![]() |
|
|
|||
|
|||
Ik sta steeds met mijn mond open hoe bouwers zoals jij dit allemaal voor elkaar krijgen, door alleen naar foto's en internet afbeeldingen te kijken.
Ik zou het niet kunnen. Proficiat ![]() Velpon man Last edited by Velpon man; 15-07-2015 at 18:39. |
|
|||
|
|||
Eén van de problemen met deze kit is de te ronde vorm van de binnenkant van de voorste spatborden. Met potlood heb ik een lijn getekend op de body, deze lijn volgt de vorm van de body. Die lijn zou eigenlijk vrijwel recht naar achter moeten lopen, de scherpe bocht naar rechts toont de fout :
![]() ![]() Dit is niet eenvoudig aan te passen, maar ik heb toch een manier gevonden. Eerst heb ik wat plastic weg gezaagd, daarna heb ik het driehoekige stuk een paar mm naar binnen toe (richting van de cockpit) geplooid : ![]() Dan werden de openingen dicht gemaakt met CA en bloem. Na een eerste rondje schuren heb ik een laagje primer gespoten, gevolgd door nog een rondje schuren : ![]() ![]() De vorm is nog niet helemaal goed, maar het ziet er toch al wat beter uit : ![]() |
|
||||
|
||||
Bij de eerste foto was het me nog niet helemaal duidelijk, maar nu ben ik weer mee
![]()
|
|||
|
|||
Het is inderdaad moeilijk te zien op de foto's. Maar na de volgende aanpassing zal het duidelijker zijn want de vorm is nog niet goed. Vooral aan de binnenkant van de spatborden (bovenzijde van de body).
Dit wordt aangepast door styreen strips te lijmen die nadien in vorm worden geschuurd. Wordt vervolgd. Groeten Pascal |
|
|||
|
|||
Tijd voor een update.
Het verbreden van de binnenkant van de spatborden gaat verder : ![]() Na een eerste schuurbeurt, ik ga nog wat mogen plamuren en schuren. : ![]() ![]() ![]() De gaten voor de uitlaten moeten aangepast worden voor de Lemans versie. De vorm is goed, maar ze zitten te ver naar achter en in een verkeerde hoek. Voor : ![]() Tijdens het uitzagen : ![]() Na : ![]() ![]() Volgende stap is het aanpassen van de panellines en het maken van louvres. Groeten Pascal |
|
||||
|
||||
Hele sterke verbouwingen. Ik blijf geboeid volgen.
![]() ![]()
|
|