De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-05-2006, 14:30
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

De arrogantie en de betwetterigheid van bepaalde groepen jongeren spat er tegenwoordig gewoon vanaf. In deze thread hier en op het bewuste Nederlandse forum, vallen hier al enkele knappe staaltjes te lezen. Het gaat in die gevallen - vermoed ik zelfs - niet enkel om het trekken van mooie foto's (wat zeker een drijfveer kan zijn), maar ook nog eens een keertje over het stoefen met, à la "kijk eens wat ik kan/durf"...
Heb al zitten volgen van in het begin van deze thread en mijn vingertjes jeuken al van toen...

Maar, ik ga me niet bezig houden met een stijltje van "en ik doe dit, en ik trek er mij niks van aan, en het is die of gene zijn schuld". Als amateurke van het eerste uur, heb ik me er gewoon bij neer te leggen dat ik in Zolder geen mooie foto's kan trekken. Ik ga dan ook 1000x liever naar Spa waar het veel beter is - ik spreek enkel over de mogelijkheden om legitiem van achter de draad foto's te trekken en doe geen uitspraken meer over de politieke en interne organisatie ginder. Maar soit daarover gaat het niet. In dit soort van situaties kan je 3 dingen doen.

1: aanvaarden en er niks aan doen
2: niet aanvaarden, er uw botten aan vegen en er eens ferm mee lachen
3: niet aanvaarden en iets uitwerken en voorstellen aan de bevoegde instanties.

Het moge duidelijk weze dat bepaalde categorieën van mensen gewoon hun botten aan alles vegen en als ze hun zin niet krijgen, toch hun zin doen. Dat ze dat ook nog ruiterlijk komen toegeven, siert hun écht niet. Wel integendeel.

Van zodra ik alles in detail eens op papier heb gezet kom ik er hier ergens zeker nog op terug.

ps. Ik herinner me nog de thread ivm de website van Spa-Francochamps waar er hier toen hard gelachen werd met het belabberde Nederlands. Je kan lachen of je kan helpen. Ik heb toen belangenloos het laatste gedaan.
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 15:33
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Mijn grote vraag aan iedereen is wat is het belangrijkste een goede veiligheid of een mooie foto van een auto.
Laat dit duidelijk zijn, veiligheid primeert op alle vlakken. En iedereen die een jasje press, photo heeft zou van mij een papier moeten tekenen van afstand van verhaal en dat hij gewezen wordt op de gevaren van de job.
Maar ja meestal als er iets gebeurt is het te laat.
Old 02-05-2006, 19:14
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular

Ik heb zelf wel stilaan genoeg ervaring om de gevaren van autosport te kennen. Maar die marshals in de Villeneuve-chicane dit weekend ook waarschijnlijk, en die zijn toch ook omver gereden. Ik pak niet te veel risico's, maar er kan altijd iets gebeuren, het is eender waar ge staat
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 20:47
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

We hebben weer eens een discussie

Ander vraag aan al dat verse volk voor de draad. Hoe zit het met jullie verzekering? Of stel ik nu een vraag waarvan de meesten niet eens wisten dat het uberhaupt een vraag was?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 21:22
JV1's Avatar
JV1 JV1 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by bluelite
Toch een erg stoere fotograaf niet? :s
Ik had hem toen reeds gezegd dat hij zich minstens normaal zou mogen kleden om een beetje serieus over te komen. Aan deze foto te zien, vermoed ik dat hij in Valencia ook met dat soort kleren rondliep.
Wat heeft kleding met de foto's te maken tegenwoordig? als iemand verschikkelijk mooie foto's maakt en dit b.v in zijn 'zondag' outfit doet maakt dat toch niet uit? als die persoon zich er lekker in voelt lijkt mij dat geen probleem...of wel?

http://www.auto-sport.nu
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 21:27
Mark G. Mark G. is offline
De Paddock Rookie

Ik ben dus die "stoere jongen", of Pipo zoals iemand me al liefkozend noemde, in dat hesje. Ik was daar namens een site die er verder niet toe doet, dalijk wordt die site weer onderuit gehaald. Ten eerste wil ik zeggen dat ik alle (amateur)fotografen voldoende de gelegenheid heb gegeven om foto's te maken. Heb ze nergens ook maar iets in de weg gelegd. Ben zelfs een paar keer van mijn plaats weggegaan zodat zij goede foto's konden maken, omdat ik wist dat ze aan een deadline oid vast zaten.

Die foto in dat hesje is op zaterdag gemaakt door een vriend. Dit was ná 7 uur. Was gewoon een foto voor de lol, echt niet om op te scheppen. Ik was niet eens bewust dat ik het vestje nog aan had op dat moment, dat zag ik later pas. Die foto heb ik geplaatst omdat iemand vroeg hoe ik die foto's had kunnen maken. Dus het is NIET zo dat ik het daar neerzetten om op te scheppen erover.. Je kan toch ook duidelijk zien dat die foto niet serieus is, maar gewoon voor de lol. Moet ik daar dan de hele dag serieus rondlopen? Zelfs na 'werktijd''.

Ik gebruik zelf een Nikon D70 om foto's te maken. Ik ben dus in dat opzicht een beginner. Met het geld dat ik verdien met dit soort klusjes spaar ik voor beter materiaal. Ik neem aan dat jullie allemaal meteen duizenden euro's hebben om de beste spullen te kopen? Je moet toch ergens beginnen.

En over de kleren ga ik niet eens meer uitwijden...

Last edited by Mark G.; 02-05-2006 at 21:32.
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 21:32
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

JV1. Wil je serieus genomen worden in dit wereldje, dan kleed je je toch niet zoals in je vrije tijd? Bij een fotograaf ligt dit natuurlijk wel nog een beetje anders dan bij een journalist. Stel je voor dat jij een piloot bent, en er komt een journalist op je af die zo gekleed loopt? Of je spreekt als journalist met die kledij een teambaas aan. Sorry, maar die piloot en teambaas zullen toch wel even nadenken en zich afvragen wie ze daar voor zich hebben. Zeg daar dan nog bij voor welk medium je werkt en de mensen weten genoeg.
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 21:37
JV1's Avatar
JV1 JV1 is offline
De Paddock Regular

Quote:
JV1. Wil je serieus genomen worden in dit wereldje, dan kleed je je toch niet zoals in je vrije tijd? Bij een fotograaf ligt dit natuurlijk wel nog een beetje anders dan bij een journalist. Stel je voor dat jij een piloot bent, en er komt een journalist op je af die zo gekleed loopt? Of je spreekt als journalist met die kledij een teambaas aan. Sorry, maar die piloot en teambaas zullen toch wel even nadenken en zich afvragen wie ze daar voor zich hebben. Zeg daar dan nog bij voor welk medium je werkt en de mensen weten genoeg.
Klopt daar heb je gelijk in deze jongen is een 'fotograaf' daar had jij een opmerking over volgens mij, en daar reageer ik over. Als ik naar mezelf kijk heb ik altijd als ik voor 'mijn' site werkzaamheden verricht een net overhemd aan omdat ik meestal in het perscentrum zit verslagen te typen. In dat opzicht heb je dus gelijk. De fotograven die langs de baan staan zie je niet zoveel dus dat maaktn iet uit, die komen hoogstens een paar keer naar het perscentrum om hun foto's te uploaden op de laptops, daarna zijn ze weer weg.

http://www.auto-sport.nu
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 21:55
bluelite's Avatar
De Paddock Regular

JV1, hier gaat het toch ook om het feit dat tegenwoordig iedereen een pasje kan krijgen. Dat volledig onbekenden plots met zo'n kazuifel rondlopen e.d. Waarom gooide men zaterdagmorgen niet nog enkele pasjes en kazuifels te grabbel van het gewone publiek, zodat de perszaal goed gevuld zou worden. Want hoe meer vertegenwoordigers van de media, hoe beter, niet? Met het zien van die ene foto krijg ik het gevoel dat er zaterdagmorgen inderdaad pasjes en kazuifels uitgedeeld werden aan de ingang. Blijkbaar volstaat het tegenwoordig om Jan en Alleman binnen te laten in de perszaal? Dan zal ik in het vervolg altijd mijn laptop in een kastje opbergen telkens ik voor interviews naar buiten moet. Als je weet dat er toch met perskaarten naar de bezoekers gegooid wordt, dan zijn je spullen gewoon niet meer veilig in de perszaal. Ik zeg nu niet dat Mark G een dief is, maar als iedereen daar binnen en buiten kan wandelen zonder dat iemand er naar kraait... dan zijn we slecht bezig. En dat soort kleding doet nog maar meer vermoeden dat iedereen een perskaart kan krijgen, als je gewoon voor één of andere cowboysite foto's maakt. Zelfs een fotograaf die wat in de modder staat te ploeteren mag zich wel een beetje normaal kleden denk je niet?

Misschien in het vervolg mijn vrienden aanraden om ook een perskaart aan te vragen voor de World Series of CZ. Dan kunnen ze ook gratis binnen. Stuur ik ze nog even met hun GSM en een kazuifel het circuit op voor een paar foto's. En liefst nog in van die hiphop-kledij.
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 21:59
De Paddock Rookie

Quote:
Met het zien van die ene foto krijg ik het gevoel dat er zaterdagmorgen inderdaad pasjes en kazuifels uitgedeeld werden aan de ingang.
Wat lief dat je me nog net niet aanziet voor een dief . Als ik het hele weekend daar rondloop dan doe ik kleren aan die MIJ makkelijk zitten. Het is toch geen mode show of wel dan? In deze kleren kan ik alles kwijt zonder dat ik een tas hoef mee te nemen, en ik voel me er prettig in. Dus lekker boeiend of iemand me dan wel of niet proffesioneel vind. Ik weet van mezelf wat ik kan, dat vind ik het belangrijkste. Ik heb de foto's gemaakt waar ik voor gevraagd was en daarmee klaar.Wat zegt die ene foto van de weet ik hoeveel ik er gemaakt hebt over mij? Dus omdat ik voor de lol een foto maak ben ik meteen minderwaardig? Lekker vooroordeel.

Last edited by Mark G.; 02-05-2006 at 22:02.
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 22:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Mark G.
Ik heb de foto's gemaakt waar ik voor gevraagd was en daarmee klaar.
Nu je toch op dit forum terecht bent gekomen en deelneemt aan de deze discussie heb ik toch een vraag voor je: Hoe was je afgelopen weekend verzekerd?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 22:09
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark
Nu je toch op dit forum terecht bent gekomen en deelneemt aan de deze discussie heb ik toch een vraag voor je: Hoe was je afgelopen weekend verzekerd?
Ik ben gewoon normaal verzekerd, dus geen speciale verzekering hiervoor. Ik ben me volledig bewust van de risico's en ga dus ook niet op zoek naar gevaarlijke situaties. Tuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar dat kan net zo goed gebeuren als je op dat deel voor de laatste bocht staat. Daar komen ze op volle snelheid voorbij, dan maakt het echt niet meer uit of je voor of achter het hek staat.
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 22:15
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Het gaat wel snel allemaal zo, in een keer.

Oorspronkelijke foto is inmiddels al weg en bericht aangepast. tiens tiens. 't zal dan misschien toch niet zo zuiver tot op de draad zijn allemaal? Hier zal die foto natuurlijk niet zo snel verdwijnen.

Wat ik me loop af te vragen. Als er dan toch in opdracht van een website gewerkt werd en indien er dan toch een beetje geld mee verdiend is, waarom het dan plots wegstoppen, nu het ook elders, buiten een gamersitje "onder ons", bekend is...? Iets niet in orde, of is het vervelend om onder vuur te liggen?

Maar dat is het punt niet. Het punt is dat er amateurs (met niks in orde) het werk overnemen van de professionals die het alsmaar moeilijker en moeilijker krijgen. En dat de organisaties/uitbaters van de circuits niets, maar dan ook niets doen om de professionals te steunen/helpen. Dàt, mijnen beste jongen, is het verhaal hier, en dat verhaal wordt natuurlijk gestaafd aan de hand van bewijsmateriaal dat "in the internet age" heel makkelijk op te snorren valt. Valt dat even tegen. Wie stoer doet en zijn nek uitsteekt, komt al eens in zwaarder weer terecht.

Én er is een hemelsbreed verschil tussen een amateur, met de ambitie om later professional te worden (ondertussen de nodige cursussen/lessen enz. volgt), of een amateur die er gewoon bij wil zijn en via "een vriend met een vlotte babbel" aan een vestje/pasje is geraakt. Ik neem aan dat iedere professional ook ooit ergens begonnen is, maar als dat tegenwoordig de attitude is om te beginnen, dan vrees ik al voor binnen een jaar of 10...
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 22:18
Chef Bral Chef Bral is offline
De Paddock Rookie

Goedenavond heren. Ik kwam toevallig in dit topic terecht en vroeg me eerst af wat dit moest betekenen, maar toen zag ik een stelletje zielige postings waarbij ik het niet kon laten om er even op te reageren.

Zijn jullie jaloers, zijn jullie de weg kwijt of depressief? Waar de f*ck maken jullie je druk om?? Die jongen (Mark G.) maakt voor de lol foto's en is zo te lezen net begonnen met het wat 'grotere' werk. Dan moet het voor hem toch geweldig zijn dat hij zo dichtbij kon komen om foto's te maken!? Dat jullie je eraan kunnen irriteren begrijp ik echt niet, hij zegt zelf dat hij niemand in de weg stond. Misschien heeft Mark G. wel een fantastisch weekend gehad en is hij zelf waanzinnig blij met de foto's die hij gemaakt heeft en wij zijn jullie om je er tegenaan te bemoeien?

Wat helemaal het dieptepunt is, is dat jullie beginnen over zijn kledingskeuze. Dat is toch krankjorem!? Zijn jullie allemaal van die eenheidsworsten die in hetzelfde kledij lopen... Iedereen mag zich toch onderscheiden van de rest en als hij zich er prettig bij voelt, f*ck it. Wat hij zelf zegt, hij begint net. Als hij het later echt als serieus werk zou willen gaan doen denken jullie dat hij er dan nog steeds zo bijloopt? En al is het zo, het gaat toch om de foto's, niet om de kleding.

Ga wat nuttigs doen jongens, wat een gezeur zeg!
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 22:22
bluelite's Avatar
De Paddock Regular

Het gaat niet om minderwaardig zijn of wat dan ook. Het gaat om de personen die ze op het circuit en in de mediazaal toelaten. Blijkbaar mag iedereen die tegenwoordig een eigen site opstart een perskaart aanvragen.

Ik vind het fantastisch dat jij foto's wil maken en dat je daarvoor om te beginnen een D70 aanschaft. Je moet immers altijd klein beginnen. Maar hoeveel duizenden mensen in België en Nederland willen niet al te graag foto's maken van voor de draad? Als die allemaal aan perskaart aanvragen, gewoon omdat het hobby-fotografen zijn... Al die hobby-fotografen dromen ervan om professioneel equipment aan te kopen.

Als ik dus in het vervolg met mijn kodak voor de draad sta en ik krijg kritiek van de mensen op dit forum, dan zeg ik ook dat ik klein moet beginnen en heel de boel. Ik maak ook graag foto's, maar ik besef dat het een kunst is. Jouw foto's zijn zeker mooi, maar ze zijn niet bijzonder. Ik ongeveer dezelfde foto's kunnen maken. Ja... voor de F1-demo ben ik wel degelijk op de pitmuur gaan staan met mijn kodakske en dat was dan eerder toeval, want het podium van de FR1.6 was net voor de demo en ik moest er dus zijn voor interviews.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)

Posting Rules