![]() |
|
|
||||
|
||||
Het kan ook een ongezonde manier van natrappen zijn van Nelsinho, maar dan lijkt het me eerder toch een maffia-praktijk. Ik vermoed dat dit verhaal dus echt nog wel klopt. Ik hoop wel dat Piquet weet dat ook hij gestraft zal worden als dit alles blijkt waar te zijn. De FIA heeft weliswaar nu twee opties:
1/ oftewel de zaak uitspitten en de sport op deze manier nog meer in diskrediet brengen (+ bedenk de gevolgen: sancties tegen Renault, Renault stapt uit de F1...dat kan de FIA best wel missen in deze crisistijden) 2/ oftewel de boel in de doofpot stoppen en het klasseren als 'wraakneming van een misnoegde ex F1 coureur'. Het lijkt wel als kiezen tussen de cholera en de pest. Een soort gokchinees schandaal in de F1. En die opgeplofte ballonnekesbuik van een Briatore ziet er op z'n minst gezegd buiten een flamboyante playboy (Klum en Campbell ???) ook een doorgewinterde gangster uit.
|
||||
|
||||
Na aandachtige lezing van Piquet's verhaal kom ik tot het besef dat het idee om een ongeval te veroorzaken geen ingeving was die tijdens de race opgekomen is, maar wel degelijk iets wat vooraf gepland werd, tot zelfs de exacte plaats waar hij moest crashen toe, want daar stond geen kraan en dus was een SC zo goed als zeker!!!
|
|
||||
|
||||
Renault start een gerechtelijke procedure tegen Jr én Sr:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/78478
|
|||
|
|||
Quote:
Wie brengt de sport in diskrediet: iemand die sjoemelt, of degene die het gesjoemel bestraft? |
|
|||
|
|||
Briatore en Symonds stappen op bij Renault. Ze geven dus impliciet toe dat Piquet met opzet gecrasht heeft.
bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF16092009_027 |
|
||||
|
||||
Na Ron Dennis een tweede tegenstander van Max Mosley die uit de weg geruimd is. Nu Di Montezemelo nog en dan is zijn wraak zoet, maar dat is een zwaarder kluif denk ik...
![]() Heb Briatore altijd een kwal gevonden, maar het was wel een kleurrijke figuur. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Nu nog de vraag waar Ecclestone paar weken geleden al mee afkwam, wordt dit niet de druppel die Renault uit de F1 doet stappen ...
|
||||
|
||||
euhm, das écht geen verlies! - dat een ander team maar snel in de plaats komt...
|
||||
|
||||
Al van meteen na de race had ik het gevoel dat er opzet i het spel was, maar heb er verder nooit meer over nagedacht.
Wel goed dat de waarheid nu toch aan het licht komt, een schandaal meer of minder maakt in deze periode van de f1 toch niet meer echt uit. Hmm het is echter wel redelijk stil rond dit verhaal. Na het Barrichello - Schumacher verhaal werd Ferrari beschuldigd als manipulators van de sport. Wat zijn ze bij renault dan wel niet ![]() Last edited by smiley; 16-09-2009 at 20:09. |
|
||||
|
||||
Barrichello - Schumacher speelde zich af tijdens de titelstrijd. Renault speelt dit jaar niet mee in de titelstrijd.
Het aftreden van Briatore en Symonds, samen met de verklaring van Renault dat ze de uitspraak niet gaan aanvechten, is voor mij een volledige schuldbekentenis. Briatore zal geen gemis zijn in de F1. Symonds kan gemist worden door Renault. Met hem vertrekt een pak ervaring uit het team. |
|
||||
|
||||
3 vragen gelden nu:
1/ Was Renault idd schuldig, want het is nog nergens formeel bevestigd, maar beide ontslagen gebeuren niet wanneer ze rotsvast overtuigd zijn van hun onschuld. 2/ Blijft Renault in de F1 ? Imago wordt zwaar beschadigd, F1 is zowiezo al verlieslatend voor de grote autoconstructeurs en de gloriedagen zijn nu onderwijl wel min of meer voorbij (2005 - 2006 en terug bergaf) 3/ En tenslotte voor mij de belangrijkste vraag: Wist Alonso van dit alles ? Indien ja; hypocriet om beide handjes in de lucht te steken op het podium en te genieten van een onverdiende zege. Merk ook op dat Alonso van Stepney-gate op de hoogte was, dus het lijkt me straf dat hij, mede dankzij de vreemde gekozen strategie tijdens de race, hier niks vanaf wist. Wat een vuile bedriegerij allemaal. In de nieuwe eeuw lijdt elke belangrijke sporttak onder gokschandalen, doping, gesjoemel en corruptie. Enkel zware straffen kan dit oplossen. FIA: trap Renault zélf uit de F1 voor een jaartje. Jammer voor het al dan niet eerlijke personeel, maar laat dit optekenen als precedent indien dergelijke taferelen zich ooit nog eens zouden voordoen.
|
||||
|
||||
extra geintje bij dit alles:
Massa lag aan de leiding toen Piquet crashte. Had Ferrari de zege geboekt, had het nooit gekomen tot het 1 punt-verschil in Brazilië en hadden we in 2008 een Braziliaanse WK gehad. tot hier een korte belachelijke zijnota !
ah. daar zit die reply-knop dus. Last edited by Finish; 17-09-2009 at 13:50. |
|
|||
|
|||
Tsja, maar als je Alonso schrapt uit de uitslag van die race was dan had Hamilton 2 punten extra gescoord t.o.v. Massa.
|
|
|||
|
|||
Ja maar heel de race is "vervalst" he. De race zou helemaal anders verlopen zijn zonder die crash.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 4 (0 members and 4 guests) | |
|
|