De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-07-2009, 02:52
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

inderdaad, is een oud A+ exemplaar!
Old 18-07-2009, 19:52
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Niet gestart in DSMEC die thiersen, wel in DSC (om de grindbak om te ploegen)

Reply With Quote
Old 18-07-2009, 21:30
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Niet gestart in DSMEC die thiersen, wel in DSC (om de grindbak om te ploegen)

Voor de DSMEC was hij te luid, in de DSC hebben ze een tikje gekregen voor de start. Trouwens ze zijn in Zolder om de auto te leren kennen. Ze hebben trouwens al behoorlijke tijden laten noteren. 1.38 op een Dunlop in koers is toch niet slecht.
Old 18-07-2009, 21:47
Razornord Razornord is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Neen!
Dit is een kantklaar product en het blijft 23.000€. Aanvaardbaar maar niet wat wij in gedachte hebben.

Kijk maar eens naar de link, zoek daar maar wat rond en je zal zien dat de teams in de UK deze wagens zelf bouwen en rond de 3000 pond uitkomen.
Dichterbij huis dan de UK bestaat ook al iets dergelijks:

http://ccrc.nl/
Reply With Quote
Old 18-07-2009, 23:49
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Razornord View Post
Dichterbij huis dan de UK bestaat ook al iets dergelijks:
http://ccrc.nl/
Als ik de uitleg van Dries goed begrijp, is CCRC bijna hetzelfde ... en toch weer niet helemaal. CCRC laat zo goed als alle 7-klonen toe, zowel fabriek als kit als zelfbouw (een ESTfield of een Robin Hood zijn bijvoorbeeld niet toegelaten).

Wat Dries dan wel bedoelt (verbeter me als ik verkeerd ben ...) zijn zelfbouwwagentjes gebaseerd op het boek van Ron Champion ofte "Build your own Sports Car for as little as £250 - AND RACE IT". Deze wagens zijn in de kitwereld beter bekend als LOCOST en er ontstond in verscheidene landen reeds een hele toeleveringsindustrie. Je mag een Locost ook niet zien als een kit, aangezien je het hele chassis zelf dient te lassen (alhoewel ze trouwens ook reeds te koop zijn ...).
Op het web zijn ook reeds iets grotere versies, of toch de plannen, opgedoken zoals de McSorley 7 + 4 en de McSorley 7 + 442.
Reply With Quote
Old 18-07-2009, 23:58
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Klein vervolg ...

CCRC laat blijkbaar ook andere carrosseries toe dan de "7".
Zo staan ook de Fisher Fury en Ginetta G20 en G27 op de lijst.

De Sylva Stylus wordt trouwens niet meer gemaakt door Sylva, maar door SSC ... als de eigenaar er niet de brui aan gegeven heeft ...

Ook de Ginetta G27 werd doorverkocht aan GKD, die de G27 nu verkopen als de Evolution, nu gebaseerd op BMW E36 of E46 en licht hertekend.
Reply With Quote
Old 19-07-2009, 14:20
Razornord Razornord is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Pat View Post
Als ik de uitleg van Dries goed begrijp, is CCRC bijna hetzelfde ... en toch weer niet helemaal. CCRC laat zo goed als alle 7-klonen toe, zowel fabriek als kit als zelfbouw (een ESTfield of een Robin Hood zijn bijvoorbeeld niet toegelaten).

Wat Dries dan wel bedoelt (verbeter me als ik verkeerd ben ...) zijn zelfbouwwagentjes gebaseerd op het boek van Ron Champion ofte "Build your own Sports Car for as little as £250 - AND RACE IT". Deze wagens zijn in de kitwereld beter bekend als LOCOST en er ontstond in verscheidene landen reeds een hele toeleveringsindustrie. Je mag een Locost ook niet zien als een kit, aangezien je het hele chassis zelf dient te lassen (alhoewel ze trouwens ook reeds te koop zijn ...).
Op het web zijn ook reeds iets grotere versies, of toch de plannen, opgedoken zoals de McSorley 7 + 4 en de McSorley 7 + 442.
Het zijn idd zelfgebouwde wagens die er uitzien als een "7" maar het chassis is heel anders dan dat van een "7". Ook de motor is "vrij" te kiezen. Wellicht wordt het echter geen Locost want om die auto te maken, is er een Ford Cortina nodig voor de starre achteras. Ook staan er fouten in het boek van de Locost. Ge hoort mij al komen: een race-auto maken voor £250 is dan zo ongeveer onmogelijk. Het vervolg op de Locost is de Haynes. Wat ik hier schrijf is slechts de suggestie die ik doorgegeven heb aan Dries dus neem dit niet als de absolute waarheid voor wat er gaat gebeuren.

http://www.bol.com/nl/p/boeken-engel...363/index.html

Bovenstaande link is om te tonen hoe het boek er uitziet. Hier is de donorauto een Ford Sierra voor de motor, de transmissie, etc. Het is dus mogelijk voor teams om tegen een minimaal budget (we spreken over enkele 1000den euro's) een raceauto in elkaar te zetten die allemaal hetzelfde en erg onderhoudsvriendelijk zijn. In Nederland en in de UK bestaat er aan kampioenschap dat volledig draait rond zelfgebouwde auto's en kitcars (met kitcars bedoel ik dan dat alle onderdelen geleverd worden die de eigenaar dan zelf in elkaar moet draaien). Een kampioenschap van combinaties van zelfgebouwde auto's en kitcars kan een erg boeiend geheel opleveren omdat racen terug kan tegen een erg beperkt budget en dat tegen een heel beperkt budget (stel dat de auto total loss gereden wordt, levert dat een serieus gevloek op maar het betekent niet het faillissement zoals bij een crash met een Porsche GT3 voor Jan met de pet). Dit concept heeft dus een groot potentieel denk ik zo. In Holland is dit kampioenschap al lang aan de gang zodat ze daar al een mooi geheel aan auto's hebben maar in België zullen we met een minimum moeten starten uiteraard :-) . Ik hoop dat een bovenstaand idee van de grond kan komen want dan is de racerij geen utopie meer voor de meesten onder ons.
Reply With Quote
Old 22-07-2009, 15:18
zwoemba zwoemba is offline
De Paddock Rookie

Onboard in de Mosler:

http://www.youtube.com/watch?v=dWtTff0T7vA
Reply With Quote
Old 23-07-2009, 09:31
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by zwoemba View Post
Mooie beelden en leuke sound.
Was me juist de eerste 5 minuten aan het afvragen wie nu eigenlijk nog naast jou zat om de schakelpook te bedienen
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules