![]() |
|
|
||||
|
||||
O ja , nog vergeten te vragen...
![]() De monocoque zou ik graag vernissen ,maar die zou moeten semi-gloss zijn... (en die heb ik hier niet staan). Iemand een suggestie welk merk van semi-gloss vernis ik zou moeten gebruiken om de decals niet aan te tasten? tnx Last edited by Ferrari rules; 20-02-2008 at 15:58. |
|
||||
|
||||
-B-502 Topcoat (MrHobby-Gunze Sangyo) semi-gloss.
http://www.modelkits.be/main.php?act...Paint&pagina=1
|
||||
|
||||
Je werk ziet er goed uit, al lijken mij de kabeltjes wat dik voor deze schaal. Of het moet aan de foto/stand van fotograferen liggen...?
Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
De kabels zijn voor schaal 1/24-1/20 .Ik denk dat het er dik uit ziet omdat het er veel(6) zijn die redelijk dicht op elkaar liggen en dat ze nog meer opvallen doordat ze rood zijn. De 2 zwarte kabels zijn dezelfde en die zien er beter uit. De zilverkleurige zijn die rode maar dan gestript. ![]() |
|
||||
|
||||
de volledige bodemplaat is voorzien van carbon decal van Renaissance en moet nu nog gevernist worden. Hiervoor zal ik Mr. Hobby semi gloss gebruiken.
De decals waren echt geen pretje om aan te brengen , het is zeer zenuwslopend en tijdrovend! De foto's volgen wanneer gevernist. Hopelijk beschadig ik de decals niet met de vernis , dit is bang afwachten... |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
zoals beloofd de foto's van de carbondecals.
Ondertussen heb ik alles vernist , maar heb hierbij een redelijk grote fout gemaakt... ![]() Ik had de cockpit vernist met glanzend en pas daarna met semi-gloss. resultaat : de cockpit blijf een glanzende schijn vertonen terwijl carbon eigenlijn niet glanst... De bodemplaat is dan weer wel goed vernist. Ook heb ik warmtewerend Materiaal nagebootst met sigarettenpapier. ![]() ![]() ![]() ![]() Dan eens een dry-fit met de motor om te zien waar er nog warmtewerend spul moet bijkomen: ![]() Wanneer de zijpontons gemonteerd worden zullen deze ook aan de binnenkant voorzien worden van sigarettenpapier. ![]() |
|
||||
|
||||
Ik vind alles er zeer netjes uitzien hoor!
|
|
||||
|
||||
Door een geweldige tip van de paddockers die in Jabbeke waren , ben ik begonnen met de 2 schokdempers , vooraan op de cockpit , te verwijderen en 2 nieuwe te 'scratchen'! Hiervoor gebruik ik 2 buisjes in plastiek van verschillende diameter, de veringen zing met fijn ijzerdraad gemaakt. eerst heb ik die 2 'boebels' op de cockpit verwijderd en heb ik 2 gaten gemaakt omdat de veringen erin zouden passen. Dan na veel meten en passen uiteindelijk met een behoorlijk resultaat.
![]() ![]() ![]() ![]() Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Nu opnieuw de cockpit voorzien van carbon , vernissen , de veringen schilderen en klaar is kees... ![]() |
|
||||
|
||||
Ola, dat is wat we noemen "er geen gras laten overgroeien", en het ziet er verdorie nog goed uit ook.
|
|
||||
|
||||
Het scratchen van schokdempers volgens de regels van de kunst...
Hem moet je precies alles ook maar 1 keer uitleggen, en patat! Het staat er op en klaar. Goed gedaan!
|
||||
|
||||
nu nog een beter camera aanschaffen...
![]() |
|
||||
|
||||
Nu heb ik toch echt de hoofdvogel afgeschoten hoor...
de motor en de achterophanging had ik al gemonteerd alsook de achterwielen. Nu was ik zo druk bezig met carbondecals aan te brengen dat ik de voorophanging meteen ook in carbon gestoken heb. toch een werkje van ongeveer 3 dagen (drogen inbegrepen hé). Kwam ik dan tot de conclusie dat de achterophanging niet in carbon stak en ik dit ook niet meer zou kunnen doen ![]() Al dat werk voor niets gedaan want de decals van de voorophanging zal ik er weer moeten afdoen... ![]() Stom, Stom, Stom,.......... Hoort er ook bij zeker ??? |
|
||||
|
||||
Quote:
Nog enkele referentiefoto's: http://users.telenet.be/aerogi/Racin...ari%20F189.htm http://www.automodellando.it/images/...89/page_01.htm |
|
||||
|
||||
Ik denk dat Guido gelijk heeft, op de tweede link zie je een duidelijke foto van de ophanging en die heeft geen carbon patroon erover heen zitten. Uw scratch vering vind ik wel geslaagd zeker voor een eerste keer zien er goed uit.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|