De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-06-2002, 16:27
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Deze problematiek is al elke keer naar voor gekomen als er iets misloopt met autosport.

ZiIjn er ongevallen, dan is de pers er als de kippen bij om de autosport met de vinger te wijzen.

Maar als dit niet was gebeurd, had half België zelfs niet geweten dat er een rally was!!

Ik vind het ongeval echt zeer jammer en ik betreur het slachtoffer, maar om dan te gaan roepen dat "autosport" niet meer kan ???

Net zaols Airco stelt, we blijven toch allemaal niet uit onze auto omdat er dagelijks zeer zware ongevallen gebeuren?
Of we gaan in het week-end ook niet allemaal braaf op een stoel zitten in plaats van uit te gaan?

Komaan zeg, gezond verstand gebruiken aub.

Doe als orgaisator je best om een veilig parcour te amken, blijf als supporter uit de risicozones en hou als piloot rekening met het onverwachte.

als dit wordt gerespecteerd heeft iedereen zijn best gedaan en kunnen we enkel maar hopen dat het lot iemand niet slecht gezind is.

Ik minimaliseer hier niets, maar ik wil ook niet het opgeklopte gedoe horen van " er is weer een ongeval gebeurd tijdens een autorally".

Hoeveel piloten, marshalls of toeschouwers zijn al omgekomen in F1 ? En die mannen rijden nog elke keer,. Toch gebeuren nog regelmatig crashes, maar in F1 (en circuitsport algemeen,)waren ze wel zo slim om telkens uit de fouten te leren en te trachten de situaties te verbeteren, voor piloten, marshalls en toeschouwers.

Waarom niet tijdens rally's dezelfde houding innemen.
OK een openbare weg kan je niet gaan beveiligen zoals een circuit, maar gezond verstand van iedereen doet vele hoor.
Reply With Quote
Old 17-06-2002, 16:56
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Er is niemand die zegt dat "autosport niet meer kan", maar als er mensen sterven mag je toch wel even kritisch zijn...als de pers zo doet is dat enkel en alleen omdat er geen enkele andere sport is in België waar de afgelopen 10 jaren zoveel doden en gewonden vielen onder niet-deelnemers (toeschouwers dus).

Vergelijkingen met het dagelijkse verkeer of andere sportongevallen doen daarin niet terzake.
Reply With Quote
Old 17-06-2002, 18:19
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Toch wel vreemd dat "toevallig",anti-rally activisten op die plaats stonden te protesteren,met de camera in de hand.Er wordt
nu nagegaan of één van die gasten niet opzettelijk de piloot uit zijn consentratie heeft gehaald,het schijnt dat de piloot heeft moeten uitwijken voor een persoon die aanstalte maakte om de weg over te steken,als één van die gasten de uiteindelijke oorzaak zou blijken te zijn,mogen ze hem van mijn part in den bak draaien.
Het was idd een gevaarlijke passage,met nogal ne ferme "jump",en toen wij er door gingen zag ik wel veel mensen staan op plaatsen waar ik persoonlijk nooit zou durven gaan staan ,maar kom.
Old 17-06-2002, 19:23
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Rallysprint in Bellegem is omwille van deze gebeurtenissen afgelast
bron: VRT
Old 17-06-2002, 20:11
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Idd, twas nen demonstrant TEGEN de rallysport die dare stond.
Nu sorry, maar als er eender waar of wie of wat voor uwen auto springt....
Da zou etzelfde zijn as de NMBS VERBIEDEN omdat er ene voor den trein springt....

Als ze rallysport hiervoor gaan verbieden dan gaan ze veel moeten verbieden.
Old 17-06-2002, 20:51
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Wanneer er een ongeval gebeurt in een rally vallen er nog steeds gewonen en doden, daar gaat het het hier om.

Ik snap de reacties wel, maar je mag dit niet zien als een persoonlijke, "kwaadaardige" aanval op je/onze favoriete hobby. Een beetje meer nuancering kan geen kwaad, in welke omstandigheden het ongeval dan ook gebeurde.
Reply With Quote
Old 17-06-2002, 21:10
Kurttigerracing Kurttigerracing is offline
De Paddock Rookie

Sorry nieuws gemist en hier lees ik nogal uiteenlopende versies. Wat is er nu echt gebeurd ?

Reply With Quote
Old 17-06-2002, 21:17
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Kurttigerracing
Sorry nieuws gemist en hier lees ik nogal uiteenlopende versies. Wat is er nu echt gebeurd ?
16/06 Eén dode toeschouwer bij rally in Ichtegem

Eén dode, één zwaargewonde, drie lichtgewonden en drie omstaanders die in shock verkeerden. Dat is de balans van het ongeval zondag tijdens de Rally van de Middenkust. Burgemeester Karl Bonny van Ichtegem sprak op een persconferentie van een spijtig ongeval.

Om 13 uur 25 is in de Zeeweg op een recht stuk weg de Mitsubishi Lancer van Thierry Dekoninck en co-piloot Jeannick Breyne van de weg geraakt en in de voortuin van een woning terecht gekomen. Daar zat een groep omwonenden de wedstrijd te volgen.

Het publiek bevond zich volgens burgemeester Bonny in een verboden zone; op de plaats van het ongeval geldt een perimeter van tien meter breedte tussen het eigenlijke parcours en waar toeschouwers mochten komen.

Het gerechtelijk onderzoek moet uitwijzen of de mensen in of buiten die zone stonden. Ander publiek dan omwonenden was in die zone in principe niet toegelaten. Over de verantwoordelijkheid van het ongeval wilden de aanwezigen geen verklaringen afleggen.

De rally is van provinciaal niveau. Er waren 96 deelnemers. De wedstrijd werd meteen na het ongeval gestaakt.

GVA :15/6/01

klik hier
Reply With Quote
Old 20-06-2002, 13:39
Z!K@'s Avatar
Z!K@ Z!K@ is offline
De Paddock Rookie

ik ben wel voor het voorstel dat vandaag voorgesteld werd op het 13u journaal van vrt. Verminder het aantal rally's en spendeer het geld dat je daardoor bespaart aan veiligheid. Zo heb je wel minder rally's, maar van een hoger niveau.
Reply With Quote
Old 20-06-2002, 14:05
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

1) op welke manier bespaar je geld door het aantal rally's te verminderen? De kleinere rally(sprinten) worden meestal door lokale bedrijven gesponserd die niet meteen hun 500 euro naar b.v. de Ypres Westhoek rally gaan dragen...

2) hoger niveau = meer kosten? Wel zeer spijtig voor die amateurs die b.v. met een citroën ax starten...
Reply With Quote
Old 20-06-2002, 14:55
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular

Hier geef ik Bart voor een deel toch wel gelijk : waar moeten de amateurs beginnen?

Sainz, McRae, Burns, F. Loix, ... zijn ooit ook op lager niveau moeten beginnen.

En die geldbesparing zie ik ook niet onmiddellijk. Zoals Bart aangaf, bv de Titanic-Rallysprint in Kasterlee wordt door lokale ondernemers gesponsord, en die gaan nu niet direct naar Ieper, de Condroz of Spa komen, denk ik zo.
Reply With Quote
Old 20-06-2002, 15:51
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Vul de petitie in op http://www.cvwrallysport.be site van Chris Van Woensel
Old 02-07-2002, 13:39
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
op de site van een bekend Tv programma waarvan wij hier niks mogen publiceren. Heeft de versie van de betrokken rallypiloot op zijn site staan.

Reply With Quote
Old 02-07-2002, 22:56
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

mja heb ze gelezen ...
de waarheid zal hoogstwaarschijnlijk ergens in het midden liggen ... aan het gerecht om uit te maken wat deze waarheid is.
Old 03-07-2002, 10:38
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Sorry, ik moet lachen.
Wat lees ik hier?
Er mag hier niks over pitstop.tv gezegd worden?
Wat is dit hier voor een ondemocratisch forum?
Op het forum van pitstop.tv mag iedereen op een correcte manier zijn mening uiten.
Hier kan dat dus niet, hier heerst censuur of zelfcensuur.

Voor meneer airco.
Ik ben de enige die Thierry Dekoninck een forum heeft gegeven. De man heeft zijn verhaal kunnen doen. Politie en parket weten heel goed hoe het verlopen is, maar in het belang van het onderzoek mogen zij natuurlijk niks openbaar maken.
Intussen wordt de piloot en meteen ook de rallysport in diskrediet gebracht. Dat kan wel.
Meneer airco, er bestaan beelden van de onverlaat die voor de auto springt. Ik hoop dat die man beschuldigd wordt van doodslag.

"Mja", wat een arrogantie!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules