!!!). Vervolgens spinde er iemand voor mij in de chicane na de tunnel, en dan verlies je zelf ook je bolide in de ontwijkpoging (gewoon botte pech). In de 2e ronde een disco. En dat was het dan. Werner schreef: Quote:
Ik zit sinds een jaar op breedband. Supersnelle verbinding, maar met regelmaat loop ik tegen een disco aan. De beste online resultaten heb ik altijd met mijn 33k6 modem gehad. Vorig jaar in 2 seizoenen in de FGPLL league nooit één disco gehad. Vergis je niet, het maakt qua snelheid niet uit of je nu een 33k6, een 56k, kabelmodem of breedband hebt. Alleen de bandbreedte verschilt!!! Oftewel, met een 56k modem kun je meer data TEGELIJKERTIJD ontvangen dan met een 33k6. Heb je je modem goed ingesteld voor GPL? GPL hoeft slechts weinig informatie te ontvangen/verzenden. Hierdoor is een 28k8 verbinding meer dan genoeg. Je moet je modem daarom op een baudrate van 28k8 instellen. (een 56k verbinding is veel storingsgevoeliger dan een 28k8 of 33k6) Tevens moeten "datacompression" en "error correction" uitstaan! Je wilt bijvoorbeeld niet dat je modem om bevestiging gaat vragen aan de GPL server of je zojuist verzonden bit-pakketje wel goed is aangekomen. Voordat je het weet ben je zelf al 100 meter verder, terwijl je modem nog ligt te soebatten met de server over het verminkte bitpakketje => WARP. Zelf merk je er weinig van, maar voor de anderen ben je op dat moment een ramp! Tevens belast je de server extra, waardoor de latency voor iedereen gaat oplopen. Daarnaast is een goede provider natuurlijk de belangrijkste factor.
|
||||
|
||||
Wat ik me er nog van herinner (zit hier wat ziekjes voor m'n computer).
De trainingen gingen niet goed, met als beste ronde een teleurstellende 1.35. Dan mis ik de start compleet en moet helemaal achteraan beginnen. Ik zie voor me een Eagle door de lucht vliegen (BJ vermoed ik) en ik kan me nog net door de brokstukken laveren. De rest van de race gewoon getracht een bepaald ritme aan te houden en niet te agressief te rijden. Een hele tijd zonder shift r kunnen redden, maar uiteindelijk toch een drietal malen m'n toevlucht daartoe moeten zoeken. Maar het ging beter dan ik op voorhand gevreesd had en ik denk dat ik maar eenmaal, hoogstens tweemaal een probleem heb gehad bij de chicane. Vroeger was dat om de haverklap... Ik weet nog niet of ik er in Spa kan bij zijn. Zou wel jammer zijn, want de BRM doet het daar lang niet zo slecht. |
|
|||
|
|||
Dat waag ik te betwijfelen Mario... Kan zijn dat ik niet lekker in m'n ritme zat, maar zo op het eerste gezicht lijk ik niet sneller dan 24-ers te kunnen halen op Spa. Met meer testen misschien wel, maar daar ontbreekt me de tijd wat voor
![]() |
|
||||
|
||||
Tja, ik ging af op de werkelijkheid Gugger. Stewart reed toen ettelijke ronden aan de leiding en zou misschien wel gewonnen hebben als mechanische pech geen roet in het eten had gestrooid.
|
|
||||
|
||||
Over de server problemen: die ene keer dat Mario hoste was er geen enkel probleem. De laatste tijd zie ik echter veel disco's.
Of heeft wie er host er niks mee te maken ![]() |
|
|||
|
|||
Ik had dus al een disco net voor de start en kon niet meer terug
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
het ligt niet aan u 56k ze werner ik heb er soms ook last van. ![]()
|
|