![]() |
|
|
|||
|
|||
Van een welingelichte bron vernomen dat alles al in orde is voor de komende 6 weken...
Wait and see.. C U |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Als je in 1978 een huisje hebt gekocht in de buurt van het circuit zal een raceweekend geen probleem zijn maar wel de succesvolle incentives en trackdays met meer dan 105 dB bijvoorbeeld anno 2009. Diverse hotshots en organisaties hebben in de afeglopen jaren de veranderde wensen van de maatschappij volstrekt genegeerd. Sterker nog, als ik nu een huisje zou kopen dan zou ik ook klagen over het geluid op door-de-weekse dagen. Raceweekends geen probleem maar door de week is veel geluid nergens voor nodig. Tijdens een weekend eigenlijk ook niet. Waarom stelt de FIA niet de volgende algemene regel in voor elke klasse, circuit, huurder of wat dan ook:
FIA licenties voor circuits alleen verkrijgbaar indien aan bovenstaande voorwaarden wordt voldaan, ook voor door-de-weekse algemene activiteiten ![]() ![]() Wat betreft "geluidsbelasting", zie het verschil tussen iemand uit Zolder of Zandvoort. Iemand uit Zandvoort mag je bijvoorbeeld 6 keer per dag blootstellen aan 120 dB en iemand uit Zolder mag je dag in, dag uit blootstellen aan 95 dB! Voor zover ik weet zijn mensen gelijk, dus ook de oortjes ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 23-09-2009 at 23:33. |
|
||||
|
||||
Het zullen dan toch vooral ouderen van dagen zijn zeker in de VZW, want mensen die nog niet op pensioen zijn, zijn normaal gezien niet thuis overdag in de week
![]() |
|
||||
|
||||
Ooit gehoord mensen die snachts werken?
Maar ik ga akkoord met sommige, als je ergens gaat wonen dan weet je wat de nadelen zijn. Zoniet moet je niet klagen bij de gene die overlast bezorgt, maar bij de gene die jouw het huis heeft verkocht en niet op de hoogte heeft gebracht van de overlast. Maar ergens kan ik de buurtbewoners begrijpen als het over de jaren heen erger is geworden door de week. Dan moet het minder, en die algemene geluidsbepreking gaat niet werking race wagens maken nu eenmaal veel lawaai. Als er zo een algemeen geluidsbeperking komt dan kunnen we vaarwel zeggen tegen alle grote autosport takken. |
|
|||
|
|||
Zou mooi zijn dat er eindelijk eens een algemene eenvormige regelgeving komt voor geluidsoverlast. Wat ook de oorzaak daarvan mag zijn.
Naast ons huis (er wel aangebouwd) oefent minstens 1x per week een 'fanfare' . Op die dagen moet ik tot 22u niet naar tv kijken, kan mijn dochter voor 22u niet slapen (op dat uur zou ze al lang moeten slapen) en staan mijn glazen in de kast soms te daveren. We hebben ook al geprobeerd om daar iets aan te doen. Weet je wat het resultaat hiervan is. Sorry meneer, we kunnen daar niks aan doen. Dat is 'niet elektronisch' versterkte muziek en daar bestaat geen specifieke wetgeving of limieten voor... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
|
||||
|
||||
Voor mij is het geluid van racewagens ook niet-electronisch-versterkte muziek
![]() |
|
||||
|
||||
In Spa verdienen de meeste buurtbewoners toch serieus wat geld tijdens de grotere evenementen door hun tuintjes te verhuren als parking? En ze verkopen vaak ook drank enzo langs de kant van de weg... Zo zorgen ze er toch voor dat ze geen bijverdienste meer hebben?
|
||||
|
||||
De kunst van een ´reporter´ bestaat er grotendeels in om tussen de regels door te kunnen lezen. In deze Thread staat het zelfs overduidelijk IN de regels, maar blijkbaar is het dan nog niet klaar... De buurtbewoners hadden/hebben niks tegen de races (waaraan ze inderdaad een euro verdienen), maar wel tegen de geluidsoverlast tijdens de weekdagen, veroorzaakt door de vele ´nevenevenementen´ die op en rond het Circuit van Spa-Francorchamps worden georganiseerd en de laatste jaren een wildgroei kenden
![]() |
|
||||
|
||||
Dat heb ik inderdaad gelezen, maar ze kunnen toch niet eisen dat er enkel "grote" evenementen plaatsvinden en dan nog altijd tijdens het weekend? Hoe vaker er mensen naar het circuit afzakken, hoe beter voor de hele regio, toch?
En die geluidsoverlast, ik kan me voorstellen dat dat storend is, maar ja, dat weet je als je naast een circuit, luchthaven, autosnelweg ofzo gaat wonen...
|
||||
|
||||
Mensen op trackdays geven geen geld uit in de buurt he. Er zijn geen of heel weinig toeschouwers, en d emeesten komen 's morgens aan en vertrekken na afloop.
|
||||
|
||||
Dat zeg ik ook niet, maar die trackdays en andere events zorgen er toch voor dat het circuit genoeg geld heeft, of vergis ik mij? En kost de F1-race het circuit niet meer dan ze opbrengt? Verbeter mij a.u.b. als ik fout ben, maar ik dacht altijd dat een circuit niet kon overleven van een paar grote evenementen.
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de verduidelijking Dries
![]() Als ze inderdaad eenzijdig de uitbatingsvergunning hebben aangepast, dan is het normaal dat er protest komt. Hopelijk komen ze tot een oplossing die voor beide partijen positief is !
|
|