De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-09-2002, 20:47
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Voor de eerste maal 3 wagens tegelijk van de baan zien gaan 't was precies parkeren dat ze deden, en dan die finish, amaai elkaar nog ff van de baan rijden, muurtje opzoeken amai, amai
Reply With Quote
Old 08-09-2002, 23:10
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Ik vond het gewoon schandalig:
- Mercedes stelt de stop van hun 2001 versies tot het einde uit om de audi's te blokken
- Bij de start heeft Aïello wel een stuk of vijf serieuze tikken van Alesi en Alzen te verwerken gekregen, dus vind ik het niet meer dan normaal dat Ekstrom hetzelfde terug doet.
- Het viel mij op dat de commentator toch wel een serieuze Merc-fan is, van subjectiviteit nog nooit gehoord.
- De finish ja...

Bij Abt hadden ze gewoon Wendlinger en Abt moeten laten terug zakken om ook wat spelbreker te spelen. Op het einde was het gewoon Aïello tegen vier Mercedessen.

In het begin heb ik er echt van genoten maar wat daar op het einde allemaal gebeurde, sorry maar dat kan je moeilijk racen noemen.
Reply With Quote
Old 09-09-2002, 10:00
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Das war ein Riesenrennen! Een bijzonder spektakulair kijkstuk,
zelden eerder gezien. Jammer van de teamorders, maar dat kon de pret niet echt bederven. De uitslag was voor mij minder belangrijk dan de konstante spanning.

jan
Reply With Quote
Old 09-09-2002, 12:09
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

Wat was de uitslag nu eigenlijk?
Reply With Quote
Old 09-09-2002, 12:15
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

1 Fässler
2 Schneider
3 Alesi
4 Alzen
5 Aïello
6 Menu
denk ik...
Reply With Quote
Old 09-09-2002, 12:29
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Dat geduw en getrek bij de start leek me niets met de titelstrijd te maken te hebben, dat doen ze gewoon constant in DTM...die auto's kunnen daar immers een beetje tegen :-)

Die actie van Ekstrom had echter een bitter smaakje, die bleef gewoon duwen -- en dat leek me echt wel met de bedoeling om Schneider in de fout te dwingen, zoniet op het rechte stuk gewoon te laten slippen... Onsportief tot en met.

Verder is DTM nu eenmaal een merkensport, dankzij een goeie pitstopstrategie kon Mercedes ervoor zorgen dat ze in de weg reden van Aiello... De Audi's hadden dit ook mogen doen met Schneider, maar op die onsportieve actie van Ekstrom na waren ze op de juiste momenten nergens te zien.

Ofwel keer je terug naar écht racen, schaf je pitstops af en laat je iedereen vertrekken met een volle tank (zoals in de goede oude F1-tijd), ofwel haal je de spanning uit dit soort strategie. Proficiat Mercedes dus, alhoewel ik denk dat Audi het wel zal halen.
Reply With Quote
Old 09-09-2002, 12:32
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

En vooral; bedankt DTM voor de vele acties die sportief verliepen! Dit was echt autosport, waar je dus nogal vaak zo'n loterij voor nodig hebt

Vincent heeft de race van zijn leven gezien
Reply With Quote
Old 09-09-2002, 12:40
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Awel, ik kijk naar de DTM als het niet samenvalt met Superbikes of MotoGP. Nu was dit gisteren wel het geval en toch heb ik de DTM gevolgd.
Dit was Tourwagenracen van de bovenste plank. Dat duw- en trekwerk hoort er nu éénmaal bij en draagt m.i. enkel bij tot het spektakel.
Ik vond het alleen jammer voor Alesi dat Fässler hem uiteindelijk eerst is voorbij gegaan ipv Schneider.

Aiello heeft meermaals bewezen dat hij het sterkst is dit jaar en hij zal de titel dan ook makkelijk binnenhalen.
Reply With Quote
Old 09-09-2002, 12:56
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Dan moet het wel heel erg de moeite geweest zijn voor Alain, want zowat zes ronden voor het einde van de DTM stond er een bijzonder smakelijke pitbabe de winnaar van Assen te kussen op het podium. Ik heb haar slechts 30 seconden gegund en dan opnieuw gezapt naar DTM. Een mens moet zijn prioriteiten kennen hé

jan
Reply With Quote
Old 09-09-2002, 14:16
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular

Ik ben nu juist terug (lange reis ), en ik heb daar een SUPER weekend doorgebracht !! De A1-Ring is een prachtig circuit, men kan er van uit de tribunes (het zijn er 3 enorme) bijna heel het circuit zien, alles is er goed verzorgd, er was veel randanimatie, en spectaculaire races in het voorprogramma (Lupo Cup, F3, Porsche Super Cup & F. BMW).

Die paar regen drupels in de 2de helft van de DTM-race hebben ervoor gezorgd dat de race heel wat spectaculairder was.
En heu... Flugel, het waren geen 3 maar wel 4 wagens die tergelijk er tijd spinden in de eerste bocht (voor mijne neus trouwens )

Maar nu effe de foto's sorteren en on-line zetten

Vincent

</a>
Reply With Quote
Old 09-09-2002, 15:39
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Alleen was die vierde (of liever de eerste) niet helemaal synchroon met de andere drie. Misschien is hierbij een nieuwe discipline van de autosport ontstaan: het schoonslippen. Er is nog een toekomst voor Joyce De Troch

jan
Reply With Quote
Old 09-09-2002, 19:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by jan
. Misschien is hierbij een nieuwe discipline van de autosport ontstaan: het schoonslippen. Er is nog een toekomst voor Joyce De Troch

maar dan wel met een schoon slipje
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 09-09-2002, 21:10
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Marshal

maar dan wel met een schoon slipje
eh met????
Reply With Quote
Old 09-09-2002, 23:24
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

zaalige race ! idd lang geleden !
Reply With Quote
Old 10-09-2002, 12:33
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Stipey

Vincent heeft de race van zijn leven gezien
Ik heb daar idd de race van mijn leven gezien .

De foto's (260) staan trouwens on-line op mijn site. Tijdens de race zelf heb ik geen foto's genomen, ik wouw de race 100% volgen.

Vincent.

</a>
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules