De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-03-2008, 21:24
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

De druk ligt meteen bij Ferrari en dat is een intressant gegeven. Iedereen dacht dat Ferrari zou domineren dit week-end, wat niet het geval was.

Massa maakt weer een fout die eigenlijk voor de status van een ferrari-piloot onwaardig is.

Kimi maakt een domme fout door op het gras te rijden. Vooral omdat hij dezelfde fout gemaakt heeft tijdens FP1.

Nu Todt verdwenen is zal de grote vraag zijn of Domenicali het roer kan overnemen. Het kan ook het begin van het einde zijn van de vette jaren voor Ferrari.
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 21:43
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Selespeed View Post
Inderdaad, het was een fout van Rubens om door het rood te rijden.

Maar, ...., kan iemand me zeggen waarom het rood was?

Ik kan enkel bedenken dat het ligt nog op rood stond omwille van de SC procedure, maar dat zou dan bij de ingang zijn en niet bij het oprijden van het circuit.
Ik vind het een heel bizar rood licht.
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
ik denk wel dat het met de SC temaken had.. vorig jaar was da toch hetzelfde in canada..
Quote:
Originally Posted by sledge View Post
Klopt, pitten was niet toegestaan op dat moment, vandaar dat het licht op rood stond.
Rookie mistake op zich, maar toch even opmerken dat hij waarschijnlijk niet aan de lichten dacht, omdat:
- Hij waarschijnlijk zich rot aan het vloeken was omdat hij wist dat hij een stop&go ging krijgen, maar anders zat je zonder benzine.
- En dan nog eens de tankman omverrijden

Zou zou voor minder geen aandacht aan het licht besteden
Ze hadden de keuze:
- of Rubens binnen halen "under full course yellow" goed wetende dat hij een stop&go aan zijn broek zou hebben,
- of Rubens buiten laten en hem te voet naar de pits laten terugkeren omdat zijn benzine gewoon op was

Dan haal je hem binnen en slik je gewoon de S&G. Dat het licht op rood stond, kwam inderdaad door de "full course yellow", maar wellicht dat hij door het tankman ongeval wat in de war was. Over een rookie mistake spreken vind ik net ietsje te zwaar...

Valt het op dat ik eerder die nacht naar de 12hr van Sebring heb zitten kijken...
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 21:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Top:
-Honda: een heel stuk beter dan vorig jaar en laat ons eerlijk zijn, dat hadden we niet verwacht. Het kon moeilijk nog slechter, maar ze hebben toch grote vorderingen gemaakt tijdens het testen!
Misschien dit nog even verder verfijnen. Bij aanvang van de wintertesten was de RA108 "geen vits" beter dan de RA107. Ross Brawns eerste invloed en enkele ontslagen later hebben ze net voor de afreis naar Australië tijdens een privé-test de laatste aanpassingen doorgevoerd en de dingen nog verder afgesteld. Ze hebben inderdaad vorderingen gemaakt tijdens het testen, maar dat is pas gaandeweg en naar het einde toe goed gekomen.

Als we hun mogen geloven, heeft de RA108 nog aardig wat potentieel, dus we gaan ze opnieuw wat vaker terugzien in het voorste gedeelte van het peloton dit jaar.
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 22:04
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Het verbaast me toch dat McLaren de perikelen van afgelopen seizoen schijnbaar moeiteloos heeft verteerd. Ferrari daarentegen, als moreel overwinnaar van al dat gekrakeel, gaat hier toch serieus de boer op. Onverwacht wat mij betreft, maar wel de realiteit.
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 23:00
Jerre's Avatar
Jerre Jerre is offline
De Paddock Rookie

Grrr

Ik dacht dat op Sporza F1 van Australië werd uitgezonden ?
Ik heb 2u een documentaire over Ethiopië, Musti en Nijntje opgenomen
05.15u op Sporza, toch ?
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 23:04
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular

je moest je DVD/video op TV1 (het is één zeker tegenwoordig) geprogrammeerd hebben.

Ik was bijna ook verkeerd.
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 23:34
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Wat me deze volledige GP ook is opgevallen is het alom aanwezig zijn van de FIA wedstrijdleiding. Ga even na hoeveel straffen er werden uitgedeeld:

-Glock verliest z'n startpositie omdat hij wagens zou gehinderd hebben + wisselen versnellingsbak
-Raikkonens 'incident' tijdens de kwalificatie werd ook onderzocht; als ik me niet vergis mocht hij niet naar de pits geduwd worden omdat hij nog niet voorbij de pit-ingang 'streep' geraakt was. Kan ook het incident geweest zijn waarbij hij Kubica duidelijk hinderde tijdens diens snelle ronde in het eerste deel van de kwalificatie.
-De stop and go voor Barrichello, met achteraf een diskwalificatie
-Tien plaatsen terug op de grid volgende week voor Nakajima, omdat hij op Kubica knalde.
-enkele SC's die er vroeger geen waren. (de start-crash rommel bevond zich toch vooral naast de baan, en Coulthard's wagen liet toch ook niet zoveel puin achter na Massa's geknoei)

Dus, beste F1kijkertjes, viel het me, samen met de RTL-presentatoren Heiko Wasser en Christian Danner, nogal op, dat een zekere Fernando Alonso, vlak na de startcrash, duidelijk onder de gele vlag, toch nog even snel snel Coulthard voorbijstak, zonder straf.
Old 16-03-2008, 23:59
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Misschien was Coulthard net voorbij Alonso gegaan onder geel en liet hij de Spanjaard er weer voorbij. 'k Heb het voorval ook gezien, en ik weet niet echt zeker wat ik er moet van denken..
Reply With Quote
Old 17-03-2008, 00:06
Jerre's Avatar
Jerre Jerre is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Superdiesel View Post
je moest je DVD/video op TV1 (het is één zeker tegenwoordig) geprogrammeerd hebben.

Ik was bijna ook verkeerd.
Ik zal er proberen aan te denken volgende keer, merci
Reply With Quote
Old 17-03-2008, 08:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Ferrari daarentegen, als moreel overwinnaar van al dat gekrakeel, gaat hier toch serieus de boer op. Onverwacht wat mij betreft, maar wel de realiteit.
Dat het nu uitgerekend de Ferrari-rijders zouden zijn die het minst goed overweg konden met het gegeven "geen traction-controle meer" was vooraf niet te voorspellen, maar dat er piloten gingen zijn die op de sleutelmomenten op hun TC rekenden die er niet is, dat had ik wel verwacht. Van alle piloten lijkt Kimi me het meest te worstelen met de afwezigheid van dat hulpmiddel; als je met één wiel in het gras zit en je geeft vol gas zonder TC ga je rond, dat weet zelfs een beetje geroutineerde Playstation-amateurpiloot...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 17-03-2008, 11:45
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Finish View Post
Dus, beste F1kijkertjes, viel het me, samen met de RTL-presentatoren Heiko Wasser en Christian Danner, nogal op, dat een zekere Fernando Alonso, vlak na de startcrash, duidelijk onder de gele vlag, toch nog even snel snel Coulthard voorbijstak, zonder straf.
Dat klopt helemaal, we keken met enkele samen en ik zei nog "kijk, die steekt voorbij onder geel"... we zijn het dan uit het oog verloren gezien er redelijk wat te zien viel en we wellicht op het vroege uur nog niet goed wakker waren , maar het klopt wel.

Maar misschien dat hij zijn positie toen gewoon terug innam?
Reply With Quote
Old 17-03-2008, 15:32
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Dat het nu uitgerekend de Ferrari-rijders zouden zijn die het minst goed overweg konden met het gegeven "geen traction-controle meer" was vooraf niet te voorspellen, maar dat er piloten gingen zijn die op de sleutelmomenten op hun TC rekenden die er niet is, dat had ik wel verwacht. Van alle piloten lijkt Kimi me het meest te worstelen met de afwezigheid van dat hulpmiddel; als je met één wiel in het gras zit en je geeft vol gas zonder TC ga je rond, dat weet zelfs een beetje geroutineerde Playstation-amateurpiloot...
De twee fouten van Kimi gebeurden tijdens het remmen, had niets met TC te maken. eerste keer te laat op de rem bij het inhalen van Kovalainen, de tweede keer tijdens remmen met linker achterwiel op gras achter Glock...

Die van Massa daarentegen was echt rekenen op TC die er niet was...
Old 17-03-2008, 18:02
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
De twee fouten van Kimi gebeurden tijdens het remmen, had niets met TC te maken. eerste keer te laat op de rem bij het inhalen van Kovalainen, de tweede keer tijdens remmen met linker achterwiel op gras achter Glock...

Idd, maar ik heb toch ook even gezien toen Raikkonen achter Barrichello reed dat hij toch meer "worstelde" in de tragere bochten (o.a. de bocht waar hij met het wiel op het gras reed).
Old 17-03-2008, 18:27
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post

Ha ok. Maar zoals ik al zei ben ik maar een PS2-piloot eh

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 17-03-2008, 19:58
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Ik ga het toch ook nog eens proberen:

*Top: Hamilton. Zonder commentaar.
*Flop: Nakajima. Veroorzaakt in zijn tweede GP zijn evenveelste zwaar incident. Bijna tijd om het Ide-precedent toe te passen?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules