De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-01-2003, 14:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Opgepast met zulke uitspraken hoor. Herinner je 1982, toen Gilles Villeneuve bij zijn dodelijk ongeval in Zolder meters de lucht ingeslingerd werd uit zijn Ferrari : ook toen (en zelfs soms nu nog) doken er stemmen op die hetzelfde deden vermoeden. Niets was echter minder waar : de klap was gewoonweg zodanig hard dat Gilles met stoeltje en al, vastgegespt uit zijn wagen gerukt werd!
Ik zeg niet dat Shinozuka op die manier uit zijn Nissan gevlogen is, maar misschien zijn de bouten van zijn kuipzetel gewoon een beetje gelost door de klap?
Enfin, ik wil maar zeggen : voorzichtigheid is geboden bij het doen van zulke veronderstellingen.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 10-01-2003, 14:22
speedkicks speedkicks is offline
De Paddock Rookie

Inderdaad in het geval van Villeneuve kun je duidelijk op de beelden zien dat hij met stoel en al uit het wrak geslingerd werd.
Als het materiaal in orde is, zou dit nooit mogen gebeuren, zowel in het geval van Villeneuve als nu van Shinozuka. Deze bouten moeten toch berekend zijn tegen enorme schokken. Ikzelf werk op een bedrijf dat in de veiligheidssektor aktief is en ik kan je zeggen dat hier niet mee gelachen wordt. Een veiligheidsfaktor van 10:1 is hier geen uitzondering.
Ik blijf het raar vinden. SORRY.
Misschien kunnen wij uit het kamp van AD hierover meer info krijgen?
SORRY VOOR DE OFF TOPIC. (hoewel off topic)
Reply With Quote
Old 10-01-2003, 14:33
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Wat dat off-topic gaan : heb ik opgelost (is een aparte thread nu).
Wat info ADSport betreft : ik zal eens luisteren (ik was zelf niet bij de opbouw van de Toyota betrokken dus wil ik ook geen wild guess nemen).

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 10-01-2003, 14:59
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Ik heb hierop geantwoord, maar Sennake was juist op die moment bezig den topic te splitsen. Antwoord staat dus in andere topic, samen met nog wat AD nieuws ( )

(Mod)
Van Shinozuka is het geweten dat hij zeer dicht bij zijn stuur zit, quasi met de neus erop. Bij zo'n klap als dewelke Shino gisteren maakte, wordt je lichaam wel tegengehouden door de gordels, maar het hoofd knikt ontegensprekelijk nog steeds naar voor of naar beneden. Op die manier zou Shinozuka dus zijn hoofdverwondingen kunnen opgelopen hebben
(/Mod)

Last edited by Sennake; 10-01-2003 at 16:54.
Reply With Quote
Old 11-01-2003, 00:01
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Sennake
Herinner je 1982, toen Gilles Villeneuve bij zijn dodelijk ongeval in Zolder meters de lucht ingeslingerd werd uit zijn Ferrari : ook toen (en zelfs soms nu nog) doken er stemmen op die hetzelfde deden vermoeden. Niets was echter minder waar : de klap was gewoonweg zodanig hard dat Gilles met stoeltje en al, vastgegespt uit zijn wagen gerukt werd!
De hechtingspunten van de gordel in de Ferrari van Gilles Villeneuve zaten vast aan zijn stoeltje en niet zoals gewoonlijk aan het chassis. Dat Gilles met stoel en al uit de wagen gerukt werd kwam niet zozeer door de impact van de crash maar eerder door de constructie van zijn zitje.
Denk ik !!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules