De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-03-2003, 15:11
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Meest opmerkelijk was de enorm slimme zet van Raikkonen en McLaren door in de warm-up lap van strategie te veranderen en droogweer banden te monteren en tevens de wagen zo vol te tanken dat Kimi slechts 1 stop moest maken. Wel spijtig van deze snelheidsovertreding in de pits : elke 10 meter wordt de snelheid daar gemeten en hij zou gedurende 10 meter slechts 1,1 km/h te snel hebben gereden, maar ja , reglement is reglement.
Ben er trouwens bijna zeker van dat Raikkonen de grootste bedreiging van de Ferrari's zal worden in de nabije toekomst. Zonder zijn foutje in de qualifying zou hij zich als enige binnen de seconde van de Ferrari's geplaatst hebben.

Vind trouwens dat ze Schumacher de zwarte vlag met oranje bol hadden moeten geven i.p.v. hem ronden lang te laten rijden met loshangende stukken aan zijn wagen. Als dat loskomt tegen 300 per uur weet je nooit waar dit terecht komt.

ps dacht even dat er iets met de kleuren van mijne tv scheelde deze morgen. Geen rode overall op het podium, maar toen ik de rode F van Fosters zag wist ik dat het niet aan mijne tv lag...
Old 09-03-2003, 16:02
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

hehe, direct uw kleure wa feller gezet
Old 09-03-2003, 16:28
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

toch serieuze banking in dat circuit hé...
sry, flauw grapje, maar ben echt wel goed gezind.
Old 09-03-2003, 18:01
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Niet alleen de race was bijzonder leuk, de camerastandpunten waren nog spectaculairder. Vorig jaar tijdens de gp van de VS hebben we al een voorproefje gezien, maar dit was echt speciaal. Op de voorvleugel, achtervleugel, onboard vooraan,links, camera die de coureurs naar het podium volgt, noem maar op. Misschien heeft Bernie, na het opdoeken van zijn digitale televisie wat meer geld vrijgemaakt voor de regie op de open netten.
Schitterende race.
Old 09-03-2003, 18:06
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally posted by Ferrari Forever
Niet alleen de race was bijzonder leuk, de camerastandpunten waren nog spectaculairder. Vorig jaar tijdens de gp van de VS hebben we al een voorproefje gezien, maar dit was echt speciaal. Op de voorvleugel, achtervleugel, onboard vooraan,links, camera die de coureurs naar het podium volgt, noem maar op. Misschien heeft Bernie, na het opdoeken van zijn digitale televisie wat meer geld vrijgemaakt voor de regie op de open netten.
Schitterende race.
camerastandpunten waren best wel ok, maar ze mochten toch wel wat langer onboard gaan...elke keer als Gaetan Vigneron de BMW of Ferrari-motor wou laten horen, schakelde de regie over op andere beelden...
Old 09-03-2003, 19:28
JV1's Avatar
JV1 JV1 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Finish
camerastandpunten waren best wel ok, maar ze mochten toch wel wat langer onboard gaan...elke keer als Gaetan Vigneron de BMW of Ferrari-motor wou laten horen, schakelde de regie over op andere beelden...
Heb je helemaal gelijk in meer onboard hadwel gemorgen, maar daar in tegen lieten ze wel mooi de gevechten die er waren op de baan zien.

http://www.auto-sport.nu
Reply With Quote
Old 09-03-2003, 19:31
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Quote:
Originally posted by A.J.
Vind trouwens dat ze Schumacher de zwarte vlag met oranje bol hadden moeten geven i.p.v. hem ronden lang te laten rijden met loshangende stukken aan zijn wagen. Als dat loskomt tegen 300 per uur weet je nooit waar dit terecht komt.
Eigenlijk had dat idd wel gemogen.
Maar die vlag is al zo lang niet meer gebruikt dat ze ze waarschijnlijk niet meer vonden.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 09-03-2003, 22:43
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Finish

TOP:
*McLaren: Coulthard als constante; Schumacher ziet z'n barge-boards vliegen, Raikkonen krijgt een drive-trough en Montoya knalt even vriendelijk van de baan. Wie blijft er dan over ? Coulthard. Hij maakte geen fouten en reed op de perfecte strategie. Verdiende overwinning.
*Raikkonen: Deed me terugdenken aan Brazilië 2001: Montoya - Schumacher.
*Renault: Best of the rest. Redelijk onzichtbaar in de punten gereden. Net als Frentzen.

FLOP:
*BAR: Snel in de kwalificaties, maar een ramp in de race. Nooit in de voorste regionen. Betrouwbaarheid OK, nu nog een goede strategie...
*Jordan, Jaguar, Toyota: Onzichtbaar. Betrouwbaarheid zit niet snor. Firman verschilt niet gek veel van Sato. Da Matta knullig van de baan.
*Ralf Schumacher: Waar zijn we mee bezig, Ralf ?
*Barrichello: WK 2003 ? Geen foutjes maken dan !
zet bij de floppers ook maar montoya .....
spin op 12 ronden van het einde ... hoefde voor niks of niemand nog te pushen ....
Hier gooit hij kostbare punten te grabbel ... dat hij alsnog 2e wordt heeft meer te maken met de pech van anderen dan met zijn eigen prestatie ..

Verder was het inderdaad een boeiende race ... toch wil ik waarschuwen voor overdreven optimisme wat betreft een spannend seizoen ...
Akkoord we hebben een fijne race gezien ... toch is het onwaarschijnlijk dat Schumacher iedere week superlange pitstops gaat maken of de sterkte van zijn bargeboards op de proef gaat stellen ...

Onder deze omstandigheden (regen) hadden we ook met de oude regels een spannende koers ....

airco
Old 09-03-2003, 23:04
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by airco
spin op 12 ronden van het einde ... hoefde voor niks of niemand nog te pushen ....
Niet akkoord : Coulthard was zienderogen genaderd en zette wel degelijk de druk op de ketel... wat niet betekent dat Montoya zijn schuiver kan goedpraten natuurlijk. Maar er was wel degelijk reden om te "pushen".

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 09-03-2003, 23:06
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Hier gooit hij kostbare punten te grabbel ...
Door het nieuwe systeem wordt de schade beperkt tot 2 punten...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 09-03-2003, 23:08
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Onder deze omstandigheden (regen) hadden we ook met de oude regels een spannende koers ....
Mogelijk wel... feit is dat Schumi, eens hij de leiding had niet echt wegreed van de concurrentie zoals we dat van hem al enkele seizoenen gewoon zijn.. Niet dat ik klaag hoor!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 10-03-2003, 00:51
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by A.J.
Als ik me niet vergis is dit ook gebeurd. De commentatoren op de Duitse RTL maakten hiervan alvast melding. Ik weet niet hoeveel ronden je dan nog mag blijven verder rijden alvorens te moeten binnenkomen. Misshien heeft MS tot het uiterste doorgereden.

C U
Reply With Quote
Old 10-03-2003, 09:21
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik heb de race opgenomen op video en 's morgens bekeken. De eerste ronden leken wel onaards. Overal gebeurde er iets en beide Ferrari's die 12 seconden op de rest voorlagen na 2 ronden. Tot JPM in zijn ritme komt, dan is hun spelletje snel uit (bandenkeuze).

Van wat ik heb gezien, vond ik deze GP best te pruimen en een van de meer spectaculaire van de laatste jaren. 'k Vrees echter wel dat het in Maleisië weer business als usual zal zijn. Hopelijk vergis ik me ten zeerste.

En ik vind het een mooie repliek van DC op diegenen die hem al hadden afgeschreven (ook hier). Qua pure snelheid moest hij het inderdaad afleggen, maar een constante, mature prestatie. Maar ook deze overwinning is uiteraard ook meer te danken aan de pech, cq fouten van anderen, dat staat buiten kijf .

Ben wel van mening dat Ferrari hier punten heeft verloren en dat dit resultaat hen wat op de maag zal liggen.
Old 10-03-2003, 09:49
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Pascal
Als ik me niet vergis is dit ook gebeurd. De commentatoren op de Duitse RTL maakten hiervan alvast melding. Ik weet niet hoeveel ronden je dan nog mag blijven verder rijden alvorens te moeten binnenkomen. Misshien heeft MS tot het uiterste doorgereden.

C U

Dit is inderdaad ook gebeurd. Als een piloot de zwarte vlag met oranje bol te zien krijgt, vergezeld van zijn startnummer, dan moet de piloot binnen de drie ronden na het tonen ervan, zich naar de deceleratiepiste of stands begeven. En hier heeft M.S. dus gebruik van gemaakt...

Last edited by Mistery; 10-03-2003 at 10:21.
Reply With Quote
Old 10-03-2003, 10:12
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Mario
En ik vind het een mooie repliek van DC op diegenen die hem al hadden afgeschreven (ook hier).

Dit jaar wordt zíjn jaar he
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules