De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-11-2007, 13:07
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

105 decibel op Zolder
Old 12-11-2007, 14:03
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

ik stel mij toch vragen bij die 'open' klasse.. dan gaan er toch enkele teams-rijders met een groot budget veel te goeie wagens kunnen inzetten.. vb = gt1 of dtm, v8 star,.... (natuurlijk met de nodige dempers ) dan rijden die toch gewoon weg van de rest van het veld..
ik zou het liever als een kampioenschap zien voor beginnende teams, met kleinere wagens wat ook nog iets ofwat mee kunnen.. zeg maar een soort opstap klasse (lees 'goedkope' klasse) voor daarna btcs, of belcar te rijden..

das wel het enige minpunt wat ik er tot nu toe aan vindt.. voor de rest lijkt het mij een verbetering t.o.v da vorige jaren.. in het interview op pitstop.tv sprak men ook al van wat meer reclame voor het kampioenschap enzo.. dus

hoe zit het eigelijk met de sprinters en historics.. krijge die ook nog hun sprint koerskes of gaan ze wat langer op de baan moeten blijven om de eindstreep te halen ?
Reply With Quote
Old 12-11-2007, 14:08
pudding1's Avatar
pudding1 pudding1 is offline
De Paddock Rookie

Ik heb me (na een slopende 10h race) nog niet echt kunnen verdiepen in de reglementen, maar het eerste wat ik vernomen (gelezen) heb is dat het inschrijvingsgeld (weer eens) omhoog gaat! (blijkt een trend te zijn )

Bovendien bestaat de mogelijkheid dat enkele auto's uit de belcar original of BTCS gaan afzakken wat het niveau in de dsmec weer wat omhoog brengt (goed voor het kampioenschap natuurlijk) maar ik ga nog wat meer achteraan rijden.

Pluspunt is alvast de intentie om het kampioenschap wat degelijk te gaan promoten!!

Enfin, voordat we hier alles gaan afkraken eerst eens kijken wat het toekomstige (autosport)jaar ons precies gaat brengen.

www.hrt-racing.be
Reply With Quote
Old 12-11-2007, 16:23
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
ik stel mij toch vragen bij die 'open' klasse.. dan gaan er toch enkele teams-rijders met een groot budget veel te goeie wagens kunnen inzetten.. vb = gt1 of dtm, v8 star,.... (natuurlijk met de nodige dempers )
Silhouettes zijn niet toegelaten, dus geen BTCS S1/S2, DTM of V8-Star. GT1 met een demper tot 105 db is natuurlijk wel (theoretisch) mogelijk, al lijkt me dat een gekke optie
Reply With Quote
Old 12-11-2007, 22:12
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

In het persbericht van CEO-racing staat te lezen dat ze in 2008 met hun Porsches aan de DSMEC zullen deelnemen. Nogal vreemd want ze staan te koop?

http://www.racingcars24.com/anzeigen...ma/gt/seite/2/
Old 12-11-2007, 22:27
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
In het persbericht van CEO-racing staat te lezen dat ze in 2008 met hun Porsches aan de DSMEC zullen deelnemen. Nogal vreemd want ze staan te koop?

http://www.racingcars24.com/anzeigen...ma/gt/seite/2/
Vreemd? Waarom dat?

Als men de wagen krijgt verkocht kan men investeren in een andere wagen.

Er zijn zelf teams die al hun wagens te koop aanbieden. Zodat ze kunnen blijven vernieuwen.

Mvg...
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 11:30
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie

die open klasse; is open naar cilinderinhoud.

maar is deze ook open naar technisch reglement??
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 12:01
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Toch even enkele puntjes verduidelijken.
@ Clubman - wij hebben wel degelijk de banden die u nodig hebt zitten bij ons zelfs op stock.

Wat het inschrijvingsgeld betreft, dit hangt af van de tracktime die we moeten kopen op de circuits. Iedereen wil langere wedstrijden, dus het logische gevolg is dat het meer zal kosten. Misschien moet je zelfs nog MEER gaan betalen als de 24H erbij komt, maar dat zal iedereen dan weer logisch vinden. Tevens vinden alle wedstrijden plaats in TOP weekends met veel publiek en daar is de tracktime nog duurder.

Tevens doet Dunlop een gigantische financiele inspanning om de autosport te ondersteunen, en dit op alle vlakken. Dunlop Motorsport heeft zich tevens geangageerd om de tarieven van de banden te behouden zoals deze vandaag van toepassing zijn. maw. de teams en piloten betalen de Dunlop sponsoring niet zoals bij sommigen wel het geval is.

Een instapklasse is de sprinters cup, en zeker geen endurance kampioenschap. In 2004 hebben we zelf de 24h meegereden met een Clio tussen de Vipers en de Porsches, en ik kan je zeggen dat je als kleine wagen tussen alle grote van iedereen veel meer respect krijgt.

Tevens rijd iedereen in zijn eigen klasse en is er geen algemene uitslag meer. De wagen van HRT kan dus perfect podia rijden in zijn klasse

Over elke beslissing is zeer goed nagedacht, en alle zaken die ons de voorbije jaren stoorden hebben we vervangen.

Door 5 maanden vroeger dan al de rest naar buiten te komen met alles zijn we er ook van overtuigd dat iedereen meer dan op tijd alle info bij elkaar heeft om wagens te bouwen en de nodige sponsors te vinden.

Voor alle info kunnen jullie mij steeds contacteren of gebruik maken van de contact op onze website.
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 13:34
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Wat het inschrijvingsgeld betreft, dit hangt af van de tracktime die we moeten kopen op de circuits. Iedereen wil langere wedstrijden, dus het logische gevolg is dat het meer zal kosten. Misschien moet je zelfs nog MEER gaan betalen als de 24H erbij komt, maar dat zal iedereen dan weer logisch vinden. Tevens vinden alle wedstrijden plaats in TOP weekends met veel publiek en daar is de tracktime nog duurder.
Is er dan al een kalender voorzien want u spreekt over TOP weekends?

Mvg...
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 14:22
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Toch even enkele puntjes verduidelijken.
@ Clubman - wij hebben wel degelijk de banden die u nodig hebt zitten bij ons zelfs op stock.

.

Voor alle info kunnen jullie mij steeds contacteren of gebruik maken van de contact op onze website.
Echt ?

225-600-16 ?

Interessante info . doe me maar een PB met prijzen aub.

Wordt er niet overwogen te werken met klassen per gewicht/pk verhouding, zoals de DSC ?
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 19:54
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie

Quote:
dat is zo, en daar zullen we moeten mee leven. Ik vind in elk geval de weekends al schitterend. Denk dat het inderdaad lang geleden is dat we eens goed nieuws kregen over een kampioenschap.(en op tijd !). Ik kan alleen maar zeggen respect om het durven redden van een kampioenschap en een hobby van velen onder ons,of we konden gaan vissen....

maar wat over de 24h? toekomst of nabije toekomst of ooit ???
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 20:03
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:

Tuurlijk, best leuk zo’n M3 van AC Schnitzer, maar voor die echte GTR-look moeten we nog eventjes wachten. Het Belgische EMG Motorsport is namelijk bezig met dit project en zelfs bij BMW heeft men al belangstelling getoond, want mogelijk wordt ditzelfde chassis binnenkort tijdens een motorshow tentoon gesteld. Optisch lijkt de bolide geschikt voor de BTCS maar toch wil men bij EMG niet die richting inslaan. “Ons doel is de nieuwe Dunlop Sport Maxx Endurance Cup of het DSC”…
http://www.autoblog.nl/archive/2007/...bmw-m3-gtr-e92
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 20:29
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Is er dan al een kalender voorzien want u spreekt over TOP weekends?

Mvg...
First Race
Last Race
Truck GP
24 H Zolder
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 20:31
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Clubman View Post
Wordt er niet overwogen te werken met klassen per gewicht/pk verhouding, zoals de DSC ?
Neen, een Golfke met 700pk kan
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 20:34
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Nonkel Vroem View Post
maar wat over de 24h? toekomst of nabije toekomst of ooit ???
Hangt niet van ons af maar van SRO. Wij kunnen enkel vaststellen dat de vraag naar een 24h, ook toegankelijk voor tourismewagens groot is.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules