De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 4.75 average.
Old 22-04-2007, 23:14
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Weer een mooie progress gedaan! De lasnaden zullen er, eens alles geverfd en afgewerkt is, wel erg mooi gaan uitzien!

Last edited by Guido; 22-04-2007 at 23:17.
Reply With Quote
Old 23-04-2007, 20:13
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Goe bezig, ik ben ook benieuwd hoe die lasnaden eruit gaan zien als ze gespoten zijn.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 24-04-2007, 14:51
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

Ziet er tof uit
Reply With Quote
Old 25-04-2007, 05:51
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Quote:
Originally Posted by Flame View Post
Ziet er tof uit
Zeker als uw decals erop gaan hangen ....
Reply With Quote
Old 29-04-2007, 19:44
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Dit is eigenlijk een carrosserie van een tweede bouwdoos die ik in Duitsland gekocht heb. Waarom? De eerste body is gesneuveld in een familiedrama (onze dochter is er per ongeluk over gereden met haar fietsje). Al bij al een goeie zaak misschien omdat ik nu een aantal dingen vanuit een andere hoek aangepakt heb.

De deur is dus eruit gehaald door te krassen en alles werd dan terug op de bodem gezet. Zeer belangrijk is dat alles gekleefd wordt met tape om te verhinderen dat alles wat je nu opbouwd in de juiste positie blijft en ervoor zorgt dat bij de eindmontage niets scheef gaat zitten.

Na het uitkrassen van de deur is het binnenpaneel onder handen genomen. Het deurpaneel werd eruit gekrast en de resterende delen werden door middel van stryrene buisjes gemonteerd. Waarom buisjes? Deze zijn veel steviger dan gewone platte plaat en eens alles opnieuw met plamuur opgebouwd is wordt het teveel aan materiaal weggefreesd.

Het probleem met dit interieur is dat de zijkant veel te hoog is aan de binnenzijde én ... dat je normaal niet naadloos de carrosserie op de bodem kan monteren. Doordat de opstaande zijkant van het interieur zo hoog is kan je hem gewoon niet wegwerken. Eén oplossing dus ... wegsnijden. Hierdoor kan je alles van nul terug opbouwen en ervoor zorgen dat de body mooi aansluit op de bodem en zo de overgaan van carbon fibre dorpel paneel naar metalen carrosserie deel opbouwen zoals bij de echte wagen.

De laatste foto laat dus de huidige toestand zien. De onderzijde van de deuropening is in styrene opgebouwd en het plamuurwerk kan nu beginnen. Volgende update wordt dus stoffig!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	resised - Deur uitgesneden 1.JPG
Views:	3047
Size:	107.8 KB
ID:	5878   Click image for larger version

Name:	resised - deur uitgesneden 2.JPG
Views:	2994
Size:	76.6 KB
ID:	5879   Click image for larger version

Name:	resised - deur uitgesneden 3.JPG
Views:	2974
Size:	112.1 KB
ID:	5880  
Reply With Quote
Old 22-05-2007, 21:33
kingkai kingkai is offline
De Paddock Rookie

remschijven met een aansteker bewerken die is nieuw voor me. Ziet er wel goed uit. Moet zelf wel op passen dat ik geen brand sticht en me 30+ GT1 collectie vernietig

Ah dit is de open deur versie die ik al op automo..forum heb gezien. Ben benieuwd naar vervolg. Ben zelf begonnen om Mercedes CLK-GTR te voorzien van open deur, maar die is een stuk makkelijker qua verbouwen..

Last edited by kingkai; 22-05-2007 at 21:36.
Reply With Quote
Old 24-05-2007, 20:27
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Het is een tijdje stil geweest maar dat betekent niet dat er niets gedaan wordt. Ik vond het alleen niet zo interessant om te posten hoe de deurstijlen weer opgebouwd werden ... dat is immers uitgebreid te lezen geweest in de thread van de Scooby.

De deuropening is dus bijna klaar ... enkel nog de scharnieren (het werk dat ik het dufste vind van alles) en dan is de deuropening klaar.

Maar, terwijl de plamuur aan het drogen was ben ik op zoek gegaan naar iets wat me al een tijdje bezig houd. De gordels maak ik als sinds een geruime tijd van zeer dunne lood tape omdat dat zeer realistisch te leggen en te plooien valt, maar, zoals Huudo al aangaf in diezelfde thread van de Scooby ziet het er goed uit maar ... 't is toch niet dat omdat de structuur ontbreekt. Dus ... mezelf kennende zou en moest ik een oplossing vinden, want in alle aftermarket toestanden is niets dat me aanstaat.
De gordelsets van Eduard zijn perfect op gebied van buckles, maar de PE gordels zelf zijn om mee te lachen. Die stofsets van Studio 27 zijn het beste dat er is, maar ... omdat het echt stof is vind ik het moeilijk om ze mooi te leggen. Temeer ... voor deze auto is het plooien en in vorm blijven een extra must want de gordels moeten 'zwevend' hangen. De buckles hangen immers via elastieken aan de rolkooi vast en dat betekent dat de gordels omhoog getrokken hangen t.o.v. de zetel.

Ik ben dus maar op zoek gegaan naar een alternatief en heb het uiteindelijk ook gevonden. Ik ben bijna 100% tevreden van het resultaat. De structuur is goed, alleen zijn de porien nog wat te diep, maar daar wordt aan gewerkt!

Na het airbrushen van de gordels heb ik dus de buckles gemonteerd en daarna de wheathering set van Tamiya ter hand genomen om wat meer leven in de brouwerij te brengen. Ik moet ze nog opnieuw down-tonen, maar dan zijn ze voorlopig goed.
Volgende stap voor de gordels zijn de comfort pads en dan kan de zetel afgewerkt worden ... we'll do that 'the Huudo way'!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	resised - deur opening klaar vooraanzicht.JPG
Views:	2732
Size:	81.2 KB
ID:	6253   Click image for larger version

Name:	resised - deur opening klaar achteraanzicht.JPG
Views:	2717
Size:	77.6 KB
ID:	6254   Click image for larger version

Name:	resised - gordels close up.JPG
Views:	2722
Size:	53.7 KB
ID:	6255  
Reply With Quote
Old 24-05-2007, 20:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ik zal mij toch ook eens moeten begeven op het pad van "deuren open". De gordel dan. Je vergeet wel te zeggen wàt je nu precies gevonden hebt, een reepje jeansbroek of zo? In ieder geval ziet het er overtuigend uit. De grodel is nog niet klaar, I know, maar toch al 2 suggesties/vragen:
- ik zou proberen dit materiaal iets meer op glans te brengen. Niet dat ze blinkend moeten zijn, maar een gordel is toch altijd wat satinè-achtig, niet?
- hoort er op de gesp, waar het onderstuk en het bovenstuk mee aan elkaar zitten, geen middenstukje te zitten, of moet dat er nog opkomen?

Allez, doe zo verder zou'k zo zeggen.

oh enneuh, op de foto zweeft de gordel precies toch al een beetje. "Goe bezig!"
Reply With Quote
Old 24-05-2007, 20:58
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

....mmmm, uw 2 opmerkingen zijn terecht. Ik moet inderdaad de boel nog wat opblinken, want zo is het bijna een militaire gesp gordel. Het stukje moet inderdaad nog geplaatst worden maar de kans is groter dat ik gewoon een nieuwe gordel maak want over deze ben ik niet tevreden!

De manier waarop ... laat me dat nu nog even voor mezelf houden. Misschien dat ik ze wel te koop aanbied voor de liefhebbers ...
Reply With Quote
Old 24-05-2007, 20:59
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Zoals Huudo al aangaf: ge zet eerst iedereen op het puntje van zijn stoel door te zeggen dat je het perfecte alternatief voor gordels gevonden hebt.... en dan vertel je niet wat het is!!
Reply With Quote
Old 24-05-2007, 21:02
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
De manier waarop ... laat me dat nu nog even voor mezelf houden. Misschien dat ik ze wel te koop aanbied voor de liefhebbers ...
Ik denk dat de prijs voor custom-ets-onderdelen binnenkort ook zal stijgen...
Reply With Quote
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by HHugo View Post
Zoals Huudo al aangaf: ge zet eerst iedereen op het puntje van zijn stoel door te zeggen dat je het perfecte alternatief voor gordels gevonden hebt.... en dan vertel je niet wat het is!!
Trek het u niet aan, HHugo, we koteren dat er wel uit. Maar het ziet wel realistisch en overtuigend uit. Dat moet ik toegeven.
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
(hihihihi)
Old 24-05-2007, 21:07
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
, want zo is het bijna een militaire gesp gordel.
Ik wilde de uitdrukking "de ceinture van mijne battle dress moet ik nog 'bluecoteren'" niet gebruiken...

Quote:
"Give da man a beer!"

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Trek het u niet aan, HHugo, we koteren dat er wel uit. Maar het ziet wel realistisch en overtuigend uit. Dat moet ik toegeven.
Inderdaad, we zullen zijn ceinture wel eens cotéren.

Last edited by Guido; 24-05-2007 at 21:10.
Reply With Quote
Old 24-05-2007, 22:23
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Kijk mannen, 't is simpel, het duurt ongeveer 5 minuten om de strips voor de gordels te maken. Dus ... echt niet lang, dus kan het ook niet moeilijk zijn! Alleen ligt het geheim in de juiste keuze van de juiste materialen (zoals gewoonlijk). Als ik het jullie laat zien gaan jullie zeggen ... ooohhhh, is dat alles!

Maar ... indien gewenst wil ik volgende meeting gerust nen demo geven. Nen 'tut' schrijven zal nog even moeten wachten. Ik bouw op dit moment liever dan te 'tutten' en ... er staat ne verhuis, een nieuwe modelbouwkamer en een nieuwe draaibank voor de deur ...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules